Ik heb onlangs de sleutels gekregen van mijn nieuwe woning (bouwjaar 2018). Op dit moment ben ik bezig met de voorbereiding van de muren om ze te kunnen schilderen. Ik had al gezien dat er Renovlies op de wanden zit. Mijn oorspronkelijke plan was om hier gewoon overheen te schilderen, omdat ik niet precies wist wat er onder het Renovlies zit.
Toen ik echter een plug uit de muur haalde, kwam er een stukje Renovlies mee. Achter dat stukje lijkt stucwerk te zitten, al weet ik niet zeker of dat ook echt zo is. Weet iemand wat er doorgaans onder Renovlies wordt aangebracht? En komt dit overeen met wat je op de foto ziet?
Daarnaast ben ik benieuwd: wat zijn eigenlijk de voordelen van Renovlies?
En als ik de muren wil schilderen, wat is dan verstandig om te doen? Kan ik het beste over het Renovlies heen schilderen, of is het beter om het te verwijderen? En als verwijderen de betere optie is: hoe pak je dat dan aan?
Alvast bedankt voor jullie input!
Toen ik echter een plug uit de muur haalde, kwam er een stukje Renovlies mee. Achter dat stukje lijkt stucwerk te zitten, al weet ik niet zeker of dat ook echt zo is. Weet iemand wat er doorgaans onder Renovlies wordt aangebracht? En komt dit overeen met wat je op de foto ziet?
Daarnaast ben ik benieuwd: wat zijn eigenlijk de voordelen van Renovlies?
En als ik de muren wil schilderen, wat is dan verstandig om te doen? Kan ik het beste over het Renovlies heen schilderen, of is het beter om het te verwijderen? En als verwijderen de betere optie is: hoe pak je dat dan aan?
Alvast bedankt voor jullie input!