Amazon nep kortingen

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit geheugensetje kost normaal € 902,99 en is nu beschikbaar voor € 569,99.
Volgens de PW was ie niet (nooit?) de hele maand 902,99 dus dit klopt niet.

uitvoering: Crucial Pro CP2K64G56C46U5

.plan: Amazon’s Black Friday: veel korting op elektronica en gadgets

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Olaf van der Spek Dit artikel is geschreven door Tweakers Partners en die leven in het Acties en Evenementen-forum, bij deze verplaats ik deze ernaar toe. Verder tag ik @LuukaLike, ik gok dat hij wel weet of kan (laten) achterhalen hoe dit precies tot stand is gekomen :)

• Es.
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-12 15:41

Es.

Projectmanager Tweakers Partners
Dankje voor jullie bericht. De reden dat de prijzen van de Amazon producten zijn veranderd, is dat de prijzen niet voor de actie begint gegarandeerd kunnen worden. Daarom worden ze zo snel als mogelijk geupdate of doorgehaald in dit artikel. Ze zijn nog wel te koop voor de aangepaste prijs die je nu op de website vindt mét korting.

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-12 18:50
Dit artikel is een ACM melding waardig. Zeker de crucial RAM sticks zijn gewoon oplichting. Zie mijn reactie met bewijs dat dit echt absurd is;

@Es. ik snap niet hoe je antwoord verklaart wat er hier gebeurt, de prijzen welke vermeld worden zijn gewoon niet correct.
De smartwatch kost normaal € 499,99 en is nu beschikbaar voor € 361,49
Amazon heeft deze smartwatch letterlijk nog nooit verkocht voor 499 euro.
https://keepa.com/#!product/3-B0CDC6LH5W

Deze volautomatische espressomachine kost normaal € 529,- en is nu beschikbaar voor € 433,99

De laagste prijs de afgelopen dertig dagen was rond de 475 euro. Dit lijkt wel echt een aanbieding. (Bij amazon)
https://keepa.com/#!product/3-B08CBJCQ39

Dit geheugensetje kost normaal € 902,99 en is nu beschikbaar voor € 569,99.

Dit product is nog helemaal nooit verkocht voor 900 euro en de 570 euro is bijna een VERDUBBELING van de normale prijs.
https://keepa.com/#!product/3-B0DSR5P84D

De muis kost normaal € 179,99 en is nu beschikbaar voor € 144.

180 euro is de prijs van anderhalf jaar geleden. 3 weken geleden was de prijs 130 euro.
https://keepa.com/#!product/3-B0CSPN2G5Z

De gamingheadset kost normaal € 299,99 en is nu beschikbaar voor € 174,90.

Amazon heeft nog nooit 299 euro gevraagd voor deze headset. https://keepa.com/#!product/3-B09ZLS8LB3

Deze Ninja Airfryer kost normaal € 149,99 en is nu beschikbaar voor € 89,99

Introducite prijs een half jaar geleden was 150 euro en de prijs is 150 euro geweest een paar uur lang op zondag 2 november.
https://keepa.com/#!product/3-B0CZXXVKS7

Zo ongeveer elke aanbieding is een leugen, de aanbieding van de RAM modules is regelrechte oplichting. Ultiem dieptepunt dat ik Tweakers moet aangeven voor valse reclame bij de ACM.

[ Voor 3% gewijzigd door Horatius op 20-11-2025 12:34 ]

• Reinoud95
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-12 21:37
Ik loop ze even af:

1. Garmin Venu 3 (45mm, zilver/wit)

Actie: De smartwatch kost normaal € 499,99 en is nu beschikbaar voor € 361,49
Prijstrend afgelopen 6 maanden: Laagste prijs tussen de 400 en 360 euro
Oordeel: Nepkorting, om als "normaal" prijs de nieuwprijs te gebruiken slaat nergens op

2. Philips 5400-serie LatteGo EP5441/50

Actie: Deze volautomatische espressomachine kost normaal € 529,- en is nu beschikbaar voor € 433,99
Prijstrend afgelopen 6 maanden: Laagste prijs (onstabiel) rond de 500 euro.
Oordeel: Lijkt me een prima deal. Het valt wel op dat alleen Amazon dit product verkoopt. Dat geeft nogal veel macht qua prijsbeheersing.

3. Crucial Pro CP2K64G56C46U5 (128GB DDR5-kit)

Actie: Dit geheugensetje kost normaal € 902,99 en is nu beschikbaar voor € 569,99.
Prijstrend afgelopen 6 maanden: Laagste prijs begon rond de 350 euro maar is sinds begin november omhoog geschoten tot zo'n 570 euro.
Oordeel: 🚩🚩🚩 Schandalig om die 900 euro als "normaal" te bestempelen.

4. Razer Viper V3 Pro (zwart)

Actie: De muis kost normaal € 179,99 en is nu beschikbaar voor € 144.
Prijstrend afgelopen 6 maanden: Laagste prijs gemiddeld consistent rond de 140 euro.
Oordeel: Nepkorting

5. SteelSeries Arctis Nova Pro

Actie: De gamingheadset kost normaal € 299,99 en is nu beschikbaar voor € 174,90.
Prijstrend afgelopen 6 maanden: Laagste prijs rond de 200 euro.
Oordeel: Alsnog korting maar die "normaal" prijs is misleidend

6. Ninja Airfryer XXL Max Pro (AF180EU)

Actie: Deze Ninja Airfryer kost normaal € 149,99 en is nu beschikbaar voor € 89,99
Prijstrend afgelopen 6 maanden: Laagste prijs rond de 100 euro.
Oordeel: Alsnog korting maar die "normaal" prijs is misleidend

7. GL.iNet Slate AX (GL-AXT1800)

Actie: Deze Ninja Airfryer kost normaal € 149,99 en is nu beschikbaar voor € 89,99
Prijstrend afgelopen 6 maanden: Stabiel rond de 130 euro en dipte soms naar de 95 die het nu is.
Oordeel: De normaal prijs is wederom misleidend. Ook hier valt het me op dat alleen Amazon dit product verkoopt. Dat geeft nogal veel macht qua prijsbeheersing.

Zeg het zelf maar. Hoe voelt dit? Als goed consumentenadvies van een tech club die je kan vertrouwen?

[ Voor 11% gewijzigd door Reinoud95 op 20-11-2025 13:04 . Reden: Pricewatch links toegevoegd aan "Prijstrend afgelopen 6 maanden" ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Reinoud95 kun je de linkjes naar de pricewatch toevoegen? Dit lijkt me iets dat Tweakers toch onwenselijk moet vinden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dit is inderdaad een behoorlijke misstap van Tweakers gezien jullie zelf adverteren met het checken of kortingen wel echt kortingen zijn én vandaag ook dit nieuwsbericht plaatsen: nieuws: Driekwart van winkels misleidt consumenten met nepkortingen, waarschu...

Daar gaat je geloofwaardigheid! (te paard, zoals je weet)

Rail Away!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Es. schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:27:
Dankje voor jullie bericht. De reden dat de prijzen van de Amazon producten zijn veranderd, is dat de prijzen niet voor de actie begint gegarandeerd kunnen worden. Daarom worden ze zo snel als mogelijk geupdate of doorgehaald in dit artikel. Ze zijn nog wel te koop voor de aangepaste prijs die je nu op de website vindt mét korting.
Het gaat niet om de huidige prijs, maar om de "van" prijs. Deze was in zekere mate prima van te voren te controleren.

Zie bijvoorbeeld de links naar de Pricewatch hierboven van @Reinoud95 of die naar een prijs-tracking dienst gericht op Amazon van @Horatius. Sinds je de laagste prijs in de afgelopen 30 dagen zou moeten gebruiken zou ik zelf zeggen dat gezien de geschiedenis op Keepa, en daarnaast ook de trends bij de Pricewatch, geen enkele van de door jullie geadverteerde "van" prijzen klopt. Allemaal zijn ze hoger dan de prijzen die Amazon in de afgelopen 30 dagen heeft gevraagd.

En dit terwijl er in het groot een banner bovenaan het scherm staat met de volgende tekst:
Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tweakers Partners
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-11 14:56
We hebben jullie feedback besproken en dit sluit inderdaad niet goed aan bij onze Black Friday-belofte. Daarom hebben we de vanafprijzen uit het artikel gehaald en tonen we alleen de aanbiedingsprijs

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tweakers Partners schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:53:
We hebben jullie feedback besproken en dit sluit inderdaad niet goed aan bij onze Black Friday-belofte. Daarom hebben we de vanafprijzen uit het artikel gehaald en tonen we alleen de aanbiedingsprijs
Maar de links linken nog steeds naar Amazon pagina's met illegale 'advies' prijzen..

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

De Black Friday belofte van Tweakers is toch dat je op Tweakers kan checken of dit wel een echte korting is? Dan vind ik deze reactie en 'oplossing' van een bedroevend niveau als 4 van de 7 'aanbiedingen' sowieso nepkortingen zijn (i.e. niet lager dan de laagste prijs de afgelopen tijd)

Rail Away!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:38
Het is niet of dat de aanbiedingen nu ineens minder nep zijn...

Stel je voor dat ze dat overal gaan doen, de vanafprijzen weg halen, de "aanbiedingsprijs" erbij zetten en dan overal groot bij zetten "AANBIEDING!|".
Dan is het eind helemaal zoek.

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 18:55
Ik reageer niet zo vaak, en ik snap dat men handel wil drijven, en dat amazon een goedbetalende adverteerder is, maaaaarrrrr. Bovenaan mijn scherm staat iets in een zwarte balk. Iets wat ik geloof als ik naar tweakers kom. Iets waar de minder technische mensen iets aan hebben, en jullie ook weten te vinden door alle radiocommercials e.d.

En dan krijg je dit. De commercie schiet hier dwars door de belofte heen. Wat hadden jullie verwacht van je publiek op tweakers?
Als je chique wilt doen zet je even de "gemiddelde prijs" bij alle producten o.b.v. de eigen pricewatch, en dan is er niks aan de hand. Dan kunnen we namelijk allemaal zien dat het geen échte deals zijn.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-12 15:04
En weer is te zien dat Tweakers zijn prioriteit legt bij zijn adverteerders, niet bij zijn gebruikers. Verwijder in zijn geheel deze nepkorting, niet alleen de adviesprijzen. DPG klaagt over de misbruik en beïnvloeding van grote techbedrijven/sociale media (zoals in artikel vandaag) maar is dan hier wel lekker hun gebruikers grootschalig foute informatie aan het tonen... Beschamend.

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:25
Olaf van der Spek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:54:
[...]

Maar de links linken nog steeds naar Amazon pagina's met illegale 'advies' prijzen..
Tja, gewoon melding maken bij het ACM imo.

Zucht...

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Hier even een grafiekje van Keepa van deze geheugensticks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSLn_KllueeuOIdJTFeOJtKdv_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dofJEe6jUfxca7SWGWMdOdD7.png?f=fotoalbum_large

Minder dan een maand geleden was dit product €349,99

iRacing Profiel

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
J.C. te paard, dit kan echt niet. Waarom zou je je betrouwbare reputatie als tech website toch zo schandalig te grabbel willen gooien. En dat zeg ik als tweaker van het eerste uur. Ik kan me zo voorstellen dat er ook op de tweakers-werkvloer hoofdschuddend en vloekend gereageerd wordt. Dit doet me denken aan die papieren magazines van eind jaren 90 waarvan de namen me gelukkig ontschoten zijn die bol stonden met dit soort rommel. Echt jammer.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
En Tweakers duikt nog verder de diepte in, hoe bedoel je hypocriet..En maar schreewen dat jullie enkel echte aanbiedingen en kortinge tonen. Walgelijk!

hoi

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blijkbaar moesten de mensen van sales nog wat pegels binnenhalen om de bonus en grote baas DPG tevreden te stellen. Het is jammer dat dit platform zich zo verlaagt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zou voor de reputatie van Tweakers (gezien alle reclames van Tweakers op het moment) en de transparantie wel zo netjes zijn om dan ook de laagste prijs van de afgelopen 30 dagen te laten zien zodat mensen kunnen zien of het écht aanbiedingen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmxe6TohEDZjKpv2bLaI1cAU9h0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uPmAwVTYU34eBplophkq7HWk.png?f=user_large

Edit: Op z'n minst linkjes naar de pricewatch, er staan nu alleen linkjes naar de Amazon-pagina's.

Edit2: De prijzen kloppen ook niet (wat Tweakers had kunnen weten als ze zelf pricewatch-linkjes erbij hadden gezet :P ). Bijv die eerste Smartwatch is €343,42 bij Amazon, niet €361,49.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 21-11-2025 08:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:51
@Tweakers Partners Het zou Tweakers sieren om die reclame offline te halen. Sowieso, hoe kan dit een .plan zijn?! Het is gewoon reclame, ofwel een .adv

Met dit soort acties ga ik steeds minder waarde hechten aan wat Tweakers belooft te doen. Vorig jaar besloten sinds 10+ jaar om geen abonnement meer te nemen en dit soort fratsen bevestigen mijn keuze.

• SgtElPotato
segil schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:19:
@Tweakers Partners Het zou Tweakers sieren om die reclame offline te halen. Sowieso, hoe kan dit een .plan zijn?! Het is gewoon reclame, ofwel een .adv

Met dit soort acties ga ik steeds minder waarde hechten aan wat Tweakers belooft te doen. Vorig jaar besloten sinds 10+ jaar om geen abonnement meer te nemen en dit soort fratsen bevestigen mijn keuze.
Het zou Tweakers sieren überhaupt te reageren, maar ze laten het op hun beloop.

Vrij triest en jammer allemaal. En zo zakt Tweakers weer een stukje verder op de ladder van betrouwbaarheid.

Zucht...

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
@Tweakers Partners @Es. Misschien moeten jullie die zwarte "We laten alleen échte deals zien" even verbergen (of doorstrepen, zoals gedaan met de ook zwaar misleidende advertentie #3) op de Amazon advertorial pagina, dan is wat minder snel duidelijk dat jullie knetterhypocriet zijn om maar wat van Amazon's advertentiecenten te krijgen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
SgtElPotato schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:52:
Vrij triest en jammer allemaal. En zo zakt Tweakers weer een stukje verder op de ladder van betrouwbaarheid.
Mwah, ik zie het niet zo zwart-wit. Wat mij betreft heeft Tweakers.net een aantal onderdelen die vrij sterk gescheiden lijken te zijn:
  1. Forum. Wordt volgens mij enkel door vrijwilligers geregeld, met hooguit de community manager als betaald werknemer. Dit loopt - mijn mening, net als de rest in deze post - best goed, er wordt vrij strak gemodereerd. Soms gaat het mis maar na wat achter-de-schermen discussie komt dat meestal wel goed - al zal niet iedereen tevreden zijn.
  2. Redactie/nieuwsposts. Ook hier zou ik zeggen dat dat best goed loopt. Ook hier gaat het soms mis met een artikel maar over het algemeen wordt er goed omgegaan met de kritiek van de bezoekers. Mijn min-punt hier zou zijn dat het wel eens gebeurt dat een auteur een artikel publiceert, dan weekend gaat vieren - en dat feedback pas enkele dagen later wordt verwerkt, wanneer het artikel dan al zo oud is dat niemand het meer leest. Maar algemeen, de redactie is wel bereikbaar voor discussie, dus heb wel het gevoel dat ik als abonnee serieus genomen wordt.
  3. Pricewatch. Hier heb ik wat gemengde gevoelens over. De PW zelf is niets mis mee, produkten worden netjes toegevoegd, specificaties ingevuld en feedback netjes verwerkt. Winkeloverzicht is ook in orde, leuk veel features voor bestellijsten maken en uitzoeken. Maar minder positief ben ik als het gaat over de shopreviews en hoe er mee om wordt gegaan. Er wordt geschreeuwd om meer mogelijkheden voor filteren en selecteren om als gebruiker de mindere shops te herkennen, maar daar wordt te weinig mee gedaan. Hele topics over winkels die wanpresteren, maar ook daar wordt te weinig mee gedaan. En zodra de discussie wat scherper wordt komt er verdraaid weinig terug vanuit Tweakers, worden de bezoekers gemakzuchtig genegeerd. MaxICT en UwGameShop, om maar de beroemde voorbeelden te noemen. Voor mij is het shopreview stuk en wat er bij komt kijken een mooi voorbeeld waarbij de grootste betalers (winkels) meer over het beleid te zeggen hebben dan de bezoekers.
  4. Tweakers Partners. Hier heb ik weinig positiefs over te melden. Dit lijkt mij een geval 'bedrijven betalen voor content'. Af en toe van die samenwerkingsacties waarbij het vooral raadzaam is om de comments te bekijken, want er zijn regelmatig scherpe kritieken te vinden op de bedrijven waar mee samengewerkt wordt. Al zullen er vast ook acties zijn waarbij wij, bezoekers, daadwerkelijk een leuk voordeel kunnen meepikken. Maar over het algemeen denk ik dat Tweakers Partners hier niet voor de bezoekers is. Die zijn in dienst van DPG met als doel om via samenwerking en verkochte pagina's geld binnen te halen. En dan wringt het wel met het oude gevoel van 'tweakers is er voor de community'. Verkochte content kan je ook wel 'reclame' noemen - wat betekent dat je het vooral niet als waarheid moet zien. "Amazon heeft de beste deals" is gewoon reclame en moet je niet geloven, net zoals je de gemiddelde TV reclame beter niet kan geloven. Maar dit alles wringt wel met het community-gevoel, met het "ik kan Tweakers.net vertrouwen want ze zijn er voor mij".
Dus nee, niet alles is slecht. Ik ben blij met het forum en de nieuwsposts. Blij met het PW overzicht, minder blij met hoe er met shopreviews wordt omgegaan.
Maar alles aan commercieel uitwringen van de website... dat probeer ik toch te negeren en verbergen. Custom-CSS dus. :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vanaalten schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:26:
[...]
  1. [...]
  2. [...]
  3. Pricewatch. Hier heb ik wat gemengde gevoelens over. De PW zelf is niets mis mee, produkten worden netjes toegevoegd, specificaties ingevuld en feedback netjes verwerkt. Winkeloverzicht is ook in orde, leuk veel features voor bestellijsten maken en uitzoeken. Maar minder positief ben ik als het gaat over de shopreviews en hoe er mee om wordt gegaan. Er wordt geschreeuwd om meer mogelijkheden voor filteren en selecteren om als gebruiker de mindere shops te herkennen, maar daar wordt te weinig mee gedaan. Hele topics over winkels die wanpresteren, maar ook daar wordt te weinig mee gedaan. En zodra de discussie wat scherper wordt komt er verdraaid weinig terug vanuit Tweakers, worden de bezoekers gemakzuchtig genegeerd. MaxICT en UwGameShop, om maar de beroemde voorbeelden te noemen. Voor mij is het shopreview stuk en wat er bij komt kijken een mooi voorbeeld waarbij de grootste betalers (winkels) meer over het beleid te zeggen hebben dan de bezoekers.
  4. [...]
[...]
Mwah, de Pricewatch gaat ook achteruit. De laatste wijzigingen zijn ook vooral voor de klanten (lees: de shops in de Pricewatch) gedaan. Denk aan de kleinere prijsgrafiek, de 'spotlight' van de goedkoopste shop, de black friday advertenties, etc. Het wordt steeds meer een melkkoe en er wordt steeds meer toegegeven aan de betalende klant.
Sowieso staan er enkel en alleen producten van betalende shops in, er wordt niks zelf gescraped dus je bent volledig afhankelijk van wat de webshops in de pricewatch plaatsen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• SgtElPotato
vanaalten schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:26:
[...]

Mwah, ik zie het niet zo zwart-wit. Wat mij betreft heeft Tweakers.net een aantal onderdelen die vrij sterk gescheiden lijken te zijn:
  1. Forum. Wordt volgens mij enkel door vrijwilligers geregeld, met hooguit de community manager als betaald werknemer. Dit loopt - mijn mening, net als de rest in deze post - best goed, er wordt vrij strak gemodereerd. Soms gaat het mis maar na wat achter-de-schermen discussie komt dat meestal wel goed - al zal niet iedereen tevreden zijn.
  2. Redactie/nieuwsposts. Ook hier zou ik zeggen dat dat best goed loopt. Ook hier gaat het soms mis met een artikel maar over het algemeen wordt er goed omgegaan met de kritiek van de bezoekers. Mijn min-punt hier zou zijn dat het wel eens gebeurt dat een auteur een artikel publiceert, dan weekend gaat vieren - en dat feedback pas enkele dagen later wordt verwerkt, wanneer het artikel dan al zo oud is dat niemand het meer leest. Maar algemeen, de redactie is wel bereikbaar voor discussie, dus heb wel het gevoel dat ik als abonnee serieus genomen wordt.
  4. Tweakers Partners. Hier heb ik weinig positiefs over te melden. Dit lijkt mij een geval 'bedrijven betalen voor content'. Af en toe van die samenwerkingsacties waarbij het vooral raadzaam is om de comments te bekijken, want er zijn regelmatig scherpe kritieken te vinden op de bedrijven waar mee samengewerkt wordt. Al zullen er vast ook acties zijn waarbij wij, bezoekers, daadwerkelijk een leuk voordeel kunnen meepikken. Maar over het algemeen denk ik dat Tweakers Partners hier niet voor de bezoekers is. Die zijn in dienst van DPG met als doel om via samenwerking en verkochte pagina's geld binnen te halen. En dan wringt het wel met het oude gevoel van 'tweakers is er voor de community'. Verkochte content kan je ook wel 'reclame' noemen - wat betekent dat je het vooral niet als waarheid moet zien. "Amazon heeft de beste deals" is gewoon reclame en moet je niet geloven, net zoals je de gemiddelde TV reclame beter niet kan geloven. Maar dit alles wringt wel met het community-gevoel, met het "ik kan Tweakers.net vertrouwen want ze zijn er voor mij".
Dus nee, niet alles is slecht. Ik ben blij met het forum en de nieuwsposts. Blij met het PW overzicht, minder blij met hoe er met shopreviews wordt omgegaan.
Maar alles aan commercieel uitwringen van de website... dat probeer ik toch te negeren en verbergen. Custom-CSS dus. :)
1. Het forum gaat met de jaren achteruit, dat is prima want Tweakers is een stuk algemener geworden. Enkele topics zijn het nog waard vanwege de diepgang en discussie waarde.
2. Ik lees veel in de comments dat er AI gedetecteerd word, dus men is lui aan het worden. Diepgang wordt steeds minder..
3. PW is ook niet meer wat het geweest is. Shops staat erin die niet altijd even goed zijn. Dan kijk je naar de review sterren en denk je, oh prima maar blijken het betaalde reviews te zijn (plus wie gaat er continue de reviews nalezen). Tweakers gebruikt het CPC model, dus ik zoek en vergelijk soms in de PW maar ga rechtstreeks naar de site.
4. Tweakers Partners is gewoon een schande. Zeker nu met Amazon en BF, men wil zich voordoen als een betrouwbare partner en DE site waar je moet zijn voor betrouwbare BF deals, maar ondertussen wel zo'n AD erin gooien waarbij prijzen gewoon nep zijn.

Ik kom persoonlijk alleen voor de mensen en de discussies, maar de rest eromheen wordt steeds slechter. En dan beginnen we nog niet eens over het debakel wat de cookiewall heet (en die op deze manier gewoon illegaal is).

Zucht...

• Joesv
  • Niet online
dutchminator schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:13:
@Tweakers Partners @Es. Misschien moeten jullie die zwarte "We laten alleen échte deals zien" even verbergen (of doorstrepen, zoals gedaan met de ook zwaar misleidende advertentie #3) op de Amazon advertorial pagina, dan is wat minder snel duidelijk dat jullie knetterhypocriet zijn om maar wat van Amazon's advertentiecenten te krijgen.
Nu ben ik me er bewust van waarom het doorgestreept is, maar de advertorial zelf zegt dat het doorgestreept is omdat Amazon door de sales-voorraad is:
He? Zijn er deals doorgestreept? Jazeker, de koopjesjagers zijn wederom zeer actief, zoveel is duidelijk. De reden dat de producten zijn doorgehaald, is dan ook dat Amazon helaas al door haar sales-voorraad heen is. Daarom zijn ze uit de Black Friday deals gehaald. Ze zijn nog wel te koop voor de huidige prijs die je nu op de website vindt.

• LuukaLike
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-12 21:11

LuukaLike

Titelspecialist Tweakers Partners
Hoi allen,

Terechte mentions en opmerkingen van jullie. Het is hier intern uitvoerig besproken en geëvalueerd. Lees; we nemen dit serieus en geven toe dat dit anders had gemoeten. We hebben het artikel aangepast zodat hij past bij ons merk en vooral Pricewatch, waar transparantie over prijzen voorop staat.

Zo zou het altijd moeten zijn en zo had het in dit specifieke geval van te voren ook moeten zijn, daar zijn we ons van bewust. Uiteraard zijn advertenties nodig, maar wel passend bij Tweakers. Dit soort branded content gaan we in de toekomst dan ook anders doen.

NB: Ik stuur dit bericht even vanuit mijn eigen username, maar dat betekent niet dat ik persoonlijk in de lead ben geweest van deze specifieke campagne. Dat zeg ik niet om dingen af te schuiven (want ik reageer hier graag op), maar wel zodat jullie weten dat berichtgeving ook vanuit Tweakers Partners zal komen. Ik ga in ieder geval waar ik kan mijn best doen om ervoor te zorgen dat we scherper zijn op deze situaties.

Daarmee is voor ons de discussie klaar en we hopen op jullie begrip daarvoor.

• Warduss
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-12 08:35
Goed dat jullie erkennen dat het fout is gegaan, de oplossing is naar mijn idee nog steeds half en slecht.
Je geeft aan dat de branded content in de toekomst anders gedaan gaat worden. Ik vraag mij persoonlijk af wat er gaat veranderen, want dit is eerder gezegd en een maand later ging men net zo hard weer in de fout.
Bij mij blijft hier een uitermate zure smaak in de mond hangen, de reputatie die tweakers had is bij mij bijna helemaal weggeslagen en het wordt met een paar zinnetjes afgedaan. Alsof we nu maar braaf ons mond moeten houden en weer door moeten gaan met content consumeren want: "voor ons is de discussie klaar". Bah.

• DrWaltman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-12 22:36
Ik begrijp sowieso niet dat tweakers een advertorial met Amazon overweegt. Maar dan ook nog eens zonder fact checking op de deals dit gewoon plaatsen is echt een misstap.

Hiermee verwijt ik niet direct tweakers zelf, omdat ik niet weet wie de verantwoordelijke is voor het plaatsen hiervan, dat kan ook van dpg media komen. Maar het schaadt wel mijn vertrouwen in deze website, maar het maakt me wel een stuk minder schuldig voelen over het gebruik van een ad blocker.

• DrWaltman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-12 22:36
Joesv schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:31:
[...]

Nu ben ik me er bewust van waarom het doorgestreept is, maar de advertorial zelf zegt dat het doorgestreept is omdat Amazon door de sales-voorraad is:

[...]
Dit echt wel heel erg kwalijk. Ontsla a.u.b. deze marketing mensen van hun taken van het antwoorden op fora. Geen tweakers specifiek ding trouwens, ook interne communicatie in bedrijven gaat er vrijwel altijd een zodanige marketing saus overheen dat de waarheid voor het gemak maar even genegeerd wordt.

• Joesv
  • Niet online
DrWaltman schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:25:
[...]

Dit echt wel heel erg kwalijk. Ontsla a.u.b. deze marketing mensen van hun taken van het antwoorden op fora. Geen tweakers specifiek ding trouwens, ook interne communicatie in bedrijven gaat er vrijwel altijd een zodanige marketing saus overheen dat de waarheid voor het gemak maar even genegeerd wordt.
Zo heet is de soep nou ook weer niet. De vorige .adv van Amazon had ook een vergelijkbare tekst. Helaas staat de pagina niet in de waybackmachine, maar mijn vermoeden is dat het er vanaf het begin stond.

Mijn punt was meer dat ze deze 'mechaniek' hier gebruiken om het half op te lossen, niet dat ze dat er bewust aan toe hebben gevoegd. Ik had dit anders moeten verwoorden.

Overigens zijn alle prijzen inmiddels uit de tekst verwijderd en hebben ze nu een link naar Amazon en naar het product in de pricewatch.
Pagina: 1