Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een Nas Server thuisgebruik 1 of 2 schijven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 15:20
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een NAS server voor prive opslag, en die ik ook kan gebruiken via de Nvidia Shield Pro. Deze zal voornamelijk gebruikt worden voor opslag van foto's en video's. Deze video's zou ik graag vanaf de NAS willen afspelen op de Shield zonder poespas. Het is ook ter vervanging van een cloud abonnement waar ik vanaf wil.
Het mag van mij een instap NAS server zijn met 1 schijf (4Tb is meer dan genoeg). Dit is voor mij volgens mij meer dan voldoende. Ik zie geen meerwaarde in meerdere schijven, maar dit heeft ook te maken met mijn gebrek aan kennis.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In eerste instantie zag ik de Synology Beestation als een ideale oplossing, totdat ik erachter kwam dat deze niet compatible is met de Shield (corrigeer me als dit wel het geval is).
Servers met 1 schijf zijn niet echt wijdverbreid, kwam alleen de Qnap TS-133 tegen. Deze is eigenlijk prima voor mijn situatie. Of is een Synology DS223 dan toch een beter alternatief.