[NN+JS]table in layer geen 100% width?

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
heej,

als je in NN een layer gebruikt met de volgende properties:
code:
1
<layer id=laadFrame left=0 top=0 width=100% height=100%></layer>

dan zou een daarin geplaatste tabel met een 100% width definitie toch gewoon de volle breedte moeten worden :?
Tot nu toe lijkt die layer gewoon een elastiek wat zich strak om de inhoud heen trekt; cellen worden gewoon tot de minimale afmetingen samengeknepen.

ideas?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

code:
1
<layer id=laadFrame left=0 top=0 width=100% height=100%>&nbsp;</layer>

en als dat niet werkt:
code:
1
<layer id=laadFrame left=0 top=0 width=100% height=100%>[img]"spacer.gif"[/img]</layer>

hth :)

• Hangloozz
mja, die layer wordt met javascript geschreven en mbv innerHtml gevuld met code.
Los werken alle pagina's prima (de 100% width dus) maar zodra ze in de layer gemikt zijn worden alle relatieve waardes om zeep geholpen.

www.jurgroessen.nl

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 19 september 2001 11:54 schreef Hangloozz het volgende:
Los werken alle pagina's prima (de 100% width dus) maar zodra ze in de layer gemikt zijn worden alle relatieve waardes om zeep geholpen.
Probleem kwam ik afgelopen week ook tegen. Best raar, breedte van layer is in NN gewoon niet goed op te geven (noch relatief, noch absoluut).

• Hangloozz
zelfs al zet je de layer vast op bijv. 1001 x 2000px en je geeft op dat de tabel zowel breedte als hoodte vullend moet worden dan nog krimpt ie als een pikkie in koud water :)

ik hou er helemaal niet van om met projekten aan de show te gaan maar in dit geval ben ik er al zo lang mee aan het worstelen...

Het probleem vindt je [url="http://http://212.113.68.212/"]hier[/url].

Zodra je met NN bijvoorbeeld de menuoptie Services\Report Engine kiest, dan zie je dat het zalm vlak aan de rechterzijde en onderzijde niet van het beeld afloopt zoals zou moeten.
Ook in IE is het nog niet perfect trouwens...
Haal ik de pagina uit het menu dan werkt het dus gewoon.
Het menu is een schil bestaande uit een layer(NN) of DIV(IE) waar de pagina's in geladen worden.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

-+Schop+-

Ik kick even want ik heb bijna hetzelfde probleem. Ik heb een tabel met hoogte en breedte 100% in een layer staan, en die layer geef ik hoogte, breedte, x, y dmv javascript. In ie doet het het goed, als ik het scherm resize, resized de layer en tabel mooi mee....in ns resized de layer volgens mij wel mee, maar blijft de tabel altijd dezelfde hoogte. (ik heb een andere tabel erin staan met height100%, en die werkt wel in netscape).... :?

Hangloozz heb je dit probleem al gefixed????? (of iemand anders natuurlijk :) )

edit ::: terwijl als ik de tabel uit de layer haal, hij wel mee resized met het scherm (niet optimaal, maar het idee is er)....

Verwijderd

Als je toch met JS werkt zou ik proberen eromheen te programmeren...

Vraag de browsergrootte op en resize de layer op de pixel.
code:
1
document.layers["laadFrame"].resizeTo(window.innerWidth, window.innerHeight);

Werkt dit trouwens niet?
code:
1
<layer id="laadFrame" style="position:absolute; left:0px; top:0px; width:100%; height:100%;"></layer>

• Hangloozz
nee, ik heb dit niet kunnen fixen :(
Uiteindelijk hebben we ons er bij neergelegd voor nu, als er in de toekomst rigoureuze wijzigingen komen dan wordt naar een oplossing gezocht.
Al met al blijft het vaag...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:29 schreef Blues het volgende:
Als je toch met JS werkt zou ik proberen eromheen te programmeren...

code:
1
document.layers["laadFrame"].resizeTo(window.innerWidth, window.innerHeight);

Werkt dit trouwens niet?
code:
1
<layer id="laadFrame" style="position:absolute; left:0px; top:0px; width:100%; height:100%;"></layer>
misschien handig als ik wat voorbeelden laat zien:

tabel zonder layer en js enzo: http://www.marketresponse.nl/test/og-tabel-test.htm

met alles drop en dran:
http://www.marketresponse.nl/test/og-test_2.htm

(niet bedoeld als spam uiteraard :) )

• Hangloozz

Dat was ook hoe het eerst werkte, maar dat leverde weer nieuwe problemen op waaronder dat na de resize de browser de index.htm ververst en de default content d'r weer inpleurt, gevolg; de bezoeker staat weer aan de poort van je site :(
Werkt dit trouwens niet?
code:
1
ja het werkt wel, maar de tabel die in die layer staat rekt zich in de hoogte niet meer uit tot 100%...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Werkt dit trouwens niet?
code:
1
Op woensdag 21 november 2001 daarna schreef Hangloozz het volgende:
ja het werkt wel, maar de tabel die in die layer staat rekt zich in de hoogte niet meer uit tot 100%...
En dat is dus precies mijn probleem. In ie werkt het wel, in netscape resized hij niet meer in de hoogte, en opera niet meer in de breedte :? (url zie mijn vorige post)
Pagina: 1