Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p-gaming met de focus op FPS boven quality. Daarnaast wil ik eventueel een kleine gameserver op de achtergrond draaien voor wat vrienden. Het lijkt me ook leuk om af en toe op 8K te spelen (via mijn 3× 1440p-monitor setup). De belangrijkste games zijn Rust, CS2 en Dead by Daylight.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is €2000,- maar mag iets meer kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 3,5 inch HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Gen5-SSD, een X3D-processor en 6000 MT/s RAM.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
X3D processor en een Nvidia kaart
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over geschikte hardware voor mijn gebruik. Ook hoor ik graag welke onderdelen ik eventueel het beste kan vervangen in mijn huidige lijst. Daarnaast zoek ik een goede behuizing, uiterlijk is voor mij minder belangrijk.
Eventueel rekening mee te houden
Ik gebruik een Scarlett Solo V4 audio-interface (Audio technica AT2020, Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm), een Wooting-toetsenbord (8 kHz polling rate, USB-C) en een Fenrir Asym Wireless 8K-muis (eveneens 8 kHz polling rate).
Ik merkte gauw met mijn huidige PC dat ik flinke fps drops kreeg toen ik mijn muis op 8 kHz polling rate draaide.
Was van plan de processor op AliExpress te kopen i.v.m. flinke kortingen en daarnaast te wachten op een goeie black-friday deal voor de videokaart.
1440p-gaming met de focus op FPS boven quality. Daarnaast wil ik eventueel een kleine gameserver op de achtergrond draaien voor wat vrienden. Het lijkt me ook leuk om af en toe op 8K te spelen (via mijn 3× 1440p-monitor setup). De belangrijkste games zijn Rust, CS2 en Dead by Daylight.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is €2000,- maar mag iets meer kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 3,5 inch HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Gen5-SSD, een X3D-processor en 6000 MT/s RAM.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
X3D processor en een Nvidia kaart
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over geschikte hardware voor mijn gebruik. Ook hoor ik graag welke onderdelen ik eventueel het beste kan vervangen in mijn huidige lijst. Daarnaast zoek ik een goede behuizing, uiterlijk is voor mij minder belangrijk.
Eventueel rekening mee te houden
Ik gebruik een Scarlett Solo V4 audio-interface (Audio technica AT2020, Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm), een Wooting-toetsenbord (8 kHz polling rate, USB-C) en een Fenrir Asym Wireless 8K-muis (eveneens 8 kHz polling rate).
Ik merkte gauw met mijn huidige PC dat ik flinke fps drops kreeg toen ik mijn muis op 8 kHz polling rate draaide.
Was van plan de processor op AliExpress te kopen i.v.m. flinke kortingen en daarnaast te wachten op een goeie black-friday deal voor de videokaart.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC | € 1.099,- | € 1.099,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake View 270 SP Edition Black | € 104,99 | € 104,99 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,67 | € 30,67 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBE-32 | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 105,99 | € 105,99 |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 122,90 | € 122,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.277,35 | ||