Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Yavana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-11 21:54
Hi,

Ik lijk elke keer de verkeerde keuze te maken. Ik ben op zoek naar een Android telefoon met een goede camera, het liefst niet duurder dan 650 euro. Ik wil snel, scherpe foto's kunnen maken. Voor de rest heb ik geen bijzondere eisen. Een goede opslagruimte is handig en het is fijn als de accu een tijdje meekan.

Ik heb laatst wel de camerafunctie van de Google Pixel 7 Pro gezien, en die zag er erg goed uit. Maar het idee van een Google telefoon vind ik niet heel aantrekkelijk.

In de afgelopen jaren heb ik geprobeerd:
- Huawei P30 (was qua camera goed)
- OnePlus Nord 2 (viel tegen)
- Oppo Find X5
Die laatste stelt bijna alleen maar teleur. De camera blijft vaak hangen, vooral in de avonduren, wanneer er minder licht is. De hele telefoon loopt dan vast. En vaak wordt de foto gewoon niet goed opgeslagen. Ik heb veel foto's met dubbele elementen, zoals een verkeerd genomen panoramafoto. Voor een telefoon van 1 jaar oud erg teleurstellend. Zeker nu we een baby hebben, we hebben meer vage foto's dan scherpe.

In het verleden heb ik telefoons gekocht op basis van reviews, vergelijkingen en tests. De telefoons waar ik meer over wil weten vind ik vaak niet in de winkel, dus is in het echt proberen helaas lastig.

Ik ben heel benieuwd wat jullie aanraden. Hartelijk dank, in ieder geval, voor het lezen!

Alle reacties

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51

13art

Moderator Mobile
Geen enkele telefoon is goed in het maken van baby foto's die vaak binnen genomen worden en dus bij minder licht. Telefoons hebben vaak wel een sport functie waardoor de sluitertijd wat sneller is, maar dan gaat de iso vaak omhoog en dus meer ruis. Welke telefoon je ook kiest het blijft een compromis.

Heb je al de pricewatch ingevuld met zaken die jij wenst? En welke toestellen komen daar uit? Het is nu nog een beetje met hagel schieten. Iets meer richting is handig want nu kan je van elk merk wel een paar toestellen als voorstel gaan krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 22-11-2025 21:40 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Yavana
13art schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:38:
Geen enkele telefoon is goed in het maken van baby foto's die vaak binnen genomen worden en dus bij minder licht. Telefoons hebben vaak wel een sport functie waardoor de sluitertijd wat sneller is, maar dan gaat de iso vaak omhoog en dus meer ruis. Welke telefoon je ook kiest het blijft een compromis.

Heb je al de pricewatch ingevuld met zaken die jij wenst? En welke toestellen komen daar uit? Het is nu nog een beetje met hagel schieten. Iets meer richting is handig want nu kan je van elk merk wel een paar toestellen als voorstel gaan krijgen.
Wellicht moet ik de nuance toevoegen dat de foto's regelmatig vaag zijn op rustige momenten met goed licht. Maar misschien moet ik mijn verwachting daarin bijstellen.

De pricewatch heb ik dit keer niet ingevuld, omdat ik nu meer gefocust ben op de sensor/stabilisatie, en mijn kennis gaat niet zo ver op dat gebied. Maar uit de vergelijking die ChatGPT voor me heeft gemaakt, zijn de volgende modellen gekomen:
- Samsung Galaxy S25 Ultra (uit mijn ervaring worden Samsung-telefoons na een paar jaar trager en kunnen niet goed opgeladen worden, maar wellicht was dit pech)
- OnePlus 11 (de vorige OnePlus was geen succes, dus ik ben geen fan van dit merk)
- Xiaomi 14 Ultra (ik koop liever geen Chinese telefoon)
- Google Pixel 9 (ik heb het liefst dat Google zo min mogelijk toegang krijgt tot data)

Er springt dus nog niet eentje uit waarvan ik denk: dit is 'm. Maar ik weet ook niet zo goed wat nu echt goede dingen zijn om op te letten.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:39
In minder licht heeft de camera meer tijd nodig om het weinige licht dat er is in zich op te nemen, dus dat duurt langer.

In de officiële reviews hier zie je de foto kwaliteit meegenomen worden.

Binnen je budget kun je een Samsung S25 overwegen, toestel verkoopt goed, en is nu bijna een jaar na lancering in prijs binnen je budget beschikbaar, bijvoorbeeld:
uitvoering: Samsung Galaxy S25, 256GB opslag Zwart

Je zou ook eens iets heel anders kunnen proberen en een iPhone 16 overwegen, met 700 Euro net boven je budget, maar ook hele volksstammen die er tevreden mee zijn.
uitvoering: Apple iPhone 16, 128GB opslag Wit

• Yavana
swhnld schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:17:
In minder licht heeft de camera meer tijd nodig om het weinige licht dat er is in zich op te nemen, dus dat duurt langer.

In de officiële reviews hier zie je de foto kwaliteit meegenomen worden.

Binnen je budget kun je een Samsung S25 overwegen, toestel verkoopt goed, en is nu bijna een jaar na lancering in prijs binnen je budget beschikbaar, bijvoorbeeld:
uitvoering: Samsung Galaxy S25, 256GB opslag Zwart

Je zou ook eens iets heel anders kunnen proberen en een iPhone 16 overwegen, met 700 Euro net boven je budget, maar ook hele volksstammen die er tevreden mee zijn.
uitvoering: Apple iPhone 16, 128GB opslag Wit
Hartelijk dank. Mijn voorkeur gaat uit naar Android, dus ik zal me eens verder verdiepen in de Samsung.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
- Samsung Galaxy S25 Ultra (uit mijn ervaring worden Samsung-telefoons na een paar jaar trager en kunnen niet goed opgeladen worden, maar wellicht was dit pech)
Ik denk dat elke smartphone na verloop van tijd trager zal worden afhankelijk van het aantal apps, hoeveel foto's etc... etc.. Denk dan ook dat jou ervaring sowieso dan puur toeval is want ik ken die ervaring helemaal niet. Voorheen dan eerst een hele tijd een Samsung S20+ gehad voor heel wat jaren en nu inmiddels ook alweer een kleine 2 jaar een S23 Ultra. Beide toestellen geen problemen mee gehad en ook na 1 jaar kon ik geen vertraging merken.

Wat mij persoonlijk b.v. bij Samsung het beste bevalt is OneUI en ze inmiddels dan al op OneUI 8 zitten met Android 16. Ook het hele updatebeleid bij Samsung bevalt mij wel, niet de allersnelsten maar wel zeker bij de latere generaties blijven ze lang ondersteunen.

[ Voor 5% gewijzigd door Roel1966 op 22-11-2025 22:35 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
S26 bij lancering begin 2026, de nieuwste Samsungs zijn altijd erg goedkoop te krijgen bij de lancering en hebben een goede camera.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:55
de pixel 9 is laatste tijd zo nu en dan voor 300 te vinden, wat een prima deal is. Maar weet niet precies welk budget je voor ogen hebt? Want max 650, en liever rond 300 of rond 600?

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:28
Waar vind ik die aanbiedingen van rond de 300 euro voor de pixel 9?

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:50

woutur

Klauwtjes uit!

Je hebt liever geen Chinese telefoon, maar de Xiaomi 15 is een foto-powerhouse, razendsnel, compact, goed scherm en bovengemiddelde accuduur (en snelladen). Er is weinig aan op te merken behalve dat het Chinees is en dat de software (HyperOs) niet iedereen ligt. Met Black Friday deals te krijgen voor 600 euro.

Het is maar een suggestie en je kan het meenemen in je overweging.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 23:18
Iets duurder dan je budget, maar zeker het overwegen waard is de Magic7 Pro van Honor. Nu voor €728 als retourdeal bij Belsimpel.
Een échte vlaggenschip camera zonder compromis, en mijn ervaring is dat Honor erg goed met beweging ''tot stilstand brengen'' is.

Ja, een Chinese telefoon. Maar als je die uitsluit heb je eigenlijk maar twee keuzes in Android met compromissen, Samsung en Google.

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10:09
99ruud99 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:49:
de pixel 9 is laatste tijd zo nu en dan voor 300 te vinden, wat een prima deal is. Maar weet niet precies welk budget je voor ogen hebt? Want max 650, en liever rond 300 of rond 600?
Interesse om te weten waar je die voor 300 vind!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:55
betaplayer schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:30:
[...]

In Vlaanderen voor 399 euro bij Fnac en Vandenborre: https://www.vandenborre.b...le-pixel-9-128gb-obsidian Zeer mooie prijs, denk ik?
En bij fnac kon je cadeaubonnen van 100 krijgen voor 80 waardoor je 4x80 = 320 betaalde.
Pagina: 1