Ik ben op zoek naar de beste (relatief betaalbare) oplossing voor een mesh netwerk met wired backhaul.
Er zijn verschillende opties die deze black friday in de aanbieding zijn, maar ik twijfel wat voor mij de beste oplossing is.
Sander
Er zijn verschillende opties die deze black friday in de aanbieding zijn, maar ik twijfel wat voor mij de beste oplossing is.
- Ik heb een Zyxel t56 modem van odido
- Ik heb op iedere verdieping een UTP aansluiting.
- Ik wil graag toekomst bestendig zijn. Ik twijfel daarom of ik voor wifi 7 moet gaan, of een triband met 6ghz moet gaan
- ik denk aan 2 of 3 wifi punten genoeg te hebben
- ik heb niet de voorkeur voor verschillende access points. In huis zouden apparaten naadloos moeten wisselen tussen wifi punten
- het zou fijn zijn als er meer dan 2 switch poorten op zitten, maar ik ben niet bereid daar veel meer voor te betalen
- Indien mogelijk zou ik graag de Zyxel t56 blijven gebruiken. Maar dit lijkt lastig. Ik ben niet geintereseerd in wifi plus met maandelijkse lease kosten
- TP link deco x55, 3 pack voor 144 euro
- TP link deco x50 pro, 3 pack voor 169 euro
- TP link Be25x50 pro, 3 pack voor 188 euro. Deze optie heeft wifi 7 en lijkt heel interessant. Maar de tweakers review adviseerd wellicht een andere optie i.c.m. wired backhaul
- TP link archer be550 voor 149 euro. Dit lijkt me een heel flexibele toekomst bestendige optie (inc VLAN). Maar dit is slechts 1 wifi punt. Als dit mesh netwerk zou werken met de Zyxel t56 is dat prima
- google nest pro voor 99 euro. Dit lijkt een goede aanbieding, ik zou er 2 kunnen aanschaffen. Maar het product vind ik al vrij oud (2022)
- de best-buy guide is recent geupdate. die adviseerd de TP-Link Deco XE75 voor 350 euro, maar dat is niet echt een lekkere black friday aanbieding
- de tp link BE65 is de beste optie en in de aanbieding, maar die vind ik nog best wel duur, omdat ik eigenlijk maar 1 extra puntje (naast het odido modem) nodig heb.
Sander