.
[ Voor 110% gewijzigd door gpon op 08-12-2025 12:31 ]
[ Voor 110% gewijzigd door gpon op 08-12-2025 12:31 ]
Ik werk in vaste dienst voor een Nederlands bedrijf. Als ik dan een opdracht krijg toegewezen, zetten ze me in een hotel totdat het project is afgerond. Ik kan moeilijk duizenden kilometers gaan forenzen.I_IBlackI_I schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:02:
Vergeet ook niet dat je in het buitenland belastingplichtig kan worden als je langer dan 6 maanden in het buitenland werkt.
[ Voor 42% gewijzigd door TweakGP op 22-11-2025 18:09 ]
De huurwoning had ik al langer voordat ik bij mijn huidige werkgever begon. Ik betaal gewoon elke maand netjes de huur, zonder onderverhuren of andere toestanden. Tot zover geen problemen maar ik maak mij zorgen als buren misschien vervelend willen doen, ze melding gaan maken bij de woningbouw.TweakGP schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:07:
Deze “regels” zijn er vooral voor sociale huur…… en zelfs dan gaat het vaak over langere periodes.
[ Voor 3% gewijzigd door gpon op 22-11-2025 18:10 ]
[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 22-11-2025 18:15 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Dat maakt niet uit voor de belastingdienst.gpon schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:06:
[...]
Ik werk in vaste dienst voor een Nederlands bedrijf. Als ik dan een opdracht krijg toegewezen, zetten ze me in een hotel totdat het project is afgerond. Ik kan moeilijk duizenden kilometers gaan forenzen.
Meestal is het binnen de EU maar krijg nu een groter gebied, dus mogelijk langere periodes van huis.
[ Voor 32% gewijzigd door 99ruud99 op 23-11-2025 09:13 ]
https://www.gelderlander....oor-ze-haar-huis~a9328a97Die liefde krijgt ze niet terug uit de buurt. In de jaren die volgen, doen bewoners van het eerste uur namelijk hun beklag bij woningcorporatie de Alliantie, eigenaar van de panden in het volkswijkje. Olga is wel érg weinig thuis, zo klinkt het. En ze stapt wel érg vaak in de auto bij haar ex, Paul. Zou ze bij hem wonen? Iets wat wettelijk niet mag: de sociale woning moet het ‘hoofdverblijf’ van de bewoner zijn, zo staat in de huurovereenkomst.
In de vroege ochtend van 18 januari 2017 is het moment daar. Olga staat op straat.
Na veel vijven en zessen resulteert dit in een hoger beroep. Dat dient op 22 december 2020, op een dag na vier jaar nadat de rechter de uithuiszetting goedkeurde. Ditmaal valt de beslissing de andere kant op. Olga heeft geen fraude gepleegd, want de Alliantie heeft nooit onomstotelijk kunnen vaststellen dat dat wél zo was.
Blijft altijd een beetje bizar als iemand als TS wel zo'n vraag stelt maar blijkbaar niet van plan is zo'n elementaire vraag te beantwoorden. Totaal zinloze discussie krijg je dan.99ruud99 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:08:
Is het sociale huur of gewone huur?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Behalve voor het gezin dat nu geen huis kan vinden.Trichoglossus schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:05:
Af en toe wordt de post opgehaald en de tuin gedaan.
Geen enkel probleem.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het gaat om het totaal aantal dagen per jaar, niet alleen aaneengesloten.D_Jeff schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:04:
Is het met de werkgever mogelijk om af te spreken dat je bijv vanaf dag 175 even thuis ben (bijv 10 kalander dagen) en daarna weer teruggaat?
Dus als die 9 maanden voor de helft 2026 vallen. En de andere helft in 2027, heeft OP wellicht iets minder zorgen?F_J_K schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:05:
[...]
Het gaat om het totaal aantal dagen per jaar, niet alleen aaneengesloten.
En ook dat is helemaal niet zo..... dat zijn de meer de regels die bepalen waar je belastingplichtig bent (met nog een hele sloot aan aanvullende criteria).F_J_K schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:05:
[...]
Het gaat om het totaal aantal dagen per jaar, niet alleen aaneengesloten.
[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 23-11-2025 12:39 ]
Dat ene huis gaat ook niet helpen. En om op je 80e te emigreren terwijl de familie allemaal in Nederland woont. Als zij eerder de pijp uit gaat heeft hij daar niets meer.F_J_K schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:04:
[...]
Behalve voor het gezin dat nu geen huis kan vinden.
Maar inderdaad, zonder melding gaat de overheid er niet achter komen als het reizen met de auto gaat.
Regels van het spel.... je woont zwaar gesubsidieerd dus daar horen regels bij.Trichoglossus schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:36:
[...]
Als je in een sociale huurwoning zit, zou je dus nooit een jaar mogen gaan backpacken in noem maar op, Australië. Kom je terug, weg woning. Zou wel erg raar zijn.
Emigreren is wel handig voor de schenkbelastingTrichoglossus schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:36:
[...]
Dat ene huis gaat ook niet helpen. En om op je 80e te emigreren terwijl de familie allemaal in Nederland woont. Als zij eerder de pijp uit gaat heeft hij daar niets meer.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Natuurlijk wel. Eén huis is genoeg voor één gezin, dus dat ene gezin is er sowieso mee geholpen.
[ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 23-11-2025 13:49 ]
The devil is in the details.
Maakt niet uit, als je 9 maanden niet in NL woont in een periode van 12 maanden ben je geen inwoner van het land meer. Het is niet alsof je je staatsburgerschap verliest. En zowat iedereen op wie dit van toepassing is kiest er dan ook bewust voor om die stap te zetten en zal zichzelf uitschrijven uit de gemeente waar men woont. Toen ik gedurende 15 maanden in het Midden-Oosten woonde heb ik mij ook gewoon uitgeschreven bij de gemeente, ook al was het altijd mijn doel om terug te komen en ben ik tijden die 15 maanden regelmatig over en weer geweest om ook hier te zijn, in mijn eigen woning.Deshmir schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:10:
TS zit toch in een hotel, zonder de planning zich daar te vestigen?
Dan is dat toch logeren en kan dat toch niet gedefinieerd worden als “wonen”?
Aanvullend valt toch onder zakelijke dienstreis?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
En dat is dus niet relevant hier want TS woont wel gewoon in NL….. wonen en verblijven hebben verschillende definities.Blokker_1999 schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:24:
[...]
Maakt niet uit, als je 9 maanden niet in NL woont in een periode van 12 maanden ben je geen inwoner van het land meer.
[ Voor 16% gewijzigd door TweakGP op 23-11-2025 17:13 ]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Excuus! Sociale huur.TweakGP schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:56:
[...]
Blijft altijd een beetje bizar als iemand als TS wel zo'n vraag stelt maar blijkbaar niet van plan is zo'n elementaire vraag te beantwoorden. Totaal zinloze discussie krijg je dan.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq