Voertuigtracker

Pagina: 1
Acties:

• Gerard Schade
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-12 21:26
Ik heb enkele klassieke motoren. I.v.m. mogelijke diefstal lijkt mij het handig er een tracker in te verbergen. Liefst een die men niet “ uit” kan zetten. Iemand hier ervaring mee?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je vraag is niet echt iets wat in MME thuishoort, meer iets voor ons vervoer/mobiliteits forum denk ik. Dus een schopje die kant op. En ik kan je wellicht een beetje op weg helpen;

- Apple/Google trackers, ze zijn echter wel zichtbaar met bluetooth scanner. Maar ze zijn goedkoop, dus sowieso een aanrader.
- LoRa trackers, kunnen maanden vooruit op een acculading, maar je moet je wel in de materie inlezen.
- 4G/IoT trackers, zit je vaak wel met een abonnementsvorm, maar ze werken wereldwijd en nauwkeurig.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:09

DaWaN

'r you wicked ??

Netwerkdekking en detectie:
Bluetooth trackers zijn goedkoop, maar eenvouding te vinden.
Ze sturen continu een pakketje en d.m.v. smart phones in de omgeving wordt de locatie bepaald.
Iedere dief kan dus eenvoudig de tracker vinden en verwijderen.

LoRA trackers zijn weer vrij afhankelijk van de dekking van het netwerk. Denk dat je in Nederland de gelegeheidsdief er wel mee kunt pakken zolang de tracker binnen de dekking van het netwerk blijft.
Omdat zo'n LoRA tracker maar zelden uitzend en ook een signaal wat niet heel makkelijk op te pakken is met b.v.b. een smartphone zijn ze wat lastiger te detecten. Er zijne en aantal LoRA netwerken in Nederland en kosten en dekking hangen af van het netwerk.

4G/LTE trackers zijn vergelijkbaar met LoRA trackers, maar over het algemeen hebben ze betere dekking en een betrouwbaarder netwerk wat ook in het buitenland werkt. Meestal wel hogere kosten dan LoRA trackers.

Locatiebepaling:
Idealiter hebben trackers GNSS ontvangst. Dan is de locatiebepaling erg nauwkeurig.
Maar dikwijls worden voertuigen verborgen op plekken waar geen GNSS ontvangst is en dan moeten ze terugvallen op locatiebepaling via smart phones / LoRA / 4G netwerk.
Die is niet altijd even nauwkeurig en wanneer voertuigen verborgen worden in bijvoorbeeld garageboxcomplexen kan het erg lastig zijn om te bepalen waar een voertuig is.
De beste trackers hebben daarom een optionele Bluetooth/LoRA verbinding die op afstand aan- en uit te zetten is voor nauwkeurige locatiebepaling.

If you do not change direction, you may end up where you are heading