Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC wil na 4 maanden niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ee1ke
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 21:38
Hallo allemaal! Ik heb een PC build die 4 maanden prima gewerkt heeft, alleen nu totaal niet meer post. Geen bios, geen beep geluid, geen monitor output. De fans gaan wel aan, en daarna blijft het oranje Dram lampje continu branden

Het laatste wat met de PC is gedaan is een windows update. De dag erna weer opgestart en toen lichtte het Dram lampje op en startte de pc niet meer op.

Ik heb van alles geprobeerd, maar nog niks werkt. Weet iemand van jullie misschien nog iets om te proberen?

De build:
- Processor: AMD Ryzen 7 7800X3D
- Moderbord: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI
- Ram: G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 - 32 GB: 2 x 16 GB - 288-PIN - 6000 MHz / PC5
- PSU: GIGABYTE GP-UD750GM PG5 750 Watt
- Storage: Lexar NQ790 2TB
- CPU cooling: Thermalright Phantom Spirit 120 SE
- GPU: MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G

Wat ik al geprobeerd heb
- Ram sticks 1 voor 1 geprobeerd in alle mogelijke configuraties
- CMOS batterij er uit gehaald
- BIOS flashback
- Lang gewacht vanwege mogelijkheid op RAM training
- GPU/SSD/peripherals verwijderd en met alleen de basics geboot.

Daarna heb ik de pc naar een lokale reparatiezaak gebracht. Die hebben andere onderdelen geprobeerd, zonder resultaat. Ze konden alleen met moederbord en cpu niet testen/vervangen. Ondertussen zelf het moederbord en de CPU vervangen met een kopie van hetzelfde exemplaar, maar nog altijd hetzelfde resultaat: geen post en een brandend Dram lampje.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? Of adviezen voor een PC reparatie winkel waar ik heen zou kunnen? Bij voorkeur in Noord Nederland. Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:33

MartinMeijerink

Computerrorist

Andere voeding?

An unbreakable toy is useful to break other toys

• Ee1ke
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 21:38
Ik heb de voeding in een ander systeem getest, die starte wel op met deze voeding. De voeding zelf is niet direct kapot lijkt het.