Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oppassen voor GMKtec

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 13:23
In de mini pc scene is er een merk dat een opmars maakt in bekendheid: GMKtec. Zelfs Jeff Geerling, iemand die ik nog enigzins vertrouw en als competent beschouw, spreekt er enthousiast over. Ik begreep ook waarom, want voor nog geen € 300 een Ryzen 5 7000 serie, USB 4 en 2x 2.5 Gbps ethernet is natuurlijk erg mooi; Dus ik dacht ik geef het een kans en bestel direct van de Duitse GMKtec webshop. Wat blijkt? De levertijd is 12 werkdagen (niet van tevoren vermeld), komt rechtstreeks uit Hong Kong en je mag er ook nog een rekening van de douane voor verwachten.

Eenmaal ontvangen, 2 stuks geinstalleerd op 2 verschillende locaties. Van beide apparaten krijg ik te horen dat ze instabiel zijn. Meerdere pogingen met driver herinstallaties, koelpasta vervangen en BIOS instellingen aanpassen, hebben niet geholpen. Dit verhaal heb ik in een productreview gezet waar je ook kan lezen dat de geadverteerde stroomverbruik niet klopt.

Opeens schoot het me binnen.. De enige reviews die ik in rekening bracht, waren afkomstig Youtubers die een gratis exemplaar hebben ontvangen die mogelijk al uitvoerig getest zijn. Kan het zijn dat ik slachtoffer ben geworden van een goede marketingscampagne?

Anyway, dit is meer dan een persoonlijke ervaring post - daar is immers mijn productreview voor. Ik ben benieuwd wat voor reputatie GMKtec in jullie ogen hebben.