Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC build voor gaming+editing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• chai21
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hey, ik wil een pc voor gaming en het bewerken van 4k videomateriaal (Davinci Resolve). Ik doe beide als hobby, ik ben dus geen pro gamer of editor, maar wil wel graag gemakkelijk op hoge kwaliteit gamen (1440p is prima) en mijn video's kunnen bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst 1400, maar ik heb er 1500 voor opzij gelegd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit is mijn eerste pc dus ik heb niks.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie mening over de twee builds, welke beter is voor mijn situatie en/of suggesties voor andere onderdelen.

De eerste build wordt aangeboden door een vriend van mijn broertje voor €1450. Ik heb niet heel veel verstand van pcs (ik doe m'n best lol), maar van wat ik heb kunnen vinden over build 1 klinkt het best goed. Alle onderdelen zijn in goede staat, de ssd is prima. Ik zou dan wel een 2TB ssd kaart erbij kopen.

Build 2 is ook een mogelijke optie, maar ik kom dan wel duurder uit en moet die in elkaar laten zetten waardoor ik een beetje twijfel.

Build 1:
Behuizing: Hyte Y60 Panda
Moederbord + processor: AMD Ryzen 7 7700 + ASRock X670E Steel Legend
Koeler: NZXT Kraken 360 Elite (2023)
Geheugen: Corsair Vengeance RGB 32 GB (2×16 GB) DDR5-6400
SSD: Sabrent Rocket 4.0 1 TB (optioneel extra 2 TB NVMe bij te plaatsen)
Voeding: Corsair RM850x Shift White
Videokaart: PowerColor Radeon RX 9070 Reaper
Monitor: Lenovo Region R27qe

Build 2:
Behuizing: Hyte Y40 Zwart
Moederbord + processor: AMD Ryzen 7 7700 (tray) + ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Koeler: Arctic Freezer 36
Geheugen: Corsair Vengeance RGB 32 GB (2×16 GB) DDR5
SSD: Samsung 990 EVO Plus 2 TB
Voeding: MSI MAG A750GL PCIe 5 Zwart
Videokaart: Acer Nitro Radeon RX 9070 OC 16 GB
Monitor: Lenovo Region R27qe