Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Headset advies (zonder mic)

Pagina: 1
Acties:

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Mijn oude headset is nodig aan vervanging toe, ik ben niet specifiek opzoek naar een gaming brand, maar als dat uiteindelijk de betere keuze is dan is dat ook een optie uiteraard.

De headset heeft niet perse een microfoon nodig, want die heb ik al stand alone bij de pc. Hij zal voornamelijk voor gaming op de pc, maar ik ben van plan om via moonlight te gamen op zolder (6m) verwijderd van de host (sunshine). Zou fijn zijn wanneer die daar ook gebruikt kan worden.

Wat raden jullie aan in het budget tot €150

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het is neem ik aan de bedoeling dat hij gewoon direct aan je moonlight client komt en dat die een 3.5mm jack heeft? Of moet er iets draadloos?

• sjors86
  • Nu online
Beide is een optie, draadloos lijkt me het makkelijkst, maar ik geloof dat daar veel kwaliteit verloren gaat en latency hoog is. Ik ben geen audiofiel en merk waarschijnlijk weinig high quality en 'quality' zolang deze maar acceptabel is.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor draadloos moet je een gaming headset hebben, anders krijg je inderdaad latency problemen. Gaming headsets hebben dat niet, bluetooth wel. Draadloos op zichzelf kost geen kwaliteit, maar je betaald wel voor het hele draadloze gedeelte en de bijbehorende elektronica, plus de microfoon die je niet nodig hebt, terwijl als dat geld gebruikt wordt voor betere audio kwaliteit krijg je natuurlijk een betere headset.

Nu ben ik niet de expert op gebied van wat de beste koptelefoons zijn, maar waarschijnlijk kom je dan uit op iets als een uitvoering: Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Grijs, Zwart). Ik verwacht met 32 Ohm dat je nog wel genoeg geluid eruit krijgt, bijvoorbeeld een 250 Ohm koptelefoon heeft ook weer snel een losse versterker nodig. En dit zal gewoon beter geluid hebben dan een draadloze gaming headset met hetzelfde budget.

Zelf heb ik alsnog een draadloze gaming headset met dat budget, omdat ik een microfoon nodig heb en het draadloze belangrijk vind. Dus dat is een afweging die jij moet maken.

• sjors86
  • Nu online
Sissors schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:07:
Voor draadloos moet je een gaming headset hebben, anders krijg je inderdaad latency problemen. Gaming headsets hebben dat niet, bluetooth wel. Draadloos op zichzelf kost geen kwaliteit, maar je betaald wel voor het hele draadloze gedeelte en de bijbehorende elektronica, plus de microfoon die je niet nodig hebt, terwijl als dat geld gebruikt wordt voor betere audio kwaliteit krijg je natuurlijk een betere headset.

Nu ben ik niet de expert op gebied van wat de beste koptelefoons zijn, maar waarschijnlijk kom je dan uit op iets als een uitvoering: Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Grijs, Zwart). Ik verwacht met 32 Ohm dat je nog wel genoeg geluid eruit krijgt, bijvoorbeeld een 250 Ohm koptelefoon heeft ook weer snel een losse versterker nodig. En dit zal gewoon beter geluid hebben dan een draadloze gaming headset met hetzelfde budget.

Zelf heb ik alsnog een draadloze gaming headset met dat budget, omdat ik een microfoon nodig heb en het draadloze belangrijk vind. Dus dat is een afweging die jij moet maken.
En voor welke headset ben jij zelf gegaan?