Hoi Tweakers,
Onlangs heb ik mijn pc gedeeltelijk geupgrade. Zo heb ik een nieuw moederbord, cpu en werkgeheugen gekocht. Ik ben van plan met de Black Friday deals mijn videokaart te upgraden van een 3070 naar een 5070ti. Voordat ik dit doe wil ik even controleren of ik ook mijn voeding moet upgraden of niet. Dit is mijn huidige pc:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc momenteel om te gamen (Warzone, Battlefield 6). Wellicht in de toekomst nog andere shooters.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, zie de lijst hierboven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1. Een voeding met passende ATX-connectoren. Mijn moederbord heeft 2 x ATX-connector. 1 x 8-pin en 1 x 4-pin. Mijn huidige voeding heeft 1 x 8-pins.
2. Een voeding met passende GPU-connector voor een 5070ti.
3. Een passende nvidia 5070ti videokaart.
Dit is de videokaart die ik wil gaan aanschaffen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor wat betreft de videokaart wil ik het liefst bij nvidia blijven. Voor wat betreft de voeding heb ik geen voorkeur. Liefst een modulaire.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst alleen de videokaart kopen, maar als het beter / verstandiger is om ook mijn voeding te upgraden, dan doe ik dat.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan alleen de AMD Precision Boost Overdrive(PBO) te gebruiken. Vandaar mijn vraag/wens om ook de andere ATX-connector te gebruiken. Als dat niet nodig is daarvoor dan hoor ik dat ook graag.
Wat verwacht je van ons?[i]
Inzicht of het nodig is om ook mijn voeding te upgraden (vanwege de extra ATX connector en wellicht andere GPU connector die benodigd is als ik mijn GPU upgrade).
Alvast bedankt!
Onlangs heb ik mijn pc gedeeltelijk geupgrade. Zo heb ik een nieuw moederbord, cpu en werkgeheugen gekocht. Ik ben van plan met de Black Friday deals mijn videokaart te upgraden van een 3070 naar een 5070ti. Voordat ik dit doe wil ik even controleren of ik ook mijn voeding moet upgraden of niet. Dit is mijn huidige pc:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 360,99 | € 360,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC 8G (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 801 Window Oranje/Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,67 | € 30,67 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 248,90 | € 248,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne SSD's | Kingston A2000 500GB | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 785,46 | |||
Ik gebruik mijn pc momenteel om te gamen (Warzone, Battlefield 6). Wellicht in de toekomst nog andere shooters.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, zie de lijst hierboven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1. Een voeding met passende ATX-connectoren. Mijn moederbord heeft 2 x ATX-connector. 1 x 8-pin en 1 x 4-pin. Mijn huidige voeding heeft 1 x 8-pins.
2. Een voeding met passende GPU-connector voor een 5070ti.
3. Een passende nvidia 5070ti videokaart.
Dit is de videokaart die ik wil gaan aanschaffen:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition | € 789,- | € 789,- |
| Totaal | € 789,- | |||
Voor wat betreft de videokaart wil ik het liefst bij nvidia blijven. Voor wat betreft de voeding heb ik geen voorkeur. Liefst een modulaire.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst alleen de videokaart kopen, maar als het beter / verstandiger is om ook mijn voeding te upgraden, dan doe ik dat.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan alleen de AMD Precision Boost Overdrive(PBO) te gebruiken. Vandaar mijn vraag/wens om ook de andere ATX-connector te gebruiken. Als dat niet nodig is daarvoor dan hoor ik dat ook graag.
Wat verwacht je van ons?[i]
Inzicht of het nodig is om ook mijn voeding te upgraden (vanwege de extra ATX connector en wellicht andere GPU connector die benodigd is als ik mijn GPU upgrade).
Alvast bedankt!