Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wim.verhaeghe
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-11 13:54
Hallo

Ik heb thuis twee marstek Venus E V3.0 5Kwh batterijen. Zeer tevreden over, ook al eens in backup modus gebruikt in het bos met halloween. -> Brengt me bij de gedachte: kan ik die ook niet gebruiken op reis, onderweg in de caravan. En dan ook opladen met zonnepaneel uiteraard.
Op camping kan ik uiteraard het net gebruiken, maar als ik ergens sta zonder toegang tot het net, kan ik dan die batterijen opladen met zonnepanelen?
Een standaard PV installatie met omvormer heeft het net nodig om te kunnen werken. Kan ik evt. één batterij in backupmodus zetten om het net te 'simuleren'? En dan de tweede batterij samen met de omvormer aansluiten op die backup van de eerste batterij? Dan is er wellicht ook nog een slimme meter nodig die bepaalt of de tweede batterij moet laden/ontladen? En verder moet ik waarschijnlijk rekening houden met wat er gebeurt als de batterij vol is, maar er effectief zon is? Dit is wellicht gevaarlijk?

Is dit haalbaar als piste?
Alvast bedankt