Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem komt uit 2014. Ik wil graag een nieuwe gaming PC bouwen die moderne nieuwe titels (zoals AAA RPGs) goed kan runnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop onder de €2000,- te kunnen blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen wat peripherals mee zoels toetsenbord, muis en koptelefoon. Ik ben nog op zoek naar bijpassende beeldschermen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete nieuwe kast met alle onderdelen. Ik denk zelf in te stappen op een Ryzen 7 9700X met een GeForce RTX 5070 videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik geloof dat tegenwoordig Intel kopen een fout is, vandaar de CPU. Ik ben nog een Nvidia fan, vandaar de GPU. Ik ben erg enthousiast over de case. Ik heb de RAM & SSD inmiddels al aangeschaft i.v.m. de drastische prijsstijgingen van de laatste tijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een midden formaat (ATX) lijkt me prima, ook goed voor airflow. Mijn huidige PC maakt nogal wat kabaal, stillere opties worden gewaardeerd.
Ga je overklokken?
Ik weet niet hoe dat moet, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk een sanity-check. Vallen er onderdelen in deze build op waarvan je van zegt dat ik daarmee een fout maak. Bijvoorbeeld een onderdeel dat de build kan throttlen, een onderdeel wat overkill is voor deze build of een onderdeel wat overpriced is en veel goedkoper kan voor hetzelfde effect.
Mijn huidige systeem komt uit 2014. Ik wil graag een nieuwe gaming PC bouwen die moderne nieuwe titels (zoals AAA RPGs) goed kan runnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop onder de €2000,- te kunnen blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen wat peripherals mee zoels toetsenbord, muis en koptelefoon. Ik ben nog op zoek naar bijpassende beeldschermen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete nieuwe kast met alle onderdelen. Ik denk zelf in te stappen op een Ryzen 7 9700X met een GeForce RTX 5070 videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik geloof dat tegenwoordig Intel kopen een fout is, vandaar de CPU. Ik ben nog een Nvidia fan, vandaar de GPU. Ik ben erg enthousiast over de case. Ik heb de RAM & SSD inmiddels al aangeschaft i.v.m. de drastische prijsstijgingen van de laatste tijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een midden formaat (ATX) lijkt me prima, ook goed voor airflow. Mijn huidige PC maakt nogal wat kabaal, stillere opties worden gewaardeerd.
Ga je overklokken?
Ik weet niet hoe dat moet, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk een sanity-check. Vallen er onderdelen in deze build op waarvan je van zegt dat ik daarmee een fout maak. Bijvoorbeeld een onderdeel dat de build kan throttlen, een onderdeel wat overkill is voor deze build of een onderdeel wat overpriced is en veel goedkoper kan voor hetzelfde effect.
| Category | Product | Prijs |
|---|---|---|
| CPU | AMD Ryzen 7 9700X 3.8 GHz 8-Core Processor | €294.90 |
| CPU Cooler | ARCTIC Liquid Freezer III Pro 77 CFM Liquid CPU Cooler | €72.98 |
| Motherboard | Gigabyte B650 GAMING X AX V2 ATX AM5 Motherboard | €139.49 |
| Memory | Kingston FURY Beast 32 GB (2 x 16 GB) DDR5-6000 CL30 Memory | €207.900 |
| Storage | Samsung 990 Pro 2 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME Solid State Drive | €159.00 |
| Video Card | MSI INSPIRE 3X OC GeForce RTX 5070 12 GB Video Card | €579.00 |
| Case | Fractal Design North ATX Mid Tower Case | €129.00 |
| Power Supply | be quiet! Pure Power 12 M 750 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply | €95.90 |
| Total | €1678.17 | |
[ Voor 1% gewijzigd door xFloris op 20-11-2025 18:53 . Reden: Typo ]