Toon posts:

IBM U160 HD geluiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs 2 IBM discovery 36lzx ddys-t36950 36gb 4,9ms 10krpm 4mb gekocht. Ik was er erg blij mee totdat de ene rare geluiden begon te maken. Het leek alsof de schijf stopte met draaien en de leeskop terug ging naar zijn nulstand.
Vervolgens IBM gebeld en die zei stuur maar terug, krijg je een nieuwe. Gelukkig dan maar.
Maar nu vertoont de tweede schijf waar mijn W2k op staat ook die geluiden. Alleen als de schijf enige tijd niet aangesproken wordt.
Ik IBM weer bellen. Ik vroeg of het misschien wel normaal is dat ie dat geluid maakt. Zij gaven me geen duidelijk antwoord. "Als ie geluid maakt is ie stuk, anders niet"
HMMMMM, vreemd. Ik nog een keer vragen of het normaal is dat ie geluid maakt als hij niet aangesproken wordt en of ze dit voor me konden uitzoeken, want als het wel normaal is hoeft die tweede schijf niet teruggestuurd te worden.
Nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen.

Nu vraag ik het maar aan jullie. Hebben jullie ervaringen met deze schijven en hun exotische geluiden?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Nee, die schijven moeten een constant monotoon geluid maken
(heb dezelfde en heb dat geluid nog nooit gehoord), is het niet zo dat je de 'handige' windows optie aan hebt staan, dat ie na een bepaalde tijd idle, de HD uitzet?
Dit moet je dan namelijk meteen uitzetten, is echt dodelijk voor een SCSI schijf, die moeten zo min mogelijk up en down spinnen.
Dit kun je instellen bij:

start => setting =controll panel => power options => turn off harddisk op 'never' etten.
succes..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 12:22 schreef Horus het volgende:
Nee, die schijven moeten een constant monotoon geluid maken
(heb dezelfde en heb dat geluid nog nooit gehoord), is het niet zo dat je de 'handige' windows optie aan hebt staan, dat ie na een bepaalde tijd idle, de HD uitzet?
Dit moet je dan namelijk meteen uitzetten, is echt dodelijk voor een SCSI schijf, die moeten zo min mogelijk up en down spinnen.
Dit kun je instellen bij:

start => setting =controll panel => power options => turn off harddisk op 'never' etten.
succes..
Bedankt voor je snelle reply.
Ik heb alle instellingen van w2k nagelopen en ook die in poweroptions. Alles staat op NEVER.
Dus daar ligt het niet aan ben ik bang.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Dan is terug sturen de enige optie, bij mij is zo'n disk ook al eens kapot gegaan, en de RMA is echt goed, je hebt binnen 2 weken een nieuwe,
Maar ik zou eerst even het diagnose proggie van IBM draaien.
check hier voor RMA + diagnose proggie

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 12:32 schreef Horus het volgende:
Dan is terug sturen de enige optie, bij mij is zo'n disk ook al eens kapot gegaan, en de RMA is echt goed, je hebt binnen 2 weken een nieuwe,
Maar ik zou eerst even het diagnose proggie van IBM draaien.
check hier voor RMA + diagnose proggie
Zo'n test heb ik al gedaan en er kwam niks uit.
Dan moet deze ook maar terug naar IBM.
Kutterdekut, heb net een gelikte config er op staan.
Ken ik weer opnieuw beginnen.