Toon posts:

NT 4.0 Internet vanaf clients werkt net niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op een compaq p200 48mb met 2 netwerkkaarten(NE2000,PCI ethernetkaartje.) Windows NT 4.0 server(sp6.0) geinstalleerd hierna heb ik MS proxy 2.0 geinstalleerd en de setup hiervan(in map mspclnt geloof ik)op de clients laten draaien. Ook op de NT server in usermanager voor deze clients (power)users aangemaakt. Nu is mijn vraag: ik kan vanuit de clients gewoon op het netwerk aanloggen en internet is ook geen probleem, alleen als ik nu probeer te ftp-en of aan te loggen op b.v. mirc/kazaa dan lukt dit niet ook mijn mail op halen bij mijn provider lukt niet. Wel heb ik bij de proxy onder winsocksproxy en winproxy. enable access control uitgezet. Bij de rest van de protocollen heb ik access aangezet. Wat is hier nu aan de hand?(oftewel wat ben ik vergeten aan te passen op de proxy of in usermanager, heb zelf een vermoeden dat het hier ergens fout zit maar kweet nie wat. |:( sossa schaamt zich een beetje en :r van zichzelf maar wil hier graag een antwoord op :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
Volgens mij ligt het toch in je proxy server.
Mogen alle gebruikers bepaalde poorten gebruiken ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Ja voor zover ik weet heb ik na de proxy-installatie niet special aangegeven welke poort wel en welke niet gebruikt mogen worden. (bij mijn weten staan dan alle poorten van binnenuit naar buiten open voor alle gebruikers binnen het netwerk. Toch?!?)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

nee, niet helemaal. de meeste poorten staan wel open, maar je moet wel aangeven wat ze mogen op gebruikers gebied.

ALs ik het me goed herinner ( msproxy is alweer ff terug) moet je ook apart aangeven dat ze naar een externe popserver mogen...

er zit zo'n setting ( gut is echt lang geleden) schermpje in waar je dat simpel kan aangeven.

om je een idee te geven.
Realaudio, dat progje, als je wil dat ze dat kunnen gebruiken, moet je op je proxy aangeven waar "ze" naar toe moeten.

zoek maar ff, kom je echt wel uit.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....