Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe laptop - 15/17" - lange levensduur - €1.000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gerbengeijsel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:31
Ik ben op zoek naar een laptop ter vervanging van mijn huidige HP Pavilion i7 (dk0xxx). Mijn huidige laptop functioneert nog wel, maar begint wat aan het eind van z'n latijn te komen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor gewoon dagelijks gebruik (mailen, surfen, office e.d.), maar ik speel af en toe spellen in de categorie Anno 1800 (en binnenkort 117), Total War-serie etc. Ik sleep hem niet mee, dus gewicht en accu is geen belangrijk issue. Bouwkwaliteit moet wel goed zijn, maar een plastic behuizing vind ik geen probleem (als het maar goed is)

Ik twijfel tussen 15 en 17 inch, want heb hier ook extra monitor staan (werkplek) die ik ook kan benutten. Ik weet ook niet of een aparte videokaart nodig is of dat snelle CPU volstaat, ook om over een jaar of 5 nog een beetje mee te kunnen. Qua harde schijf mik ik op 1TB, want ik sleep al een hoop archief mee vanuit het verleden.

Wat is je budget?
Budget is ongeveer €1.000

Een zoektocht op het forum en in de black friday-pricewatch heeft het volgende lijstje opgeleverd. Maar ik merk dat ik onvoldoende kennis heb om alle specs e.d. met elkaar te vergelijken. Is het nodig om een aparte videokaart te nemen (vaak ten koste van opslag)? En heeft de laptop dat de mogelijkheid om extra opslag te plaatsen? En wat is op langere termijn voldoende? Nou ja, dat dus...

Lenovo IdeaPad Slim 5i 16" Gen 10 (83J1CTO1WWNL2)
HP Victus Gaming 15-fa2975nd
HP Omen Gaming 17-db0010nd

https://tweakers.net/pric.../2163298;2245934;2081686/