Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Deebz
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al zegt, wil ik er eigenlijk van alles wat mee gaan doen. Maar dat zorgt er ook voor dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik kan/ga niet zelf assembleren, dus dat maakt het ook wat lastiger. Ik werk nu al jaren op een laptop, die ik eigenlijk als desktop gebruik, hij ligt vast in m'n bureau. Dat ding is zover verouderd dat steeds minder echt lekker werkt, dus vandaar nu de stap naar en desktop.

Wat is dat dan van alles wat?
- Vooral video/live-streaming kijken: YouTube, Twitch, Netflix, ZiggoGo, F1TV etc.

- Wat gaming, vooral lichtere games als Age of Empires II en Trackmania, maar misschien in de toekomst ook wat zwaarder, moet wel wat toekomstig bestendig zijn, maar zullen geen echt zware games aan ultra hoge graphics worden.

- Zo ongeveer het hele office pakket gebruiken.

- Het is ook mijn pain cave computer, dus voor Zwift/MyWoosh voor fietsen en hardlopen.

- Wat lichte video- en fotobewerking

Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur wordt het alles inclusief rond de €1.500. Dat is dan inclusief assembleren,installeren en verzenden (of ophalen als het in Noord-Drenthe/Groningen is). Het moet eigenlijk gewoon plug-and-play zijn.

Echte maximum is €1.700 euro, maar het hoeft niet op. Dus alles wat het eronder blijft is mooi meegenomen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen m'n huidige monitor hou ik, omdat deze ook op m'n werklaptop wordt aangesloten:
Philips 346E2CUAE/00 (34" Curved, 1440p, 100Hz)

Ik weet dat het (zeker voor gaming) niet de beste monitor is, maar dit is meer dan voldoende en zoals gezegd heb ik 'm ook voor werk nodig en deze was declarabel.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor die snel genoeg is voor de gaming en Zwift en ook voldoet bij wat simpele video-edits. Een videokaart die geschikt is voor wat simpelere gaming en ook wat toekomst bestendig kan zijn. Verder voldoende opslag.

M'n huidige bekabelde internet is 1 Gbps, dus dat moet ook minstens de internet aansluiting zijn. Verder is WiFi een must en voor de connectie met m'n fietstrainer is ook Bluetooth noodzakelijk (anders moet ik een Ant+ dongel kopen).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een ongefundeerde voorkeur voor Intel en al m'n laatste laptops (zowel zakelijk als privé) waren van HP, maar eigenlijk ga ik er helemaal blanco in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij komt op m'n werkkamer/man-/pain cave, maar dat is ook tegelijkertijd de logeerkamer, dus als-ie enigszins compact en strak/stijlvol kan zijn, dan is het fijn. Het hoeft van mij niet flashy en fancy in elk geval. Hoe stiller, hoe beter uiteraard.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Advies wat ik nu nodig heb om te doen wat ik doe (zeker voor de komende vijf jaar), zonder dat het te weinig is of op het randje zit, maar ook niet dat het een enorme overkill is en ik veel te veel betaal voor wat ik ermee doe. Zoals je ziet aan wat ik hieronder had uitgezocht, was ik al bijna aan m'n budget en is er nog geen assemblage en installatie, mist er nog een behuizing een voeding en misschien nog wel meer. Ik denk dan ook dat dit overkill is, maar ik ben onderweg een beetje verdwaald helaas.

Zoals gezegd ga ik 'm niet zelf in elkaar zetten, dus het mag een pre-built zijn of anders het liefst onderdelen die ik in 1x bij één shop kan bestellen, waar ze 'm ook kunnen assembleren en installeren.

Ik sta ook open voor contact hier via het forum om hem door iemand (tegen betaling uiteraard) te laten assembleren en installeren. Het is dus ook een beetje ontzorgen, want anders gaat het nooit goed komen. Mijn kwaliteiten liggen ergens anders.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-14700KF Boxed€ 314,99€ 314,99
1MoederbordenASUS TUF Gaming Z790-PLUS WIFI€ 215,-€ 215,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 5060 Ti 16G GAMING OC€ 495,-€ 495,-
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32€ 233,76€ 233,76
1Interne SSD'sSamsung 990 EVO Plus 2TB€ 123,-€ 123,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.381,75

Alle reacties

• calliepeters
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:18
Misschien een 7800X3D build in parallel meenemen ?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:55

Thomg

Aww yiss

Zie niet echt de motivatie voor een 14700KF, doe dan de 265K als AMD echt niet mag.
uitvoering: Intel Core Ultra 7 265K Boxed

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je ook gewoon prima weg kan komen met een 245K
uitvoering: Intel Core Ultra 5 245K Boxed
Of een 7700
uitvoering: AMD Ryzen 7 7700 Tray

Voor voeding iets als dit
uitvoering: Seasonic CORE GX ATX3 (2024) 850W
Maar er zijn veel goede opties rond de 80-100 euro te vinden.

Behuizing is erg persoonlijk.
Zelf ben ik gecharmeerd van de AP201 bijv.
uitvoering: ASUS Prime AP201 Zwart
Maar ik zou toch even zelf kijken wat je mooi vind.

Koeler lijkt me wel handig.
Deze is nu stom goedkoop en goede value
uitvoering: ID-Cooling FROZN A620 PRO SE

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Zelf zou ik eerder een 7700 pakken dan een 7800x3d, totaal niet nodig bij genoemde spellen. En buiten games is de 7700 net zo nuttig.