Toon posts:

Welke P4? 423 versus 478 en 850 versus 845

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik wil een nieuwe computer kopen met Pentium IV. (Dus geen Athlon, Duron en Celeron om die discussies te voorkomen)

Opmoment heb je de Pentium IV met socket 423 en 478.

Ik heb hier op Got veel topics gelezen waar nu de socket 478 wordt aangeraden ivm upgraden van je processor.
Maar ik heb ook een review op tweakers gelezen waarin stond dat je het beste niet kon bezuinigen op je geheugen en dat je dus DDR SDRAM geheugen kunt gebruiken. Echter bij NoRRoD verkopen ze de 478 met 845 moederborden waar je SDram PC133 in moet stoppen.

Betekent dit dat het niet kan? Het lijkt mij dat het toch mogelijk is om een Pentium IV socket 478 te kopen met DDR SDRAM geheugen? Maar dat is toch de beste combinatie?

Ik ben niet helemaal thuis in de processor, mobo en geheugen wereld maar hoop dat jullie mij kunnen adviseren welke processor, moederbord en geheugen ik het best kan gebruiken.

PS Ik gebruik m'n computer vooral om te internetten en heb meestal meer dan 20 vensters open. Verder gebruik ik Office applicaties + FTP. Kijk ik TV op m'n computer (DVD en kabel). En zet ik .mpeg bestanden om in .avi bestanden. Ook werk ik met dualscreen.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
http://www.tweakers.net/nieuws/18484
staat alvast heel wat in.

Verwijderd

De 845 chipset ondersteunt nog geen DDR sdram. Dat komt pas in het eerste kwartaal van 2002. Je bent als je veel geheugenverslindende apps draait beter af met RDram. (PC800 of PC1066) PC1066 zal nog wel erg duur zijn omdat het nog maar weinig te krijgen is. SDram is niet echt een optie volgens mij voor een P4

Dus als mobo zou ik nemen een ABit TH7 II (met of zonder raid) socket 478

De P4

En minimaal 512 MB RDram

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ga zelf voor de Asus p4t-e met RDRAM, deze moet nog uitkomen maar je kan er later in ieder geval wel een noorthwood op zetten. Hoe sneller de p4 wordt des te meer je aan je RDram hebt

i845 met SDRAM raad ik je ten zeerste af. Dit is gewoon geen optie zeker niet als je later wilt gaan upgraden.. Dan moet je zoiezo met sneller geheugen gaan werken.

i845 met DDR zou je kunnen overwegen.. Alleen duurt het nog een tijdje.. Ik zou gewoon voor i850 socket 378 met rdram gaan :) like /me

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 12:47 schreef Erhnam het volgende:
Ik ga zelf voor de Asus p4t-e met RDRAM, deze moet nog uitkomen maar je kan er later in ieder geval wel een northwood op zetten. Hoe sneller de p4 wordt des te meer je aan je RDram hebt

i845 met DDR zou je kunnen overwegen.. Alleen duurt het nog een tijdje.. Ik zou gewoon voor i850 socket 478 met rdram gaan :) like <font color="#df040f">* Erhnam
</font>
Dus 850plank met 512mb RDram en P4 socket 478.

Maar wat is die Northwood? Ik dacht dat dat de nieuwe P4 socket 478 is. Maar wanneer komt die dan uit? Zullen de prijzen voor de P4 socket 478 zoals we die nu kennen dan niet snel dalen?

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:26

Remi

Moo!

P4 in combinatie met SDram zuigt zwaar. De helft van de performance valt gewoon weg.

http://www.tweakers.net/nieuws/18484
De eerste reviews toonden echter aan dat de enigzins lagere prijs niet voldoende is om genoegen te nemen met het performanceverlies dat geleden wordt.
P4 is alleen maar snel met RDram. Zoals je hier ook kan lezen. http://www.tweakers.net/nieuws/18496

Verwijderd

De northwood is de socket 478 P4 maar dan op 0.13 jum gemaakt en met meer cache (512Kb) de huidige socket 478 P4 is nog steeds de willamette op .18 jum en met 256 Kb cache.

De northwood wordt dit kwartaal verwacht (4e) reken er maar op dat ie rond de kerst zal uitkomen op snelheden van 2,0 2,1 en 2,2 Ghz. Dmv van een biosupdate zal de northwood op elk 478 bord geprikt kunnen worden. Als je nog ff de tijd hebt zou ik nog 2 maandjes wachten op de northwood, al is het alleen maar omdat dan de prijs voor de 478 willamette sterk naar beneden zal gaan

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
De Socket478 versie van de 2GHz is er inmiddels al. :)
Pagina: 1