Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe TV gekocht - advies keuze geluid icm tv meubel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ws7
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Ha allemaal, na lang wikken en wegen besloten om een nieuwe TV aan te schaffen. Dit omdat de oude TV toch echt gewoon veel te klein is sinds onze verhuizing (kijkafstand is bijna verdubbeld).
Besloten om een LG C5 55 inch aan te schaffen. Nu ook opzoek naar bijbehorende apparatuur voor goed geluid. Ik heb ruimtelijk echter behoorlijk wat uitdagingen, met name door ons TV meubel wat bestaat uit een kast met daarop een opzetstuk/opbouw. Heel mooi meubel en wil hem eigenlijk niet kwijt, maar de TV zelf past er al nog maar net in.

Ik zoek een?
Randapparatuur voor geluid (bijv een soundbar, maar sta open voor alternatieve opties)

Wat is je budget?
Zat te denken aan 300-400 euro maar ben bereid meer te investeren als daar goede redenen voor zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We zijn geen audiofielen. We gebruiken de TV voor 'normaal' gebruik dus films, series. En ik game graag (Nintendo Switch 2). Ik wil goed geluid, maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op basis van de overwegingen hieronder ben ik tot nu toe uitgekomen op de Samsung HW-S800D - Ultra Slim Soundbar.

Welke vragen heb je hier nog over?

Dit zijn grosso modo de dimensies van het TV meubel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNCxWy2kzeZjMxvKZ4uFmXaP_lg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0IOzhK8H7AUYLHtJKPl8AcXw.png?f=user_large

En dit zijn de maten van de TV zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8qADY1Srk32WasCNuEBNHi81TA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CdOwYH75DTkkEX5dabVtNgVq.jpg?f=user_large

Dat wil zeggen:

Onder het scherm heb ik zo'n 5,5 cm aan ruimte. Boven het scherm in het meubel heb ik nog zo'n 4 cm over. Aan beide zijkanten heb ik 11 cm over.

Overwegingen:

Optie 1: Een ultra slim soundbar (Samsung HW-S800D - Ultra Slim Soundbar). Past onder het scherm. Ideale oplossing? Gaat LG en Samsung goed samen? Internet suggereert van wel.
Optie 2: Scherm iets ophogen maar dan zit ik al snel met de ruimte aan de bovenkant. 2 cm ophogen kan net, maar dan is het ding in de kast krijgen wel echt passen en meten en risico op schade. Dat is het met 4cm nu al ben ik bang...
Optie 3: De ruimte bovenop het TV meubel benutten. Dan zit je zo'n 25 cm boven de bovenkant van het scherm met je geluid en heb je verder onbeperkt de ruimte en de mogelijkheden.

Wat zouden jullie hier doen? Ik neig heel erg naar optie 1, maar zijn daar bezwaren tegen? Of hebben jullie nog ideeen waar ik niet aan gedacht heb?

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:27
Optie 4: De Samsung QS700F kopen, deze past ook prima in jullie TV-kast en biedt een betere geluidskwaliteit dan de S800D. Een Q800F of Q930F zou ook nog zonder issues of verhoging passen (i.v.m. de bezel van de TV), echter heb je hier weinig aan doordat beide modellen side firing channels hebben die door jullie TV kast geblokkeerd zullen worden.