Eerst en vooral excuses als ik dit hier niet mag plaatsen het is niet helemaal een "welke zou ik kopen" vraag, maar eerder ik ga deze kopen en is dat slim, maar als het niet mag laat het zeker weten en alvast mijn excuses dan.
Had namelijk wat gezien over PCI Lanes en ik kreeg twijfels
Mijn vraag
Ik wil dit moederbord combineren met een RTX 5080, 3 M2 SSD's en een AMD Ryzen 9 9950X3D.
Verlies ik PCI-lanes op mijn videokaart als ik deze setup ga doen?
Ik had wel al gezien dat je een minimale performance impact zou hebben als dat het geval zou zijn, maar wil ook zeker voor de toekomst klaar zijn met de machine.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al in de handleiding gekeken naar het blokdiagram/f/image/Cc3leSCYcQvBKc6g3CKiUbuZ.png?f=fotoalbum_large)
Aangezien de CPU 28 PCI lanes heeft lijkt het me in orde (maar ik ken daar dus niks van).
16 => GPU
4 => SSD 1
4 => SSD 2
4 => SSD 3 (Die dan via de PCI 4 loopt van de chipset).
Maar geen idee of ik dit zo "simpel" heb opgelost of dat er toch andere zaken zijn om rekening mee te houden.
Alvast super bedankt voor jullie info/hulp.
Had namelijk wat gezien over PCI Lanes en ik kreeg twijfels
Mijn vraag
Ik wil dit moederbord combineren met een RTX 5080, 3 M2 SSD's en een AMD Ryzen 9 9950X3D.
Verlies ik PCI-lanes op mijn videokaart als ik deze setup ga doen?
Ik had wel al gezien dat je een minimale performance impact zou hebben als dat het geval zou zijn, maar wil ook zeker voor de toekomst klaar zijn met de machine.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al in de handleiding gekeken naar het blokdiagram
/f/image/Cc3leSCYcQvBKc6g3CKiUbuZ.png?f=fotoalbum_large)
Aangezien de CPU 28 PCI lanes heeft lijkt het me in orde (maar ik ken daar dus niks van).
16 => GPU
4 => SSD 1
4 => SSD 2
4 => SSD 3 (Die dan via de PCI 4 loopt van de chipset).
Maar geen idee of ik dit zo "simpel" heb opgelost of dat er toch andere zaken zijn om rekening mee te houden.
Alvast super bedankt voor jullie info/hulp.