Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tuxedo computerj, audio probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Expresso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:35
Ik heb recent een nieuwe computer gekocht bij Tuxedo computers. deze.

Nu heb ik hem net binnen en in mijn eindeloze wijsheid heb ik er gelijk Linux Mint op gezet. Daar kreeg ik van mijn eerste speakers gewoon geen geluid. Deze zaten alleen in de audio jack poort. Ik heb geprobeerd om de Tuxedo drivers te installeren, maar hun software wilde gewoon niet meewerken. Daarna heb ik Tuxedo OS terug gezet, maar het probleem van 0,0 geluid uit mijn speakers hield aan. Deze speakers waren aangesloten via de jack poort.

Ik heb nieuwe speakers gekocht, die via USB en jack aansluiten (ja, twee poorten één voor stroom en de ander voor geluid... omslachtig, ik weet het). Nu heb ik alleen geluid uit de rechter speaker. Ik heb helaas het nodige geweld gebruikt om de speakers op hun plek te krijgen (yay geduld), dus er is kans dat de kabel naar de linker speaker gebroken is.

Nu zit ik te denken een bluetooth speaker aan te schaffen. Ik zit echter nog te hopen dat het stiekem een driverprobleem is (van de geluidschipset) dat gewoon op te lossen valt zonder geld te investeren.

Als het echter een hardwareprobleem is, wat voor bluetooth speakers zijn het beste voor mij? Ik heb geen zin om een speaker aan te schaffen en dat hij het niet doet met Linux. Enige suggesties op dat gebied? Ik zou hem dan wel op willen laden via één van de usb-c poorten die mijn computer rijk is en dat hij verder geen miljoen draadjes heeft.