Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wtw met perilexstekker ombouwen naar gewone stekker.

Pagina: 1
Acties:

• Alidalena
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:26
Alidalena

Goedemorgen,
Wij hadden een brink renovet hr met gewone stekker nu was deze stuk en hebben we een andere gekregen ook een brink renovent maar met een perilex stekker. En die gaat naar een grijze doos met daarin de draden voor stand 1stand 2 en stand 3. Bij mijn oude wtw. Ging de stekker van de standenschakelaar met zo, n telefoonaansluiting connector in het wtw apparaat. Hoe kan ik nu de perlix op een gewoon stopcontact aansluiten?
Nu heb ik de gewone stekker gemonteerd oo de kabel die uit de wtw komt. En heb ik de draadjes die de standeschakelaar aan sturen, doorverbonden met mijn oude kabel die naar de oude standen schakelaar loopt .
Kan ik nu de wtw gewoon aanzetten? Zonder dat àlles doorbrand . En zonder dat alle buizen aangesloten zijn. Of kan dat niet ?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je geeft onvoldoende informatie over het model. Geef het volledige artkelnaam en code van de oude en het nieuwe apparaat. Dat staat op de label. Foto's zijn handig.

Als er op het label staat dat het een 1 fase 220-240V apparaat en onder 3600W en/of minder dan 15A is zou je het op een gewone wandcontactdoos kunnen aansluiten.

Zie Wikipedia: Perilex voor informatie over draden. Maak eens foto van de draden na het verwijderen van de perilex stekker.

Je kan foto's maken, dat geeft de meeste informatie.

De voeding heeft niets te maken met instellen van standen of communicatie via RJ11/RJ12/RJ45.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:09
Nee dat kan niet.
De perilex stekker werkt met 230V en dit mag niet over de telefoonaansluiting.
Wat je voor nu kan doen is de perilex stekker eraf halen en er een normale stekker op zetten (blauw,bruin,groengeel) en de standenschakelaar met telefoonaansluiting los laten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning