Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xiaomi temp/vocht meters - hub nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:26
Mijn vraag
Verdeeld over ons huis (100m2 begane grond, 80m2 verdieping) wil ik diverse Xiaomi temperatuur/vochtmeters plaatsen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Diverse andere Xiaomi devices voor in huis, en dus Xiaomi Home app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse reviews gelezen/bekeken.

Uitgebreide vraag;
Verdeeld over onze woning wil ik op de BG en verdieping diverse temperatuur/vochtmeters plaatsen van Xiaomi.
Deze zijn uit te lezen via Bluetooth.
Nu wil ik ze eigenlijk via de Xiaomi Home app uitlezen, en als ik het goed begrijp heb ik dan een hub nodig.
Iemand ervaring met het bereik dan?

Het is een vrij grote woning (lang gerekt), dus zou ik meerdere hubs nodig hebben (even proberen eerst misschien)?
Zijn de hubs draadloos te gebruiken, dus via wifi verbonden met de modem/router?

Misschien dat het ergens duidelijk uitgelegd staat, maar ik heb dat nog niet kunnen vinden.

Live from Denmark

Alle reacties

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Je noemt niet welke temperatuur/vochtmeters je bedoeld. Xiaomi heeft er meerdere, Bluetooth+WiFi of Bluetooth+ZigBee.
Ik zou voor de ZigBee variant gaan. De xiaomi hub praat zigbee met de apparaten en WiFi met om met de app op je telefoon te praten.
ZigBee is een mesh netwerk, dus het bereik kan je eenvoudig vergroten door apparaten met een stekker toe te voegen zoals Xiaomi slimme stekkers. Batterij apparaten geven het signaal niet door om de mesh uit te breiden maar bestekkerde apparaten wel.

• hansie_k
@dixet goeie van je.
Ik zat te kijken naar de 2.
https://www.mi.com/my/pro...e-and-humidity-monitor-2/

Live from Denmark

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De gateway heeft Wifi als ik snel Google, ik neem aan dat hij die niet alleen gebruikt voor contact met zijn sensoren, maar ook dat hij daarmee het internet kan gebruiken. Als je zeker wil zijn moet je de handleiding gewoon doorlezen, maar het lijkt mij heel onwaarschijnlijk als hij per se ethernet nodig heeft.

Ik heb zo'n sensortje zelf (geen idee of ik de 1 of de 2 heb), en ik gebruik hem niet verbonden. Maar net even geprobeerd: Tot een ~20m werkte hij prima. Verder dan dat heb ik niet geprobeerd, hiervoor ben ik al naar buiten gegaan om hem verder weg te leggen ;) . Dit is wel in verder redelijk ideale omstandigheden: Ik heb een appartement, en buiten heeft hij natuurlijk sowieso goed bereik, en vanaf daar is hij door mijn voordeur moeten gaan en nog een binnenmuurtje. Door gewapend beton zal hij minder goed gaan natuurlijk.

• hansie_k
@Sissors bedankt voor de moeite! ;)
Ik ga maar eens beginnen met een setje van 3 plus hub voor op de verdieping (gips muurtjes, hub kan vrij centraal staan).
Testje doen met meter op de BG, en hub op de verdieping, kijken hoe dat werkt door de houten vloer heen...

Live from Denmark