Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BMW iX3 Neue Klasse of Mercedes GLC EQ

Pagina: 1
Acties:

• happybee
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:20
Ik moet binnenkort een nieuwe elektrische auto bestellen en heb mijn keuze teruggebracht tot twee modellen: de BMW iX3 Neue Klasse en de Mercedes GLC EQ. Op papier haalt de BMW zo’n 800 km WLTP, terwijl de Mercedes rond de 670 km zit. Omdat er nog geen testen beschikbaar zijn, vraag ik me af hoe groot het werkelijke verschil zal zijn. Is het verschil in range nu al bepalend? Of kan je de Mercedes alsnog gerust kiezen?

Beide auto's hebben sterke en minder sterke punten. Het interieur van de BMW vind ik wat te minimalistisch, terwijl dat van de Mercedes wat druk oogt maar beide hebben hun eigen voordelen.

Als jij vandaag moest kiezen, welke zou je dan nemen en waarom?

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:07
Ik heb de iX3 genomen omdat:
- in lease wat goedkoper dan de GLC (besparing)
- GLC is wel uitgebreider in de configuratie (meer kleuren exterieur en leder) wat hem duurder maakt
- ik neem voorlopig geen laadpaal thuis omdat die 800km WLTP normaal voldoende is met 1 x laden per week op het werk. (besparing)
- mijn 4de X3 (3x diesel en nu eerste EV) en tevreden van de BMW dealer service daar tegenover 1 x MB GLC (diesel)gereden en wat kleine problemen gehad met de wagen. (dealer ervaring)
- smaak (persoonlijk) geen fan van de MB voorkant en achterlichten idem het interieur heeft wat patserbak allures.
- Blijft natuurlijk een risico zonder rijden een wagen bestellen want de bestellingen lopen vlot binnen dus wachten op testrit was waarschijnlijk wachten op modeljaar 2027 en te laat in levering.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:45
Range zal ook van je gebruik afhangen. Voor mij is bijvoorbeeld alles met een praktijk range in slechtste omstandigheden (koud, wind, etc) van meer dan 300km prima, want ik rij niet meer op een dag en kan thuis laden.