Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwarming verbruik vraagje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thrane
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:17
Hallo allemaal,

Ik heb 4 maanden geleden een woning gekocht van bouwjaar 2012, het is een rijhuis met epc 90. De woning staat momenteel leeg omdat ik nog met schilderwerken bezig ben. Er zijn ook geen zonnepanelen aanwezig en geen warmtepomp.

De verwarming ketel is een Valliant van 12 jaar, met 10 radiatoren, al de radiatoren staan op stand 5, en de verwarming staat op 16 graden dag en nacht, comfort stand staat uit, radiatoren staan ingesteld op 58 graden.

Ik merk nu dat het huis leegstaat dat ik rond de 90 euro zit aan gas en elektriciteit per maand in deze koudere periode, is dit een normaal verbruik?

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:28
Als het om een huis van 30 m2 gaat is het nogal veel, als het om een huis van 300 m2 gaat dan is het een koopje.

Als het 88 euro aan elektriciteit is en 2 euro aan gas, dan klopt er iets niet. Als het 80 euro aan gas is en 10 euro aan stroom, dan zou het best kunnen.

Ergo, het hangt er vanaf, maar we weten niet genoeg om een harde conclusie te trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 22-11-2025 00:16 ]

The devil is in the details.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Misschien in kWh en m3 uitdrukken? Prijs is ook wel afhankelijk van je gekozen contract. Je woonoppervlakte/inhoud is ook wel belangrijk om te weten om het goed in te kunnen schatten.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.