Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail vanuit Synology Surveillance station werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:12
In dit onderdeel van DSM kun je dus op de link melding klikken. Na de crash van mijn nas alles opnieuw ingesteld, ook mijn outlookaccount gegevens ingevuld net zoals de vorige keer. Alleen nu krijg ik een foutmelding als ik dus een testbericht verstuur. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn want via de website van Synology kom ik niet verder

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
diver99 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:38:
[...] een foutmelding [...] want via de website van Synology kom ik niet verder.
Lijkt me ook lastig zoeken, zo. :z

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• diver99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9CzVc_FAqFhTLQCfmT1FdaavVU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xkZKVpymaOFnTcLDBNlPKMZE.jpg?f=user_large

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Welke DSM versie gebruik je?
Heb je OAuth2.0 ingesteld?

Spel en typfouten voorbehouden

• Room42
  • Niet online
Je kunt niet met gebruikersnaam+wachtwoord inloggen op outlook.com. Inderdaad OAuth2 gebruiken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• diver99
versie 9.2.4 surveillance station en DSM is 7.3
Oauth2.0 is ?

[ Voor 39% gewijzigd door diver99 op 22-11-2025 22:18 ]

• Room42
  • Niet online
Selecteer exact die vraag, klik met rechts en kies "Zoeken naar 'Oauth2.0 is ?'", dat geeft direct antwoord!
OAuth is een technologische standaard waarmee je de ene app of service toestemming geeft om zich aan te melden bij een andere app of service zonder persoonlijke gegevens, zoals wachtwoorden, openbaar te maken. Als je ooit een bericht hebt ontvangen als 'Aanmelden met Facebook?' of 'Deze applicatie toegang geven tot je account?' heb je OAuth in actie gezien.

[ Voor 47% gewijzigd door Room42 op 22-11-2025 22:40 ]

• diver99
Room42 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:39:
[...]

Selecteer exact die vraag, klik met rechts en kies "Zoeken naar 'Oauth2.0 is ?'", dat geeft direct antwoord!

[...]
Dat had ik al gedaan maar waar stel ik dat in bij Synology

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

diver99 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:42:
[...]

Dat had ik al gedaan maar waar stel ik dat in bij Synology
Stappen voor toevoegen en verwijderen
https://kb.synology.com/n...th_service_desc?version=7

Verkeert begrepen, van Synology zelf. Negeer mijn post :$.

[ Voor 17% gewijzigd door RobbyTown op 23-11-2025 10:37 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Room42
  • Niet online
Dat is, als ik het goed begrijp, de OAuth service van Synology zelf. Daarmee kun je de Synology als OAuth provider gebruiken. Dat heeft TS hier niet nodig. TS moet met OAuth tegen Outlook aan authenticeren.

Omdat ik zelf geen Synology heb, heb ik het toch even aan ChatGPT gevraagd: Ik heb de OP en de screenshot geplakt als vraag en ChatGPT komt met het volgende antwoord, dat mij best plausibel klinkt, dus probeer dit even, @diver99:
De foutmelding betekent dat Outlook (SMTP/IMAP) geen Basic Authentication meer accepteert. Microsoft heeft dit definitief uitgezet. Je NAS probeert dus nog steeds met gebruikersnaam/wachtwoord op de oude manier in te loggen.

Oorzaak:
DSM is nog geconfigureerd voor SMTP AUTH (basic) in plaats van OAuth 2.0.

Oplossing in DSM:
  1. Ga in DSM naar ConfiguratieschermMeldingenE-mail.
  2. Kies SMTP-server van Outlook/Office 365.
  3. Schakel OAuth in (Microsoft-account login).
  4. Meld je opnieuw aan via het Microsoft-venster dat verschijnt.
  5. Sla op en verstuur opnieuw een testbericht.
Belangrijk:
Voor Outlook/Office 365 moet je smtp.office365.com:587 met STARTTLS gebruiken en altijd OAuth. Een app-wachtwoord werkt alleen als MFA aan staat en basic auth expliciet nog toegestaan wordt, wat bij de meeste tenants niet meer kan.

Na het opnieuw koppelen werkt het verzenden weer.
Ik denk dat dit de supportpagina is die je hierbij zoekt: https://kb.synology.com/e...tion_email?version=7#b_17, en dan dus specifiek de 2 stappen in het hoofdstuk "To set up sender with email service providers".

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:10
diver99 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:38:
In dit onderdeel van DSM kun je dus op de link melding klikken. Na de crash van mijn nas alles opnieuw ingesteld, ook mijn outlookaccount gegevens ingevuld net zoals de vorige keer. Alleen nu krijg ik een foutmelding als ik dus een testbericht verstuur. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn want via de website van Synology kom ik niet verder
Waar heb je deze gegevens ingevuld? Dat is even de vraag. Je kan via de standaard instellingen van Synology aan de gang en dus ook de standaarddiensten of de boel zelf instellen met je eigen mailgegevens zoals SMTP-server e.d.

• diver99
RonnieKo schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:53:
[...]

Waar heb je deze gegevens ingevuld? Dat is even de vraag. Je kan via de standaard instellingen van Synology aan de gang en dus ook de standaarddiensten of de boel zelf instellen met je eigen mailgegevens zoals SMTP-server e.d.
Bij configuratiescherm-melding-email. Daar heeft het altijd gestaan en tot vrijdagavond werkte dit gewoon.

• diver99
Room42 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:35:
[...]

Dat is, als ik het goed begrijp, de OAuth service van Synology zelf. Daarmee kun je de Synology als OAuth provider gebruiken. Dat heeft TS hier niet nodig. TS moet met OAuth tegen Outlook aan authenticeren.

Omdat ik zelf geen Synology heb, heb ik het toch even aan ChatGPT gevraagd: Ik heb de OP en de screenshot geplakt als vraag en ChatGPT komt met het volgende antwoord, dat mij best plausibel klinkt, dus probeer dit even, @diver99:

Ik heb dit geprobeerd maar krijg nergens de mogelijkheid om OAUTH in te vullen.

[...]

Ik denk dat dit de supportpagina is die je hierbij zoekt: https://kb.synology.com/e...tion_email?version=7#b_17, en dan dus specifiek de 2 stappen in het hoofdstuk "To set up sender with email service providers".

• diver99
Room42 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:35:
[...]

Ik kan dus wel de smpt server invullen maar krijg geen scherm om de Oauth in te vullen
[...]

• diver99
ik kan dus wel de smptserver opgeven maar krijg dus nergens het vakje voor de Oauth in te vullen
Pagina: 1