Kit meeschilderen met kleur kozijn of kleur muur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kringo32
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-11 17:29
Even een korte vraag, benieuwd wat de schilders normaal gesproken doen.
Schilder je een kitnaad (zoals te zien op foto) normaal gesproken mee in de kleur van de muur of in de kleur van het kozijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lka_j_Ji1iK2062gHbKAz5CXe_M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ll1RBuh96jcc2Goa1Tu9Au3o.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05

AMDFreak

Intel is zo..

De lichtste kleur zou ik doen en dat zal hoogstwaarschijnlijk het kozijn zijn.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:29
Hangt ervanaf wat ik verf. Als ik alleen de muur van plan was te verven verf ik het mee met de muur, als ik het kozijn van plan was te verven dan verf ik het mee met het kozijn. Als ik beide van plan was te verven, dan afplaktape precies in de hoek en het ene deel verf ik met de muur en het andere met het kozijn.

Maar ik ben van het simpele en duidelijk geen schilder van beroep ;)

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Maakt niet zoveel, ik neem het meestal met het hout mee, dan kan het toch wat nauwkeuriger. Maar ik zie al tape zitten, dus ik zou het in de kleur van het kozijn doen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12 16:57

Emiel1984

Made in NL

Ben geen schilder maar ik zou het in de kleur doen die het meeste overeenkomt met de kleur van de kit.
Mocht de verf niet zo goed blijven zitten als op de muur over tijd dan zie je het denk ik minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 21-11-2025 18:03 ]

[LTS][MTS][HTS]

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:44
Als je een kitnaad moet schilderen, doe dat dan met de verf die het beste hecht op de kit. Vaak zal dit de lak van het kozijn zijn.

Er zijn echter ook situaties waarin de kit op een manier is aangebracht waarbij het meeschilderen met de muur een optisch mooier resultaat geeft. Het ligt dus ook een beetje aan de situatie.

Er is wmb in ieder geval geen goed/fout.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:21
Mee schilderen met de muur, eerst hout aflakken dan kan je daar een strakke rand op maken met plakband, gaat op hout makkelijker dan op de kit.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als je het kozijn en de muur dezelfde kleur maakt, dan hoef je niet te kiezen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 21-11-2025 22:08 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1