Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cementdekvloer drogen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marianne95
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22:20
Goedenavond, ik hoop dat iemand me kan helpen met de volgende vraag:

27 november word er bij ons een cementdekvloer gestort van ongeveer 6 cm. De aannemer geeft aan dat ik rekening moet houden met een droogtijd van +-1cm per week.

Op 9 januari heb ik nu een afspraak met de vloerenpartij voor het egaliseren van de vloer.

Hiermee houden we dus de droogtijd van 6 weken aan.

Nu maak ik me alsnog zorgen dat er straks bij wijze van teveel vocht nog in de vloer zit.
Het is namelijk een koud seizoen, is het slim om er toch na een week oid een bouwdroger neer te zetten? En voor hoelang dan?

Vertraging kunnen we ivm de verhuizing niet permitteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Marianne95 op 20-11-2025 22:20 ]

Alle reacties

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39
Haastige spoed is zelden goed.
Het zal vast sneller drogen met zo´n bouwdroger maar dat weet je pas zeker op het moment dat je de vochtigheid gaat meten.

Een _goede_ vloerenpartij gaat niet egaliseren als de dekvloer nog te vochtig is.
Op lange termijn is dit natuurlijk vragen om problemen en gaat je aannemer zeggen dat je niet lang genoeg hebt gewacht, en je vloerenboer dat de aannemer de fout heeft gemaakt..

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:53
gewoon die afspraak verplaatsen

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41

mjl

Ugh

De vloer drogen is altijd langer dan de aannemer zal aangeven in mijn ervaring. Bij onze vloer waren we 3x zo lang aan het wachten dan voorgesteld door de aannemer tot de pvc vloerenlegger het droog genoeg vond om de vloer te leggen.

-------

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39
Voor een paar honderd euro meer is het mogelijk om versneller toe te voegen aan de dekvloer welke de droogtijd verkort. Vraag dit even na. Hebben ze hier ook gedaan.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Aan de andere kant is de luchtvochtigheid nu ook laag met deze lage temperaturen. Moet je het binnen uiteraard wel verwarmen.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41

mjl

Ugh

Goed verwarmen inderdaad het drogen is ook het chemische proces van het uitharden van het cement (naast de verdamping van water dus ook goed ventileren) en dat gaat sneller bij hogere temperaturen. Uiteraard moet dit ook niet te snel gaan maar 25 is geen probleem. Uiteraard niet met je vloerverwarming stoken die eventueel in het cement ligt, daar is een opstart protocol voor de eerste keer in gebruik nemen!

[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 20-11-2025 23:54 ]

-------

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
als je een bouwdroger gebruikt, let op dat je beton nog wel egaal droogt. Ik zou deze niet in de eerste week neer zetten.
Pagina: 1