Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Ivanhoe007
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:12
Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn volume in Windows 11:

1 Als ik mijn computer opstart staat het volume altijd op het maximum.
2 In de instellingen kan ik mijn volume niet verlagen tot ik het volume heb verlaagd met de toets op mijn toetsenbord.
3 Ik kan mijn volume niet verhogen met de toets op mijn toetsenbord.
4 Soms blijft het icoontje van het volume op mijn scherm staan.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
...

Het betreft een HP pavillion laptop.
...
Ik heb al gezocht naar updates en de probleemoplosser ook geprobeerd. Ik heb ook getest of de desbetreffende toets voor het volume omhoog wel werkt als gewone functietoets (F8). Blijkbaar werkt dit ook niet, maar de functietoets F8 van mijn apart toetsenbord werkt wel.
...

Alle reacties

• Stingree69
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52
Eenvoudige stap die je kan proberen is bij apparaatbeheer alles wat met geluid te maken heeft verwijderen en opnieuw laten zoeken naar gewijzigde hardware. Stap 2 die ik zou proberen is zoeken naar de juiste drivers op hp.com en die (opnieuw) installeren.

Groeten, René

• WillemHteA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:56
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een HP Pavilion X360 nadat er een kop thee over het toetsenbord was gevallen.
De oorzaak zat uiteindelijk niet in het toetsenbord zelf maar in de aparte volumeknop aan de zijkant.
Die knop zit op een apart printje, schoonmaken van dat printje met alcohol en inspuiten van de knopjes met tuner spray heeft bij mij het probleem opgelost.
Evt kun je eerst dat printje loskoppelen, als dat het oplost weet je dat het probleem daar zit.