Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

apsystems ds3 inverter op esdec rails gaat niet passen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• snoef
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-11 18:19
Ik ga drie van mijn acht zonnepanelen op een esdec evo rails plaatsen. De situatie zoals ze nu liggen ga ik daarmee verbeteren.
Ik heb ds3 inverters en ontdek dat er verschillende soorten zijn. In de meeste video's zie ik dat de bevestiging als een plaat bovenop (of onderop als je hem omdraait) ligt maar bij mijn type zit de bevestigbeugel in het midden, zowel naar boven als naar onder 2 cm dik.
Als ik die op de rails klik met de daarvoor bestemde mlpe beugel komt de inverter tegen de onderkant van het paneel. De ruimte onder het paneel is nl ook 2 cm. En dat hoort dacht ik minimaal 15mm te zijn.

Dus mijn vraag.. hoe monteer ik de omvormer netjes met voldoende lucht rondom onder het paneel.

De oplossing die ik zelf bedacht is om onder de rails maar wel op de stokschroeven een metalen strip te monteren en daarop de omvormer.

Waarom kan dat wel/niet en wat is de officiele oplossing van esdec?

edit: het verschil zit in ds3-L of ds3-S, ik heb de ds3-L. (vlgs factuur in ieder geval)

[ Voor 4% gewijzigd door snoef op 20-11-2025 18:19 ]