Ik ben op zoek naar een ERP pakket waarmee ik mijn bedrijfsactiviteiten kan administreren. Dit betreft momenteel slechts één activiteit, namelijk het in rekening brengen van een management fee aan een groepsmaatschappij waar ik met mijn holding een deelname in heb, maar ik ben van plan om iets in de markt te zetten op het gebied van consumentenelektronica.
Ik heb nu nog geen pakket. Ik heb bij een vorige baan al wel wat ervaring opgedaan met Odoo, en ik zie daar toch te veel valkuilen als het gaat om verborgen kosten. Ja, het is gratis, maar alleen als je zelf alle modules gaat programmeren. De standaardmodules zijn allemaal onderling verbonden en om een zinnige opzet te krijgen heb je er veel meer nodig dan die ene die je gratis kan activeren. Omdat het consumentenelektronicaverhaal een beginnend bedrijf is, wil ik daar in eerste instantie ook nagenoeg geen kosten voor maken. Als het meer dan €50 per maand gaat kosten, dan is het waarschijnlijk al te veel. Omdat ik geen afhankelijkheid van een dienstverlener wil, is voor mij het zelf kunnen draaien van het pakket een enorme pré.
Wat moet het kunnen op ERP gebied?
• klantbestellingen
• inkooporders
• inventarisbeheer
• klantenbestand bijhouden
• Beheer werknemers (in zijn totaliteit, dus uren, kosten, etc)
• boekhouding (het kunnen inlezen van MT940 zou handig zijn)
Bonusitems:
• kostenprojecties kunnen maken
• takenplanning
Ik heb al ERPNext gevonden, maar kan daarvan niet uitvogelen of dat nu helemaal gratis is, of dat alleen de basisinstallatie ervan gratis is.
Mijn vraag is of er nog andere pakketten zijn met een bereik zoals ERPNext en Odoo welke zelf gehost kunnen worden en welke niet in de papieren gaan lopen.
Ik heb nu nog geen pakket. Ik heb bij een vorige baan al wel wat ervaring opgedaan met Odoo, en ik zie daar toch te veel valkuilen als het gaat om verborgen kosten. Ja, het is gratis, maar alleen als je zelf alle modules gaat programmeren. De standaardmodules zijn allemaal onderling verbonden en om een zinnige opzet te krijgen heb je er veel meer nodig dan die ene die je gratis kan activeren. Omdat het consumentenelektronicaverhaal een beginnend bedrijf is, wil ik daar in eerste instantie ook nagenoeg geen kosten voor maken. Als het meer dan €50 per maand gaat kosten, dan is het waarschijnlijk al te veel. Omdat ik geen afhankelijkheid van een dienstverlener wil, is voor mij het zelf kunnen draaien van het pakket een enorme pré.
Wat moet het kunnen op ERP gebied?
• klantbestellingen
• inkooporders
• inventarisbeheer
• klantenbestand bijhouden
• Beheer werknemers (in zijn totaliteit, dus uren, kosten, etc)
• boekhouding (het kunnen inlezen van MT940 zou handig zijn)
Bonusitems:
• kostenprojecties kunnen maken
• takenplanning
Ik heb al ERPNext gevonden, maar kan daarvan niet uitvogelen of dat nu helemaal gratis is, of dat alleen de basisinstallatie ervan gratis is.
Mijn vraag is of er nog andere pakketten zijn met een bereik zoals ERPNext en Odoo welke zelf gehost kunnen worden en welke niet in de papieren gaan lopen.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!