Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden game pc met nieuwe videokaart (+nieuwe voeding?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stevevr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-11 10:26
Hoi Tweakers,

Onlangs heb ik mijn pc gedeeltelijk geupgrade. Zo heb ik een nieuw moederbord, cpu en werkgeheugen gekocht. Ik ben van plan met de Black Friday deals mijn videokaart te upgraden van een 3070 naar een 5070ti. Voordat ik dit doe wil ik even controleren of ik ook mijn voeding moet upgraden of niet. Dit is mijn huidige pc:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 360,99€ 360,99
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 144,90€ 144,90
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC 8G (rev. 1.0)€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 801 Window Oranje/Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36 (Black)€ 30,67€ 30,67
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32€ 248,90€ 248,90
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 0,-€ 0,-
1Interne SSD'sKingston A2000 500GB€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 785,46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik gebruik mijn pc momenteel om te gamen (Warzone, Battlefield 6). Wellicht in de toekomst nog andere shooters.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ja, zie de lijst hierboven.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

1. Een voeding met passende ATX-connectoren. Mijn moederbord heeft 2 x ATX-connector. 1 x 8-pin en 1 x 4-pin. Mijn huidige voeding heeft 1 x 8-pins.
2. Een voeding met passende GPU-connector voor een 5070ti.
3. Een passende nvidia 5070ti videokaart.

Dit is de videokaart die ik wil gaan aanschaffen:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition€ 789,-€ 789,-
Totaal€ 789,-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Voor wat betreft de videokaart wil ik het liefst bij nvidia blijven. Voor wat betreft de voeding heb ik geen voorkeur. Liefst een modulaire.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik wil het liefst alleen de videokaart kopen, maar als het beter / verstandiger is om ook mijn voeding te upgraden, dan doe ik dat.

Ga je overklokken?

Ik ben van plan alleen de AMD Precision Boost Overdrive(PBO) te gebruiken. Vandaar mijn vraag/wens om ook de andere ATX-connector te gebruiken. Als dat niet nodig is daarvoor dan hoor ik dat ook graag.

Wat verwacht je van ons?[i]

Inzicht of het nodig is om ook mijn voeding te upgraden (vanwege de extra ATX connector en wellicht andere GPU connector die benodigd is als ik mijn GPU upgrade).

Alvast bedankt!

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:51

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een 750W voeding zou in principe genoeg moeten zijn, dus daar zou ik me geen zorgen over maken, enige wat je nodig hebt is een verloopkabeltje om hem mooi aan te sluiten (als die niet in de doos zit).

Momenteel is dit een iets minder bekende deal die wel gunstig is voor een 5070 Ti: uitvoering: Palit GeForce RTX 5070 Ti GamingPro-S

Ik weet niet of hij hier komende week nog onder gaat duiken, iig goedkoopste 5070 ti tot nu toe volgens mij.

youtube.com/@hisrep

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
750W is zat, ik draai een 7950X met 5080 met 850W voeding en kom al niet boven de 650W uit het stopcontact.