• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ErikT738 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:51:
[...]

@vso Ik zou graag originele Europese sci-fi zien, maar de taalbarrière (en wellicht de beperkte bereidheid tot samenwerking) maken het erg lastig om zoiets van de grond te krijgen. Films en series worden helaas vooral voor het eigen land gemaakt, en niet voor de Europese markt.

Ik denk dat een Europees georiënteerde Stargate of Star Trek achtige serie het best goed zou kunnen doen.
Een Europese sci-fi show kan op zich prima. De Belgische apocalyptische sci-fi thriller Into The Night speelt zich in hetzelfde universum af als de Turkse apocalyptische sci-fi thriller Yakamoz S-245. Beide series waren prima, zowel qua verhaal als taal.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:12
ErikT738 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:51:
Ik moet bekennen dat ik alleen seizoen 1 heb gezien, maar het grootste probleem van Picard was het slechte schrijfwerk. De oude acteurs deden het prima.

Christopher Judge/Teal'c is wat lastiger omdat hij er eigenlijk niet ouder uit zou moeten zien.
Op zich kan die er prima ouder uit zien, die symbiote had die al lang niet meer.
Hij kreeg ook ineens grijs haar uiteindelijk (Of tenminste hoefde die niet meer kaal te scheren :P.), allemaal toen die op dat vervangende middel leefde.

En tevens was zijn Mentor ook oud, uiteraard was dat nog met symbiote. Maar volgens mij is nooit gezegd ze met dat spul nooit ouder zouden worden.

Godsamme he al dat gepraat over Stargate, heb ik gewoon zin om de serie weer te kijken haha.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:08
Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:25:
Godsamme he al dat gepraat over Stargate, heb ik gewoon zin om de serie weer te kijken haha.
Gewoon doen. De meeste afleveringen voelen niet heel gedateerd aan.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:12
ErikT738 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:05:
[...]

Gewoon doen. De meeste afleveringen voelen niet heel gedateerd aan.
Haha ik heb de serie op Blu-ray liggen, op mijn externe schijf staan. en zo nu en dan kam je ze ook via prime video zien(Als ze niet achter MGM betaal muur zitten).

Maar nu even genoeg andere dingen te proberen / kijken, het komt nog wel weer een keer :).

• mujentas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:39
Naar aanleiding van dit topic heb ik weer eens wat afleveringen van Stargate Universe opnieuw gekeken. De serie is toch wat beter dan dat ik mij herinnerde. Ik denk wel dat er in de 2 seizoenen die zijn gemaakt weinig vooruitgang in het verhaal zat. Ook die communicatie stenen sloegen eigenlijk nergens op, die kwamen in de meeste afleveringen wel vaak aan bod. Ook vond ik het wat verwarrend wie nou wie was. Ik denk dat ze hebben geprobeerd om de aarde/homeworld command te veel bij het verhaal te betrekken. Op zich heeft er veel potentie in gezeten om een mooi verhaal neer te zetten; gestrand op een ruimteschip in een andere galaxy waar ze van alles ontdekken (soort Star Trek Voyager). Dat ontdekken heb ik eigenlijk een beetje gemist.

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:41
Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:25:
[...]

Op zich kan die er prima ouder uit zien, die symbiote had die al lang niet meer.
Hij kreeg ook ineens grijs haar uiteindelijk (Of tenminste hoefde die niet meer kaal te scheren :P.), allemaal toen die op dat vervangende middel leefde.

En tevens was zijn Mentor ook oud, uiteraard was dat nog met symbiote. Maar volgens mij is nooit gezegd ze met dat spul nooit ouder zouden worden.

Met Christopher Judge is het de vraag of hij het fysiek nog wel aankan. Hij heeft een tijd niet kunnen lopen, heeft twee nieuwe heupen en een operatie an zijn rug en zijn knie ondergaan.
Pagina: 1 2 Laatste