Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestelling webshop niet geleverd/kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:26
Ik heb een bestelling gedaan via:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Product is verstuurd via PostNL, product afgeleverd volgens track & trace echter niet bij mij, want ik was niet thuis. Buren, etc. hebben niets ontvangen en niets bij de voordeur. (Nu hebben meerdere vervoerders er een handje van om op een random nummer aan te bellen zodat de deur opengaat van het appartementencomplex en vervolgens pakketten in de centrale hal neer te zetten en weer te vertrekken, dus ook al ben je niet thuis.)

Contact opgenomen met
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
echter kom ik daar geen steek verder mee. Zij geven aan een 'onderzoek' bij PostNL gestart te hebben en het resultaat is: pakket is afgeleverd, onderzoek afgerond. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik nergens toestemming heb gegeven voor een eventuele aflevering bij buren of voordeur. Ook op vragen of ik de inhoud van dit onderzoek zou mogen zien, dus bijvoorbeeld een handtekening, wordt niet gereageerd. Op al deze e-mails komt helaas een standaard AI reactie terug waarbij ze het zeer spijt en restitutie niet mogelijk is, hier heb ik uberhaupt niet om gevraagd want ik wil gewoon mijn bestelde product. Ze reageren nu helemaal niet meer en ik heb nog 2 dagen voor het herroepingsrecht. Via Google op wat artikelen uitgekomen, o.a. van Arag en hier staat dat ook al heb je niets ontvangen je op het herroepingsrecht kunt beroepen. Ik heb echter totaal geen zin in kastje muur en eindeloze discussies.

Wat is wijsheid?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:44
probleem is dat de t&t code aangeeft dat het geleverd is - dus zalando gaat er niets mee doen. Enige wat je nu nog kan doen is hopen dat het pakketje bij een pakketpunt ligt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:52
Een track&trace code is geen bewijs van aflevering. De webshop moet bewijzen dat jij het pakket hebt ontvangen, dat kunnen ze niet. De webshop moet gewoon alsnog de schoenen leveren.

Het is alleen gevalletje gelijk hebben en gelijk krijgen. Voor de webshop ben jij gewoon een nummertje, een zeurende klant. Je kunt dit op 2 manieren aanvliegen: negatieve reviews (want besteld en niks geleverd -> afgepoeierd door klantenservice) of een ingebrekestelling sturen waarin je nakoming van de overeenkomst eist binnen 7 dagen en een week later een dagvaarding opstellen.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
Er zijn voldoende uitspraken geweest van zowel gerecht als geschillencommisies dat alleen een track en trace niet voldoende bewijs is. Bron thuiswinkel.org

Ingebrekestelling is de eerste stap. Daar is genoeg over te vinden. En daarna geschillencommissie. Die de uitspraak bij voorbaat al op de stite heeft. staan.
Want laat Zalando nou ook aangesloten zijn bij thuiswinkel.org

[ Voor 12% gewijzigd door PROnline op 19-11-2025 23:09 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:44
even als reactie op jgc en pronline, TS heeft aangegeven geen gedoe te willen / eindeloze discussie, dus in gebreke stellen gaat hem niet worden... dat is de definitie van eindeloze discussie in wording.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
99ruud99 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 23:09:
even als reactie op jgc en pronline, TS heeft aangegeven geen gedoe te willen / eindeloze discussie, dus in gebreke stellen gaat hem niet worden... dat is de definitie van eindeloze discussie in wording.
Zullen we dat aan de TS overlaten?

Volgens mij is een ingebrekestelling één mailtje.
Linkje van thuiswinkel.org in de mail erbij en klaar. Komt er niks.
Stap twee formuliertje invullen op de site van thuiswinkel.org en even afwachten.
Hoeft geen gedoe te worden. kort bondig, kost je alles bij elkaar misschien 2x 15 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door PROnline op 19-11-2025 23:17 ]

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:26
Overigens, herroepingsrecht gaat pas lopen als jij het product daadwerkelijk hebt ontvangen.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

99ruud99 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 23:09:
Als de winkel zijn poot stijf houdt, kun je het nog proberen bij PostNL, maar die zullen zeggen dat de winkel hun klant is, niet jij.
Daarnaast krijg je dan in het beste geval een algemene vergoeding per kilo van het pakket. Schoenen zijn relatief duur voor wat ze wegen.

Uiteindelijk moet je dus bij de winkel zijn.
Als die niet erkennen dat de fout bij hen ligt, kun je alleen kiezen om:
- Je verlies te nemen en nooit meer online te bestellen (of i.i.g niet bij die winkel)
- Rechtsbijstand inschakelen (maar mogelijk is het onder een minimum schadebedrag?)
- Zelf de communicatie op te pakken.

Als je een goed alternatief hebt, horen we het graag.
Zo'n ingebrekestelling en dagvaarding zijn juist opties om te voorkomen dat je eindeloos berichten blijft sturen, die hebben namelijk een 'einddatum'.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sir_Lion schreef op donderdag 20 november 2025 @ 06:57:
Overigens, herroepingsrecht gaat pas lopen als jij het product daadwerkelijk hebt ontvangen.
Inderdaad, herroepingsrecht is nog niet ingegaan als het artikel nog niet is ontvangen.

@Rebel-Rebel
Je kan een ingebrekestelling doen wegens niet leveren na de bestelling.
https://www.juridischloke...t-nagekomen-overeenkomst/
voorbeeldbrief: https://www.juridischloke...dbrief-ingebrekestelling/

Als ze dan nog steeds niet de overeenkomst nakomen door het product te leveren of terugstorting, kun je de overeenkomst ontbinden (voorbeeldbrief). De verkoper moet dan alle betalingen terugbetalen.

Als er niets gebeurt kan je een klacht indienen bij Thuiswinkel.org over dit bedrijf.

Doen ze dan nog niets, dan kun je naar een geschillencommissie of naar de rechter. De geschillencommissie is goedkoper dan de rechter. Je krijgt de kosten terug als je in het gelijk wordt gesteld.

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:57
Los van de schuldvraag en hoe het op te lossen; laat je pakketjes in het vervolg bij een verzamel/afhaalpunt aflveren dat is in veel gevallen goedkoper (minder of geen afleveringskosten), je kunt het zelf afhalen wanneer het jou uitkomt en je valt er niemand mee lastig (o.a. buren).
De meeste afhaalpunten zijn in de buurt en kastjes zijn 24 uur te openen.
Mocht er toch iets fout zijn gegaan dan kun je dat ook beter bewijzen.
Bij DHL en PostNL kun je via de app een voorkeurs afhaalpunt instellen.
Eigenlijk ook milieu vriendelijker en minder hinder van busjes die straten in de wijk blokkeren.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vogelmans schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:36:
Los van de schuldvraag en hoe het op te lossen; laat je pakketjes in het vervolg bij een verzamel/afhaalpunt aflveren dat is in veel gevallen goedkoper (minder of geen afleveringskosten), je kunt het zelf afhalen wanneer het jou uitkomt en je valt er niemand mee lastig (o.a. buren).
De meeste afhaalpunten zijn in de buurt en kastjes zijn 24 uur te openen.
Mocht er toch iets fout zijn gegaan dan kun je dat ook beter bewijzen.
Bij DHL en PostNL kun je via de app een voorkeurs afhaalpunt instellen.
Eigenlijk ook milieu vriendelijker en minder hinder van busjes die straten in de wijk blokkeren.
Om vervolgens zelf de auto in te springen om het in het dorp op te halen.. :+
Dan had ik net zo goed gelijk de lokale schoenenwinkel kunnen steunen en daar mijn schoenen te kopen.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:17
Met CC betaald, of met een andere manier? Mijn ervaring, mits met CC betaald, laat het hun regelen. Meestal is het dan 1 maand wachten en daarna snel geregeld.

zeker, zeker

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:57
IJsbeer schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:50:
[...]

Dan had ik net zo goed gelijk de lokale schoenenwinkel kunnen steunen en daar mijn schoenen te kopen.
Lokaal kopen is sowieso veel beter en vaak niet duurder (geen verzendkosten). Meestal hoef je het dan ook niet terug te suren want in de winkel gepast en goed bekeken.
Als het pakket(je) niet zo groot is (bijv. schoenen) kun je dat ook met de fiets ophalen of misschien zelfs te voet.

[ Voor 8% gewijzigd door vogelmans op 20-11-2025 13:13 ]

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:26
ozzynator schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:51:
Met CC betaald, of met een andere manier? Mijn ervaring, mits met CC betaald, laat het hun regelen. Meestal is het dan 1 maand wachten en daarna snel geregeld.
Met cc betaald inderdaad, ga daar een poging wagen.

Ik lees nu wat reviews en het blijkt de laatste maanden bijzonder slecht gesteld te zijn met klantenservice.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
IJsbeer schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:50:
[...]

Klopt, en ik raad je ook aan dat te doen als het je niet meer geld kost. Bij schoenen zal het niet de eerste keer zijn dat mijn schoenenwinkel gewoon mee gaat in de online prijs. (en een boze brief stuurt naar het schoenenmerk dat zij hun schoenen in hun webshop goedkoper aanbieden dan de schoenenwinkel kan inkopen).

Waarom zou je iets bestellen bij een online winkel en het laten bezorgen als je niet thuis bent, als je het lokaal ook kan kopen voor dezelfde prijs? In het laatste geval heb je het ook nog eens direct in je handen.

Maargoed, in dit geval, gewoon in gebreke stellen. En als je geen rompslomp wil, gewoon afwachten en straks gewoon betalen terwijl je niets hebt ontvangen.
Pagina: 1