Toon posts:

TB 1,0Ghz ASHHA core!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend vanmij heeft een 1,0Ghz Tb gister binnengekregen. Hier stond op als core; ASHHA. Deze core is mij niet bekend. Weet iemand er wat van?
Hij loopt nu al op 7,5x150=1125Mhz. Vanmiddag even met een potlood aan de gang. En dan de multiplier omhoog! :) Ik denk dat deze core zeer goede resultaten moet gaan neerzetten aangezien hij nieuwer is als de AYHJA core. Want nieuwer betekent voor cpu's vaak sneller niet?
De resultaten post ik morgen wel.

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb er ook nog niet van gehoord, ben beniewd. Waar heeft hij hem vandaan?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Euh..... nieuwe athlon en potlood? ben jij gek! niks potlood!

Maar verder.... ja..... opzich is de AXIA theoretisch beter, omdat het zo is dat hoe verder de letters in het alphabet staan, des te verder is ie over te clokke.... ;)

Verwijderd

Als ie nu al op 7,5 x 150 loopt is ie al unlocked dus geen potlood meer nodig. Standaard lopen de gelockte procs op 10x100. Tenzij je een TB1000 266 hebt maar die zijn standaard al unlocked (dacht ik).

Beetje extra cooling en knallen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 266er...en hij is gelocked.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 12:24 schreef Plague het volgende:

Maar verder.... ja..... opzich is de AXIA theoretisch beter, omdat het zo is dat hoe verder de letters in het alphabet staan, des te verder is ie over te clokke.... ;)
AXIA heeft 4 letter...ASHHA 5..
5 is officieel beter..

Verwijderd

Ok, kleur ze dan.

• Da_Bink
Ook een 133 MHz bus thunderbird 1GHz is standaard locked, in ieder geval een AXIA wel. Ik heb ook een AXIA 1 GHz, die was locked, beetje kleuren en klaar. Helaas is ie nu dood.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Er bestaan ook 1ghz core's die op 7,5 x 133 lopen. Dus zal die nogwel gelockt zijn.

Maar daar heb ik nog een vraagje.. Waarom geen potlood meer :? volgens mij zit ik te :Z

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HUH!!! Is dat ff verrot!! Wat zal dat gaan betekenen voor de palo's dan?? dat kan wel is verkeerd uitpakke....misschioen omdat ze er van die model nr's bij zetten dat je dus echt moeite moet gaan doen voor te klokken en dus de ECHTE snelheid te zien.... :/

Verwijderd

Topicstarter
Maar unlocked betekend toch gewoon alle L1 bruggen inkleuren?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 19 september 2001 12:24 schreef Plague het volgende:
Als ie nu al op 7,5 x 150 loopt is ie al unlocked dus geen potlood meer nodig. Standaard lopen de gelockte procs op 10x100. Tenzij je een TB1000 266 hebt maar die zijn standaard al unlocked (dacht ik).
Beetje veel onzin.. Het is zo dat de nieuwere cpu's standaard unlocked zijn (1333 en 1400's enzo), maar bij een 1GHz hoeft dat dus niet! (ook niet bij 1200's en sommige 1333's trouwens!)
En dat een gelockte proc altijd een 200 versie is, klopt natuurlijk ook niet!

Maar probeer het gewoon es, en post de resultaten hier maar..

Verwijderd

Ja, daarna is ie unlocked.
Heb de mijne met zilverlijm unlocked, blijft zitten als een huis.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb een axia 1200/100x12 mhz die was ook niet gelockt. heb hem nu op 10x133 draien...

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 12:32 schreef Twynn het volgende:

[..]

[..]

Beetje veel onzin.. Het is zo dat de nieuwere cpu's standaard unlocked zijn (1333 en 1400's enzo), maar bij een 1GHz hoeft dat dus niet! (ook niet bij 1200's en sommige 1333's trouwens!)
En dat een gelockte proc altijd een 200 versie is, klopt natuurlijk ook niet!

Maar probeer het gewoon es, en post de resultaten hier maar..
Juist, ik heb bijvoorbeeld een niet gelockte 200FSB versie, wel een 1,2Ghz

Maar die 1,0Ghz ASHHA core was duidelijk wel gelocked.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ben benieuwd naar de resultaten...
Is er niet op overklockers.com een database van alle steppings ? Misschien dat ie daar staat.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik hem nog nooit gezien...in geen enkele database..

Ben zelf ook erg benieuwd. Ik ga er zo mee bezig, de resultaten worden morgen of vanavond bekend :)

Hij is trouwens gekocht bij Gistron.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:40
Mhhh Ik kijk net bij de nieuwe tbirds op mijn werk en de 1 ghz heeft dezelfde core die ashha dus.. kan hem niet testen hier maar we hebben hem wel :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
er bestaan ook gelockte 1,4 ghz 200mhz thundebirds.

tenminste dat neem ik als ik dat op de abit site lees >:)

anders baal je namelijk best als je multiplier tot 12,5 gaat zoals mij :( en een KT133 chipsetje hebt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 19 september 2001 15:15 schreef HermeS het volgende:
er bestaan ook gelockte 1,4 ghz 200mhz thundebirds.

tenminste dat neem ik als ik dat op de abit site lees >:)

anders baal je namelijk best als je multiplier tot 12,5 gaat zoals mij :( en een KT133 chipsetje hebt.
Hmm.. Die snap ik niet helemaal..

Er bestaan inderdaad 1,4 GHz 200MHz bus thunderbirds.. Maar of die gelocked zijn of niet, dat maakt niet veel uit..
(die dingen gebruiken namelijk de 5x multiplier als 14x, en werken dus zo op elk bordje met een KT133).
Locked bij de AMD's betekend alleen dat je je multiplier niet kunt instellen (via het mobo). De interne multiplier in de proc is nog steeds variabel!

Verwijderd

een ASHHA of whatever gaat zeker niet beter zijn dan een AYHJA.

de S komt vér voor de Y en de H komt voor de J.

omdat het een vijfletterige aanduiding is wil dat nog niet zeggen dat het beter is, het is gewoon volgens de laatste manier van noteren. slécht overklokken zal hij wel niet doen, maar ik denk niet dat hij 1400 zal halen.

AYHJAR is niét beter dan AYHJA en is ook een lettertje meer.

Het is een recent gemaakte CPU, maar geen ongelooflijke overklokker ... geef eens een WCPUID shot, ben benieuwd of de stepping 7-4-2 of 7-4-4 is.

JC

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Let's Clock !!!

ben benieuwd :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
me too, ben al van plan een Athlon te kopen >:)
Op woensdag 19 september 2001 18:30 schreef Cutebritney het volgende:
Let's Clock !!!

ben benieuwd :)

Verwijderd

offtopic:
Tering man durondude.............
Dat zal wel lekker lopen met die FSB van je van 170 :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad geen overklok wonder. Posten tot 1370Mhz ofzo, stabiel lopend rond de 1250. Voor nu tenminste dan, ik denk na nog wat meer klooien dat hij wel verder wil gaan.
Maar ik verwacht geen wonderen.
Trouwens, ik heb die L1 bruggen ingekleurd, maar nu geeft hij alleen een MP van 7 , 7.5, 11, 11.5. Heel raar..
Als ik bijvoorbeeld een MP geef van 12.5 dan geeft hij een MP van 11.5. Maar hij geeft ook 11.5, bij biossetting 11.5 en 12!
Heel raar allemaal...
Bij mijn eigen axia kan ik iedere multiplier ingeven, die was standaard unlocked. Heb ik de bruggen misschien verkeerd ingekleurd?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op donderdag 20 september 2001 12:47 schreef NoStra het volgende:
Inderdaad geen overklok wonder. Posten tot 1370Mhz ofzo, stabiel lopend rond de 1250. Voor nu tenminste dan, ik denk na nog wat meer klooien dat hij wel verder wil gaan.
Trouwens, ik heb die L1 bruggen ingekleurd, maar nu geeft hij alleen een MP van 7 , 7.5, 11, 11.5. Heel raar..
Als ik bijvoorbeeld een MP geef van 12.5 dan geeft hij een MP van 11.5. Maar hij geeft ook 11.5, bij biossetting 11.5 en 12!
Heel raar allemaal...
Bij mijn eigen axia kan ik iedere multiplier ingeven, die was standaard unlocked. Heb ik de bruggen misschien verkeerd ingekleurd?
ga maar terug naar de kleuterschool, leren kleuren. Dit gebeurt dus als je de brugjes niet goed verbind of te zacht met je potlood krast..

• Da_Bink
Op donderdag 20 september 2001 12:47 schreef NoStra het volgende:
Heel raar allemaal...
Je koelt hem wel goed??? Hoe warm wordt ie?

Verwijderd

Topicstarter
Is nog niet boven de 50 graden uitgekomen..

Verwijderd

jah hallo.... das dus mijn pc.... nostra is me drmee aan het helpen, want dat overclocken is nieuw voor mij... ik word een beetje moe van het resetten van die bios telkens als ik per ongeluk weer een verkeerde multipier heb ingesteld. ik zal vanmiddag het met een dunner potlood proberen en dikkere lijntjes te zetten... :) Ik vind de snelheid best ok (ong.: 1200) zonder de multipier te verhogen (7,5). maar ik ben benieuwd hoever ie kan gaan als de multiplier op 1250 staat.

Ik hoor graag van iemand die die core ook heeft hoe het hem afging met het overclocken...

ik post mijn bevindingen binnenkort wel weer

Joost

Verwijderd

ejz... heb ff een vraagje.. ik zoek een pic van tbird (1000 als dat ertoe doet?!) met de bruggen erop en een toelichting wat iedere brug doet... heeft iemand die?? ben al ff aan het zoeken maar ken nix vinde...

alvast bedankt..

joost

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:42
ff zoeken op www.tomshardware.com daar staatie wel

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Das inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Mijn 1gh Avia boot zonder problemen op 145x10. Verder ben ik niet gegaan want de desktop haalde hij toch niet op die snelheid. Maar wie weet als ik straks mijn waterkoeling heb.

Geen inspiratie

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 02:12 ]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Op vrijdag 21 september 2001 16:59 schreef REFUSED het volgende:

[..]

waar haal jij dat officiele gedeelte vandaan dan?
lijkt me sterk dat AMD mededelingen gaat doen over de overklokbaarheid van de verschillende stepping codes
niet officieel dus :)
Dat heet dus mierenneuken.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Even ter info:
Volgens mij zijn alle cores boven de 1,2 Ghz niet gelocked..

Of kan iemand hier het tegendeel bewijzen :?

Eeuwige n00b

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 17:02 schreef Phreak het volgende:

[..]

Dat heet dus mierenneuken.
niet echt, want de kwestie is dat het aantal letters in de aanduiding geen direct verband heft met overklokbaarheid, wat iemand wel beweerde.
De vijfletteraanduiding is gewoon de nieuwe aanduiding ... ook bij nieuwe aanduidingen zullen er mindere types zijn, en ASHHA lijkt me over en overduidelijk een stuk minder dan zowel AXIA(R) en AYHJA(R) als je het alfabet bekijkt... hoeveel letters er precies instaan heeft geen relevantie, en toch werd het als "officiele info" voorgesteld, terwijl het bollox zijn

JC

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Die letters hebben sowieso niet veel relevantie. Het blijft geluk hebben. Hooguit dat de kans daarop verschilt per stepping. Maar ik geloof niet dat er per stepping een max aan te geven is ofzo, of een minimum (tenzij je dat op de default sneleheid legt)

BTW DuronDude, wanneer komt de peltier er weer tussen ?

Geen inspiratie

Verwijderd

[b]Op vrijdag 21 september 2001 18:16 schreef

BTW DuronDude, wanneer komt de peltier er weer tussen ?
voorlopig heb ik m'n buik vol van peltiers... te veel "miserie" ermee .... isoleren, een hoop extra kabels, genoeg druk erop, voeding die sterk genoeg is vinden, koelwater dat warmer wordt ....
Ik hou het maar bij straight water voorlopig, de huidige Thunderbird Athlons zijn te lastig te koelen met peltiers...

JC
Pagina: 1