Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-11 12:33
LS,

ik heb dus een Onkyo TX-NR626, die volgens het apparaat de laatste firmware heeft, te weten1091-5110-0000-0302.
Echter, op de website softpedia is de meest recente firmware 1.15 bij dit apparaat, dat is gelijk de meest gedownloade. Is hier misschien sprake van een Amerikaanse firmware? Kan ik hem downloaden en dan eventueel weer terug?

Ten tweede ik kwam er door een Amerikaans ONKYO filmpje er achter dat deze receiver alleen M3U en PLS radiostations afspeelt, terwijl bijna alles MP3 is qua streaming audio. Is er een workaround? Voor de NPO zenders is het een kwestie van M3U achter de link zetten, dan heb je dus al Hilversumse radio. Ook kan deze receiver niet omgaan met https links.

Tenslotte speelt deze ONKYO geen USB stick af. Ik weet dat het FAT32 moet zijn en dat FAT32 maximaal 32GB aankan. Ik heb een 32GB partitie op een veel grotere USB-stick gemaakt, maar kan dat, of moet het perse maximaal een 32GB stick zijn?? De liedjes waren in FLAC formaat.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Webradio doet het ding last.fm, slacker en mp3tunes. Je zou bij Vtuner even kunnen kijken, daar staan vele streams in m3u en pls. Zonder te weten welke webradio je exact gebruikt is het koffiedik kijken.

Usb afspelen: https://assets.onkyo-av.c...635_wbzc.pdf?v=1667422033 pag 89, zou fat32 en fat16 kunnen zijn. Als je niks ziet kan dat aan partitionering liggen, of aan map indeling of wellicht encryptie. Andere stick geprobeerd?
Flac zou ondersteund moeten worden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Herman456 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:34:
Tenslotte speelt deze ONKYO geen USB stick af. Ik weet dat het FAT32 moet zijn en dat FAT32 maximaal 32GB aankan. Ik heb een 32GB partitie op een veel grotere USB-stick gemaakt, maar kan dat, of moet het perse maximaal een 32GB stick zijn?? De liedjes waren in FLAC formaat.
Controleer eens of de USB stick wel een MBR indeling gebruikt?
Wordt de USB stick wel herkend als media?

USB stick op Nighthawk AX6600
M.2 nvme ssd aansluiten mediaplayer
The_Doman schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:51:
Maaaaar, als je met HDD/SSD's aan de gang gaat onder Windows 10/11 moet je er dus wel op letten dat er geen GPT indeling wordt gebruikt bij het partitioneren/formatteren.
Dan herkent de speler de USB inderdaad dus niet en geeft "niet compatibel/uitwisselbaar" aan.

• Herman456
The Eagle schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:01:
Webradio doet het ding last.fm, slacker en mp3tunes. Je zou bij Vtuner even kunnen kijken, daar staan vele streams in m3u en pls. Zonder te weten welke webradio je exact gebruikt is het koffiedik kijken.
Sinds Onkyo failliet is werkt geen enkele app meer. Hun server is down, dus geen lastfm of wat dan ook. Je kan alleen nog de URL invoeren van het radiostation bij favorites, en daar heb ik stations voor nodig in m3u of pls. Ik ben dus op zoek naar een dergelijke lijst maar dan waar wel pls of m3u stations.

https://www.webradiostreams.nl/index.html

Mocht iemand wel zijn apps nog werkend hebben op zijn Onkyo dan hoor ik het graag, maar ik lijk niet bepaald de enige te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Herman456 op 22-11-2025 17:24 ]

• Herman456
Controleer eens of de USB stick wel een MBR indeling gebruikt?
Wordt de USB stick wel herkend als media?
DIt was de oplossing! Je kan kennelijk FAT32 ook in GPT formatteren. Maar nu luister ik naar Good Old Barry White via een USB stickje en dus met een MBR format USB schijf.

Nou, alleen nog wat m3u stations en met natte oksels een firmware upgrade overwegen.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 02:05
Ik heb de 676e en ik kan nog gewoon alle wereld radio zenders luisteren via Net > Tunein. Ook alle andere apps lijken te werken echter heb je daar een subscriptie of app voor nodig. (is streaming vanuit de apps zelf)

Edit: Chromecast build in ook even getest en die werkt ook nog.

[ Voor 22% gewijzigd door computerjunky op 22-11-2025 21:18 ]

• Herman456
computerjunky schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:11:
Ik heb de 676e en ik kan nog gewoon alle wereld radio zenders luisteren via Net > Tunein. Ook alle andere apps lijken te werken echter heb je daar een subscriptie of app voor nodig. (is streaming vanuit de apps zelf)

Edit: Chromecast build in ook even getest en die werkt ook nog.
Dat klopt wat je zegt. Op de 676 werkt het nog. De 626 is 4 jaar ouder. Maar jouw en mijn bevindingen worden door anderen gedeeld.

https://www.reddit.com/r/...26_tunein_problems/?tl=nl

Overigens kan softpedia met zijn 1.15 upgrade mijn rug op, alleen op hun website staat een degelijke update, niet op een Onkyo site.
Pagina: 1