Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp en input nieuwe 65 inch tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:08

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ben op zoek naar een nieuwe tv.

Onze vorige 50pus8804 philips is naar zes jaar onlangs kapot gegaan. Deze tv was 50 inch maar de volgende mag een stukje groter zijn. Denk dat 65 inch de sweetspot is van wat ik wil en mijn vrouw wil ;)

Dan nu het dilemma...
Ik kan maar niet kiezen... en vind wat input van mede tweakers wel fijn.

Ik twijfel tussen de:

TCL C8K mini led 65 inch lekker fel. En lees goede reviews.

LG C5 65 inch OLED, kan dit met een lichte kamer overdag? Krijgt ook goede reviews.

Of toch weer een ambilight van Philips.
Bij Philips zou het qua budget dan wel een model van vorig jaar worden, de oled809 of de oled760.

Mis ik dan nog iets?

Mijn budget is max 1300 euro, liefst iets minder.

We zitten op gemiddeld 3,4 a 4 meter van de tv. En er zitten ramen rechts van de tv. De ramen zijn west dus alleen eind van de dag "veel" indirect zonlicht in de zomer. Er valt geen zonlicht direct op de tv en we hebben raambekleding wat dicht kan.

Verder kijken we vooral tv, via kpn tv+ kastje (google tv). Af en toe Netflix en qua sport vooral F1 via viaplay.

Alvast dank voor jullie input en meedenken.

I intend to live forever. So far, so good.

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:45
Een OLED TV kan ook prima in jullie TV-kamer wanneer je overdag niet kritisch TV kijkt.

Met het gestelde budget en het beoogde gebruik volstaat een LG B4 ook (biedt voldoende helderheid in SDR voor overdag), bijkomend voordeel is dat dit model een semi-glossy paneel heeft waardoor het minder een spiegel is vergeleken met bijv. de C5. Enige goed merkbare verschil tussen de B en C serie van LG is dat laatstgenoemde zichtbaar meer HDR impact biedt.

Mocht je graag Ambilight wensen dan is de Philips 8 serie de betere keuze i.v.m. de hoger helderheid en veel betere OS.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Het is de LG C5 65 inch geworden.
Hopelijk kan ik er snel van genieten :)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:55
IkWilbert schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:25:
Het is de LG C5 65 inch geworden.
Hopelijk kan ik er snel van genieten :)
In alle opzichten een énorme upgrade ten opzichte van je vorige Philips. Nu kun je nooit meer naar een LCD tv terug ;) Veel plezier ermee!

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 26-11-2025 08:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:46
IkWilbert schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:57:
LG C5 65 inch OLED, kan dit met een lichte kamer overdag? Krijgt ook goede reviews.
Dan is de Samsung S95F 65" met zijn mat scherm zonder reflecties een goede (betere) optie.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Tha Render_2 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:45:
[...]

Dan is de Samsung S95F 65" met zijn mat scherm zonder reflecties een goede (betere) optie.
Denk dat dit wel goed komt. Geen directe zon op de tv in mijn woonkamer. En kan de raambekleding wat meer dichtdoen indien nodig.

De Samsung is ook een stuk duurder.

Pagina: 1