Is de sluiting van deze wasdroger in orde?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:54
Mijn vraag:
Ik heb vandaag een wasdroger geleverd gekregen en nu heb ik de deur omgedraaid maar ik vraag me af of de sluiting wel hoort zoals op dit filmpje te zien is: Link naar filmpje
(ik ben vergeten te kijken hoe het er andersom uit zag)

Hoort die pin zeg maar niet in het midden te vallen? Hij komt nu vrij bovenin waardoor de deur automatisch een stukje naar beneden wordt geduwd bij het sluiten van de deur.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
LG RH80V5AV0N - Warmtepompdroger

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Filmpjes op YouTube gekeken maar nergens kun je dit goed zien.

[ Voor 14% gewijzigd door knorde op 21-11-2025 22:31 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Beste antwoord (via knorde op 22-11-2025 22:16)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
knorde schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:09:
[...]

Is dat net zoiets als dit? Wij krijgen hem opzich prima open en dicht.

Nu ben ik vandaag bij de mediamarkt geweest en heb even het showmodel bekeken, daar komt hij precies in het midden uit. Nu kan het natuurlijk ook per exemplaar verschillen maar het gaat er mee om dat ik wil weten of dit binnen de richtlijnen valt of dat dit problemen gaat veroorzaken.

Ik ervaar verder geen lekkage of problemen bij het open en dicht doen.
Bij mijn (Haier) wasmachine is het uitsteeksel meer een haak en het gat waar die in gaat een stuk kleiner, maar het principe is vrijwel hetzelfde.

Als het soepel open en dicht gaat en je geen lekkage hebt, zie ik niet zo snel hoe dat op lange termijn voor problemen zou kunnen zorgen. Het 'probleem' lijkt mij eerder minder erg worden over tijd, omdat de deur na verloop van tijd wat meer naar beneden zal gaan hangen.

The devil is in the details.

Alle reacties

• knorde
Niemand die dit weet?

[ Voor 44% gewijzigd door knorde op 22-11-2025 21:52 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De sluiting lijkt wel in orde zijn maar de montage aan de scharnierkant niet. De deur komt te hoog uit, lijkt het.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Hahn
Zowel het uitsteeksel als het gat zijn zo te zien gemaakt dat ze dit soort afwijkingen op kunnen vangen.

Even bij mijn wasmachine gekeken, wat een ander merk is, maar voor het idee. En bij mij zit het uitsteeksel wat aan de lage kant en wordt het omhoog geduwd als ik de deur dicht duw. Dat helpt ook bij het dicht houden.

Als de deur zonder al teveel moeite dicht gaat, en je geen lekkage hebt, zou ik er niet wakker van gaan liggen.

• knorde
Room42 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:56:
De sluiting lijkt wel in orde zijn maar de montage aan de scharnierkant niet. De deur komt te hoog uit, lijkt het.
Je kunt niks stellen aan het scharnier en de plek waar het scharnier wordt vastgezet. Dit zijn geen sleuven maar enkel vaste schroefgaten. Je kunt er dus niets aan stellen.
Hahn schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:56:
Zowel het uitsteeksel als het gat zijn zo te zien gemaakt dat ze dit soort afwijkingen op kunnen vangen.

Even bij mijn wasmachine gekeken, wat een ander merk is, maar voor het idee. En bij mij zit het uitsteeksel wat aan de lage kant en wordt het omhoog geduwd als ik de deur dicht duw. Dat helpt ook bij het dicht houden.

Als de deur zonder al teveel moeite dicht gaat, en je geen lekkage hebt, zou ik er niet wakker van gaan liggen.
Is het verschil bij jou vergelijkbaar als bij ons?

Nu ben ik vandaag bij de mediamarkt geweest en heb even het showmodel bekeken, daar komt hij precies in het midden uit. Nu kan het natuurlijk ook per exemplaar verschillen maar het gaat er meer om dat ik wil weten of dit binnen de richtlijnen valt of dat dit problemen gaat veroorzaken.

We ervaren verder geen lekkage of problemen bij het open en dicht doen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Hahn
knorde schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:09:
[...]

Is dat net zoiets als dit? Wij krijgen hem opzich prima open en dicht.

Nu ben ik vandaag bij de mediamarkt geweest en heb even het showmodel bekeken, daar komt hij precies in het midden uit. Nu kan het natuurlijk ook per exemplaar verschillen maar het gaat er mee om dat ik wil weten of dit binnen de richtlijnen valt of dat dit problemen gaat veroorzaken.

Ik ervaar verder geen lekkage of problemen bij het open en dicht doen.
Bij mijn (Haier) wasmachine is het uitsteeksel meer een haak en het gat waar die in gaat een stuk kleiner, maar het principe is vrijwel hetzelfde.

Als het soepel open en dicht gaat en je geen lekkage hebt, zie ik niet zo snel hoe dat op lange termijn voor problemen zou kunnen zorgen. Het 'probleem' lijkt mij eerder minder erg worden over tijd, omdat de deur na verloop van tijd wat meer naar beneden zal gaan hangen.

• knorde
Hahn schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:13:
[...]

Dat klinkt eigenlijk ook wel logisch, en het showmodel zal al wel een tijd staan in de winkel en al meerdere keren open en dicht zijn gedaan. Ik denk dat ik het maar laat rusten, bedankt voor je bijdrage!

Pagina: 1