Vraag

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-12 18:01
Weet iemand hoe je de wifi settings kunt resetten van een Solax SL-TL 1500S?
Volgens mij wordt het ook wel een Solax X1 mini genoemd.
Er zit alleen een losse wifi antenne aan, geen leds of (reset)knoppen.
Dus ik denk dat het alleen via het menu van de omvormer kan.
Het is echt lastig om hier nog handleidingen van te vinden, dat heb ik al geprobeerd.
De omvormer heeft 1 knop en wanneer ik die ingedrukt houdt zie ik "lock" staan.
Behalve bij het wijzigen van de taal, dat gaat wel.

Ik kan overigens wel verbinding maken met de SSID van de omvormer, maar dan wordt ik naar een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Hier heb ik de meest voor de hand liggende combinaties al geprobeerd, via deze weg inloggen zou wel handiger zijn dan alles resetten denk ik.

De vorige eigenaar maakte geen gebruik van een app of dashboard om data over de panelen in te zien.
Ik heb contact opgenomen met Solax. Zij gaven aan dat deze omvormers wat ouder zijn en dat de data via Solarman in te zien was.

Heeft er iemand ideeën of tips? Ik zie nu wel het netto energieverbruik via P1 monitor, maar het zou wel leuk zijn om te zien hoe de panelen werken.

[ Voor 191% gewijzigd door Lowizi op 22-11-2025 18:50 ]

Alle reacties

• Papapeter
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12 07:45
Verbind je computer met het AP netwerk van de omvormer en ga via je browser naar http://10.10.100.254 . Als de inloggegevens nooit zijn gewijzigd, zou je met 2x "admin" het menu in moeten kunnen. Via de Wizard kun je dan de instellingen wijzigen. Het toestel heeft volgens mij geen resetmogelijkheid naar fabrieksinstellingen. Arendstechniek heeft indertijd een handleiding in pdf uitgebracht voor gebruik van het menu. Ik zat met het zelfde probleem toen ik van internet provider wisselde
en het door mijzelf gewijzigde wachtwoord niet meer wist. Na veel proberen had ik de goeie te pakken. Succes