Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• mysense
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:07
Ik ben op zoek naar de beste (relatief betaalbare) oplossing voor een mesh netwerk met wired backhaul.
Er zijn verschillende opties die deze black friday in de aanbieding zijn, maar ik twijfel wat voor mij de beste oplossing is.
  • Ik heb een Zyxel t56 modem van odido
  • Ik heb op iedere verdieping een UTP aansluiting.
  • Ik wil graag toekomst bestendig zijn. Ik twijfel daarom of ik voor wifi 7 moet gaan, of een triband met 6ghz moet gaan
  • ik denk aan 2 of 3 wifi punten genoeg te hebben
  • ik heb niet de voorkeur voor verschillende access points. In huis zouden apparaten naadloos moeten wisselen tussen wifi punten
  • het zou fijn zijn als er meer dan 2 switch poorten op zitten, maar ik ben niet bereid daar veel meer voor te betalen
  • Indien mogelijk zou ik graag de Zyxel t56 blijven gebruiken. Maar dit lijkt lastig. Ik ben niet geintereseerd in wifi plus met maandelijkse lease kosten
Deze blackfriday zijn er een aantal aanbiedingen waar ik in geintereseerd ben, maar andere opties mogen ookmvg
Sander

Beste antwoord (via mysense op 20-11-2025 16:30)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:54
mysense schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:14:
[...]

Voor welke optie zou jij gaan dan?
de X55, X50 PRO of de BE25? ik vind ze allemaal zo dicht bij elkaar liggen.

Ik neig richting de BE25 met de hoop op wat verbeteringen na een firmware update. Wel heb ik idee dat die kleine kastjes minder goed zijn dan die grotere kastjes van TP link.

Heb ook even een price-alert ingesteld op de XE75 mocht die weer dalen tot 300 euro of minder
Inderdaad lastig,
Ik zou ook denken de be25. kleiner kastje en hopen dat het issue iets was van de review en in praktijk niet voorkomt.

XE75 of BE65 zou ook kunnen ja mocht je 6ghz willen gebruiken

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

• laurens0619
Om het jezelf makkelijk te maken zou ik de zyxel of weghalen of puur de wifi uit.
Helemaal als je een 3 pack koopt heb je nodes genoeg en kun je de 1e als router inzetten.

Wel interessant die be2 vanuit de tweakers review dat die slechter presteert dan de x50-pro.
Geen idee waarom.

Denk dat alle opties die je zelf al uitgedoktert hebt prima zijn, ik zou het jezelf wel makkelijk met een multi ap set zoals de deco opties

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pieroman

/me

Die BE550 is een router dus zou je Zyxel kunnen vervangen. Die ontvangt nu namelijk al gewoon een WAN signaal via netwerkkabel vanuit je converter.
Daar heb je dan nog wel dus een of twee extra access points nodig. Wordt dus in totaal wel de duurste optie.

Vraag om aan jezelf te stellen is ook wel of je de extra bandbreedte/snelheid nodig hebt. Dus welke apparaten hangen aan je wifi en wat doe je ermee? Voor wat streamingsdiensten/browsen heb je echt geen topsnelheid nodig.

• mysense
laurens0619 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:22:
Om het jezelf makkelijk te maken zou ik de zyxel of weghalen of puur de wifi uit.
Helemaal als je een 3 pack koopt heb je nodes genoeg en kun je de 1e als router inzetten.

Wel interessant die be2 vanuit de tweakers review dat die slechter presteert dan de x50-pro.
Geen idee waarom.

Denk dat alle opties die je zelf al uitgedoktert hebt prima zijn, ik zou het jezelf wel makkelijk met een multi ap set zoals de deco opties

Ik neig richting de BE25 met de hoop op wat verbeteringen na een firmware update. Wel heb ik idee dat die kleine kastjes minder goed zijn dan die grotere kastjes van TP link.

Heb ook even een price-alert ingesteld op de XE75 mocht die weer dalen tot 300 euro of minder

Acties:
  • Beste antwoord

• laurens0619
mysense schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:14:
[...]

Inderdaad lastig,
Ik zou ook denken de be25. kleiner kastje en hopen dat het issue iets was van de review en in praktijk niet voorkomt.

XE75 of BE65 zou ook kunnen ja mocht je 6ghz willen gebruiken

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:18
Ik heb een paar Zyxel acces points bedraad op de T56 aangesloten die met wat zij MPro Mesh noemen werken, deze ZyXEL WX5600-T0 Dual-Band Wireless AX6000 2.5G Extender. Als je zoekt kun je ze voor €70 vinden. In mijn huis (drie verdiepingen, houten vloeren) en tuin (stadsgrootte) werkt dat goed.

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 20-11-2025 15:23 ]

• mysense
martyw schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:22:
Ik heb een paar Zyxel acces points bedraad op de T56 aangesloten die met wat zij MPro Mesh noemen werken, deze ZyXEL WX5600-T0 Dual-Band Wireless AX6000 2.5G Extender. Als je zoekt kun je ze voor €70 vinden. In mijn huis (drie verdiepingen, houten vloeren) en tuin (stadsgrootte) werkt dat goed.
Bedankt dat is zeker een goede optie. Al vind ik zelf de alternatieve (black friday) opties interessanter.

• mysense
nieuwe dag, nieuwe aanbieding, nieuwe twijfels (never ending)

Vandaag de XE75 (2 pack) voor 169. Dat is zelfs nog wat goedkoper dan de 3-pack. Ik denk aan 2 voldoende te hebben, en de het best-buy advies van tweakers maakt er voor dat ik voor deze heb gekozen

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
Al die dure wifi 7 modellen modellen is gewoon zonde van je geld.
Je koopt iets waar je geen enkel voordeel uit haalt.

Wifi 7 is alleen zinvol in drukkere omgevingen met heel veel clients.

Wifi 6 is en blijft ook in de toekomst het beste en met een wired backhaul is ook wifi 6E (6 Ghz backhaul) niet zinvol.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1