Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• beolit
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20-11 10:44
Hallo.. Ik heb weeral iets vreemd.. Zal het even uitleggen: Ik heb heel wat smart toestellen in verschillende ruimtes . Zo heb ik een ruimte met naam " Lounge " en uiteraard ook een ruimte " woonkamer" Wanneer ik met stemcommando " hey google licht lounge aan " geef dan gaan deze aan , doch ook gaan er diverse lampen mee aan in de woonkamer ! Alleen bij stemcommando's, bij bedienen via scherm is alles ok. Ik heb geen groepen en/of routines. In het onderliggende systeem ( Tuya ) zijn ook hier geen groepen en worden de ruimtes ook netjes ingedeeld. Ook in Google home zie ik dat enkel de spulletjes van de Lounge in deze ruimte " lounge " zitten en ook alle spullen van woonkamer zitten enkel en alleen in de ruimte " woonkamer" en de namen van alle gebruikers zijn exclusief en uniek.
Het vreemde is dat dit enkel gebeurt met de spraakcommando's.
Wie kan mij verder helpen? Wat is er aan de hand?
Alvast bedankt voor meedenken
Grtz..
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Alle smartspullen ( meer dan 100 !! ) hangen op Tuya platform . Buiten Google home gebruik ik ook Home Assistant ( enkel voor visualisatie )

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb in configuratie van Google home alle ruimtes nagekeken , zijn ok, alleen de juiste spullen zitten in deze ruimte, heb gezien ofdat er routines zijn in google..zijn er niet, Heb nagekeken ofdat er groepen zijn aangemaakt ..zijn er niet.

Heb in Tuya hetzelfde nagekeken... geen routines, geen groepen, deelnemers in juiste ruimte ingedeeld

Heb in Home Assistant ook deze zaken nagekeken.. Alles ok.;; geen groepen, geen routines, deelnemers in juiste locatie.

...