Partitie advies Maxtor 80 gig + Ibm 45 gig

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 23:13

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ha ventjes/vrouwtjes,

Ik heb ff wat partitie advies nodig. Heb zelf natuurlijk al het 1 en ander gedaan, maar wat andere inzichten is natuurlijk nooit weg.

Ik heb dus nu een beroemde slechte, niet te vertrouwen IBM 45 gig 7200rpm, maar die ga ik binnenkort terug sturen, want na het runnen van DFT kwam er een error tevoorschijn.
Heb afgelopen weekend een Maxtor 80gig 5400rpm gekocht ter tijdelijke vervanging van m'n IBM. Die Maxtor komt later als slave van een hopelijke nieuwe, na garantie verkregen IBM 7200rpm te hangen.

M'n partities nu:
oude Ibm 45 7200: c:2gig voor OS; d:30gig voor games;10gig voor mp3's
nieuwe Maxtor 80 gig 5400: c:8 gig voor OS; d:32gig voor games; e:40 gig voor mp3's en movies

Ik vertrouw erop dat ik een nieuwe IBM 7200rpm schijf krijg, nadat ik hem heb opgestuurd.
Volgens mij is het dan verstandig om m'n operating system en m'n games dan weer op m'n IBM te zetten aangezien deze veel sneller is dan m'n Maxtor. En de rest (movies, mp3's etc.) maar op m'n Maxtor te gooien. Of is het verstandig om m'n divx-en ook op die snellere schijf te gooien bijv.?

Iemand nog wat heldere inzichten qua partities etc.

XBL: theArthurrrr

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DivX en MP3 kan prima op die 5400 rpm schijf blijven denk ik.

Verwijderd

Ik verwacht dat je die 45gb van IBM niet terugkrijgt daar ze niet meer gemaakt worden. Je zal ongetwijfeld een 40gb GXP60 krijgen.
Over die partities:
Gebruik de snelste voor je OS en GAMES en andere APPS.
Gebruik de Maxtor voor opslag van MP3's, PICS en andere zooi.
Deel het zo in:
C:\ Operating System; 2 - 3gb
D:\ Memory Swap; 1 - 3gb (hangt van je hoeveelheid geheugen af)
E:\ Games; 16gb
F:\ Apps; 16gb
G:\ diversen zooi; 80gb

Verwijderd

goh, das toevallig :D
Ik heb ook een dtla-307045 die na 4 maandjes kapot was gegaan en toen heb ik ook een 80GB 5400RPM Maxtor (die nieuwe: D540X) gekocht als tijdelijke vervanging. Helaas is die Maxtor bij mij ook nog es na twee & een halve week kaputt gegaan :'(

Ik ga binnenkort in elk geval die IBM maar eens opsturen en dan probeer ik een 60GXP te krijgen. Ik wil er zelfs nog wel iets in grootte op achteruit gaan (40GB vs 45GB) omdat ik toch iets meer vertrouwen in die 60GXP heb omdat die dtla-307045 gewoon problemen had. Die schijf ga ik dan gebruiken als bootschijf met windows en geinstalleerde programma's/spelletjes. En m'n mp3tjes, moviez, warez, enz. zet ik dan op de Maxtor. Ik heb namelijk nog wel ietsje meer vertrouwen in die Maxtor, ookal ging die ook xtreem snel kapot... op die IBM komen dus vooral de dingen die gevoelig zijn voor snelheid: windoze & games en die verloren mogen gaan. En de Maxtor gebruik ik dan als brute opslag.

divxjes kunnen prima op de maxtor blijven staan, daar is hij meer dan snel genoeg voor. Je moet ook wel een xtreem langzame schijf hebben voordat je problemen krijgt bij het afspelen van divxjes.
Op woensdag 19 september 2001 12:23 schreef TAGAEON het volgende:
Ik verwacht dat je die 45gb van IBM niet terugkrijgt daar ze niet meer gemaakt worden. Je zal ongetwijfeld een 40gb GXP60 krijgen.
Helaas liggen die krengen nog wel in veel magazijnen... Alternate verkoopt ze zelfs nog!!! En aangezien ik m'n schijf bij Alternate vandaan heb kan het nog wel eens moeilijk worden om een 60GXP te eisen als ze die 75GXP's nog hebben. Of ik moet het misschien rechtstreeks bij IBM doen, maar ook die hebben soms nog wel een paar van die klotegevallen liggen.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 23:13

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ach wat een toeval !!
Alleen een beetje kl*te dat die Maxtor al zo snel kapot ging. Nou ja daar heb je garantie voor.
Ik hoop natuurlijk ook op de 60 ipv de 75, we zullen wel zien.

XBL: theArthurrrr

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 12:27 schreef PsyFlux het volgende:
Helaas liggen die krengen nog wel in veel magazijnen... Alternate verkoopt ze zelfs nog!!! En aangezien ik m'n schijf bij Alternate vandaan heb kan het nog wel eens moeilijk worden om een 60GXP te eisen als ze die 75GXP's nog hebben. Of ik moet het misschien rechtstreeks bij IBM doen, maar ook die hebben soms nog wel een paar van die klotegevallen liggen.
Ten eerste: Alternate is een kut zaak (flame intended).
Ten tweede: je _eist_ gewoon een nieuwe versie, heb ik ook gedaan. En krijg hem uiteindelijk, na betaling van 47 piek geloof ik mee. Maar ik ben wel weer 10GB op vooruit gegaan, dus dat vond ik wel ok.

En die indeling:
1GB voor windows vind ik genoeg, windows doet het er maar mee >:)
Dan 5GB voor apps, dan 5GB voor games, en de rest (29GB hier dus) voor Mp3's e.d.
Pagina: 1