Moza R3 voor PC/Xbox of R5 .... beste wheel stand ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-11 09:06
Hallo iedereen,

Hopelijk is dit in het juiste forum dat ik mijn vraag stel :)

Nu onze zoon word 18 volgende maand en love racing. Heeft dus dringend een stuur nodig want nu racet ie op zijn PC of op de XBSX beneden in de living.

Nu wou ik voor hem een R3 bundle (pc en xbox) geven voor zijn verjaardag met een wheelstand van NLR of Omega Apex.

Nu heb ik nog wat twijfel.

- de R3 (xbox en pc) kan je dus op je pc spelen maar ook op een XBSX; Stel dat ie enkel op zijn PC speelt, dan kan ie toch alle xbox games via PC spelen op een niet-xbox compatibel stuur ook? Kan dus evengoed dan de R3 enkel-PC aanschaffen. Die R3 (xbox en pc versie) heeft gewoon naast de pc, ook dus een input voor de XBSX console?

- Ik heb al gelezen dat de R3 tamelijk moeilijk is om vast te zetten op deze 2 wheel stands daar de gaten in de platen niet altijd overeenkomen, iemand ervaring hiermee? (Wheel stand v2 van NLR en Omega Apex van GT Omega)

- de R5 is wel een stuk krachtiger, prijs ook :) maar is de compabiliteit dan beter voor deze wheelstands? Natuurlijk enkel PC maar via Xbox Gamepass kan ie ook xbox spellen op de PC spelen toch?

Grtjs,

[ Voor 3% gewijzigd door spietie op 20-11-2025 09:15 ]

SPiET

Alle reacties

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12 19:55
Als je voor de xbox variant gaat, dan kan hij dat stuur ook op xbox gebruiken.
Mocht hij puur op PC spelen, dan kan hij de play anywhere games ook op pc spelen.
De games van Microsoft ( Forza )

Heb zelf een NLR stand, maar geen R3 of R5 stuur.
Je kan hem vasthangen met 2 bouten, maar wil je ze alle 4 gebruiken.
Dan ga je zelf gaten moeten bij boren.

NLR stand is echt solide, wel hevig voor te verzetten.
Je kan er zelf wielen onder monteren.

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

• spietie
Hoi,

Yep maar de Xbox staad beneden in de living, dus infeite zou ik de wheel stand dan altijd moeten verplaatsen van boven met de trap naar beneden, dat is ook een gesjouw.

Waarschijnlijk zou ik dan voor een Moza R5 gaan voor enkel PC maar ik twijfel nog tussen 2 standen

Nl
- de NRL wheel stand 2.0 (al lees ik wel dat het niet echt goed past voor Moza sturen en pedalen en dat je zelf moet boren)

- GT Omega Pro (of Apex). Boringen zijn er wel voor de R5 en is ook een pak goedkoper 112 toz van 195 voor NRL)

Maar dan zie ik terug dat bij de GT Omega Pro geen plaats is voor een handbrake NAAST de shifter?

SPiET

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12 19:55
spietie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:54:
Hoi,

Yep maar de Xbox staad beneden in de living, dus infeite zou ik de wheel stand dan altijd moeten verplaatsen van boven met de trap naar beneden, dat is ook een gesjouw.

Waarschijnlijk zou ik dan voor een Moza R5 gaan voor enkel PC maar ik twijfel nog tussen 2 standen

Nl
- de NRL wheel stand 2.0 (al lees ik wel dat het niet echt goed past voor Moza sturen en pedalen en dat je zelf moet boren)

- GT Omega Pro (of Apex). Boringen zijn er wel voor de R5 en is ook een pak goedkoper 112 toz van 195 voor NRL)

Maar dan zie ik terug dat bij de GT Omega Pro geen plaats is voor een handbrake NAAST de shifter?
Die 2.0 ga je niet elke keer naar beneden sjouwen, tenzij je wel graag eens een workout doet.
De stand zelf weegt al 22kg zonder de base en pedalen erop.
Is ook een lomp geval voor in zijn geheel naar beneden te doen ( ik spreek van ondervinding )

Bij de NLR moet je ook de shifter en handbrake naast mekaar schroeven.
Hangt dan nog af welk model en hoe dik ze zijn.

• spietie
Ja idd, veel te zwaar :) daarmee dat ik besloten heb om niet de R3 (xbox/pc) te kopen daar ie toch vooral op zijn slaapkamer zal staan waar er enkel een pc staat (xbox staat beneden).

Daarmee dat ik dan ook zou opteren voor de R5.

Nu ivm de wheelstand is de NLR 2.0 zeker en vast goed, krijgt heel goeie kritieken maar wel 200 euro.

Als ik dan kijk naar de Omega GT Pro (ook een bekend merk) komt dit op 130 met shipping dus toch nog een goeie 70 euro verschil en volgens mij zijn wel zeker gelijkwaardig.

Iemand ervaringen met deze Omega GT (Pro) of whatever model?

SPiET