Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LG-app Thinq (airco) gebruikt ineens veel meer stroom.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cratchit
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:17
Sinds bijna een jaar heb ik de LG Thinq app voor bedienen van mijn nieuwe LG airco. Dat is vooral makkelijk voor het instellen van het opwarmen van de huiskamer in de na-nacht. Normaal doe ik anderhalve dag eer ik mijn telefoon moet opladen. Maar nu binnen een halve dag. Onder instellingen en vervolgens batterij blijkt de app nu 90 % van de activiteit te vragen. Wat is er aan de hand?

Alle reacties

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat er aan de hand is weet ik niet, maar wel dat ik ook merk dat dit soort apps waardeloos zijn qua verbruik opslag ruimte en accu. Samsung Smartthings is ook zo'n draak. Ik heb ze zelf van mijn telefoon gegooid en doe alles via Home Assistant. Maar ik weet niet of dat een optie voor je is?

• Cratchit
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:17
Ik heb het nog kunnen controleren onder instellingen en vervolgens batterij. En volgens 'de laatste 10 dagen'. Van dinsdag t/m zondag maar 25 % verbruik. Maar maandag 45 %, dinsdag 90 % (telefoon viel ook uit) en woendag 75 %. LG Thinq app heb ik nu gewist en weer opnieuw geïnstalleerd (QR code op sticker op airco) maar nog steeds 90 % verbruik door die ene LG app. De afstandsbediening kan niet werken als planner.