Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kast met ingebouwde LED strips op 230v/stopcontact?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tempestus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Hallo,

Ik heb een mooie vitrinekast met ingebouwde LED strips, in de kast zitten 3 LED strips en 1 knop aan de zijkant om de lampen aan en uit te doen (soort zilveren touch knop). Deze LED strips worden gevoed door batterijen, graag zou ik deze willen aansluiten op een stopcontact zodat ik niet bezig blijf met batterijen kopen en vervangen.

Het liefste zou ik de LED strips laten zitten en het kastje waar de batterijen inzitten vervangen voor iets maar ik heb er geen verstand van en zou niet weten wat ik moet kopen om het te laten werken.

Zie de foto's voor de bestaande situatie.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groetjes
Matthijs Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xiLy10_P4-bZ8Kqz07E0NFxHvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNvPx21c1LzAV7HK5L6pTvdn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxEtdpsu5MDBYWQ8uR1QqUTkj1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sy6acGaGRGvZygnkJLtXLpdr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KdrYawb57VsqrPl-kXui_AP_Oc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpy0d9M05EpYOzqzt87uM55U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQRC2CZIKPBErnK0NFW_SR4bOiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itPrq3bOagETnOg5tNbSDNX3.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
De 8x1.5V kan je met vrijwel elke 12V adapter wel realiseren met zo weinig vermogen. Goed kijken wat + en - is die uit het batterijpack komen, doorhalen, solderen en krimpkous er overheen?

• Tempestus
Jarno schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:27:
De 8x1.5V kan je met vrijwel elke 12V adapter wel realiseren met zo weinig vermogen. Goed kijken wat + en - is die uit het batterijpack komen, doorhalen, solderen en krimpkous er overheen?
Bedankt voor je reactie, dus de kabel van de batterij pack door knippen bij de batterijbox en dan die kabel verbinden met een 12 volt adapter? Heb je advies wat voor soort? Solderen kan ik niet, misschien een wago klem? Wel wat lelijker denk ik allemaal, maarja dit met de batterij pack is ook geen doen.. ik had gehoopt op een oplossing waarbij het een kwestie is van draden verwisselen en klaar.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:54
Voor zoiets kan je de draden ook verbinden door ze in elkaar te draaien en een krimpkousje per verbinding en een iets groter krimpkousje voor de hele verbinding er overheen te doen. De draadverbindingen verspringend houden.
Als je de draad van de adapter dan nog ergens in de kast vastmaakt bij wijze van trekontlasting kan er niets misgaan.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Tempestus
JukeboxBill schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:37:
Voor zoiets kan je de draden ook verbinden door ze in elkaar te draaien en een krimpkousje per verbinding en een iets groter krimpkousje voor de hele verbinding er overheen te doen. De draadverbindingen verspringend houden.
Als je de draad van de adapter dan nog ergens in de kast vastmaakt bij wijze van trekontlasting kan er niets misgaan.
Ik kom echter over als een mega amateur vrees ik maar heb er echt nul verstand van, ik moet de batterij pack dus kapot maken en de draden ervan doorlussen naar een elektra kabel?

• Tempestus
Zou dit apparaatje ook kunnen werken bijvoorbeeld?
Dat ik de zwarte LED controller ertussenuit haal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwmGssCW4TSkrvTZM67ibndy6hU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0tqRBUC6lUddQtgsXVUPgjL8.png?f=fotoalbum_large

• Tempestus
Of is dit apparaat beter?

Dan doe ik de kabel van de LED4 controller op de output en bij de input een stroomkabel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-LtxSsbRCVOIzCOvJBQBOJgM68=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KPHsPAAFHMtnU7R6H8CeqCOf.png?f=fotoalbum_large

• JukeboxBill
Tempestus schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:40:
[...]

Ik kom echter over als een mega amateur vrees ik maar heb er echt nul verstand van, ik moet de batterij pack dus kapot maken en de draden ervan doorlussen naar een elektra kabel?
De adapter komt in plaats van de batterijpack. Die hoef je niet kapot te maken.
Knip het stekkertje van de draad naar de leds af, knip de stekker van de adapter er af.
De einden maak je aan elkaar, zoals ik het beschreef of je neemt Wago klemmen. Ze zijn er nu ook in mini uitvoering.
Hoofdzaak is dat je plus aan plus en min aan min verbind, zoals al is opgemerkt.

• Tempestus
JukeboxBill schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:22:
[...]

De adapter komt in plaats van de batterijpack. Die hoef je niet kapot te maken.
Knip het stekkertje van de draad naar de leds af, knip de stekker van de adapter er af.
De einden maak je aan elkaar, zoals ik het beschreef of je neemt Wago klemmen. Ze zijn er nu ook in mini uitvoering.
Hoofdzaak is dat je plus aan plus en min aan min verbind, zoals al is opgemerkt.
Wat voor adapter kan je mij aanbevelen om aan te schaffen om dit te doen?

• JukeboxBill
Tempestus schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:29:
[...]

Wat voor adapter kan je mij aanbevelen om aan te schaffen om dit te doen?
Eentje van de bovenste 4 bijvoorbeeld, afhankelijk of je een stekkernetvoeding wil of iets in de kast wil plaatsen:

Maar elke voeding met de specificaties 12 V/DC, 3 A, 36 W voldoet
Maar iets minder dan 3 A zou ws. ook wel kunnen. Op jouw plaatje staat 3 A max.

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:14

MartinMeijerink

Computerrorist

Op het eerste plaatje staat 0.06W, dus dat betekent dat de stroom 0.06/12 is, dus 0,005 Ampere.
Het is niet precies duidelijk waar dat plaatje bij hoort, maar als dat van één van de 3 ledstrips is, dan heb je dus 0,015 Ampere nodig, dus je hebt adapter van 12 Volt en 0,015A of meer nodig, dus elke willekeurige adapter van 12V voldoet hier wel aan. Wel DC (gelijkstroom) dus, maar dat zijn de meesten tegenwoordig wel.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Pagina: 1