Philips Hue Bridge Pro of KlikAanKlikUit Smart Bridge of ???

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dre111
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-11 16:46
Dag Tweakers,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere woning. En die wil ik iets "slimmer" maken dan de huidige woning.
Wat ik al op mijn wensenlijstje heb:
- op afstand schakelbare stopcontacten
- op afstand schakelbare + fysiek schakelbare verlichting (een lamp dus schakelbaar met een gewone wand-inbouw-schakelaar EN op afstand)
- op afstand schakelbare en dimbare verlichting, liefst ook nog fysiek schakelbaar/dimbaar
- besturen van keukenverlichting, Zigbee.
- camera met lamp (in de tuin) met detectie (als een soort alarm)
- op afstand bestuurbare Somfy motor voor zonnescherm
- Voice Control met Google

Nu heb ik gekeken naar Philips Hue en Klik Aan Klik Uit.
Wat ik ervan gelezen en begrepen heb, zou de KAKU SmartBridge dit allemaal moet kunnen besturen.
De Philips Hue Bridge Pro zou alles moeten kunnen behalve de besturing van de Somfy.

Dus ik ben op zoek naar bevestiging, ervaring, andere ideeën, etc.

Ik hoor graag wat ervaringen van jullie, wat zouden jullie doen?

Groeten,
Dre

Alle reacties

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:21
de combi somfy en zigbee wordt lastig met alleen een hue hub.

Je zou indien je somfy io gebruikt ook daar een hub voor nodig hebben.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik zou ver weg blijven KuKa, is niet bijzonder stabiel en compleet outdated software.
Heb je al naar Homey gekeken? Dat is echt een stuk uitgebreider en krachtiger.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• dre111
akatar schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:46:
de combi somfy en zigbee wordt lastig met alleen een hue hub.

Je zou indien je somfy io gebruikt ook daar een hub voor nodig hebben.
Dank voor je reactie.

Ja, inmiddels wat meer zitten zoeken en lezen over Somfy. De verlichting van Somfy in een overkapping lijkt ook met Somfy bestuurd te moeten worden. Ik zie geen standaard compatibiliteit met Zigbee of zo. Dat betekent een Tahoma of Connectivity kit.

• dre111
Atlas schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:01:
Ik zou ver weg blijven KuKa, is niet bijzonder stabiel en compleet outdated software.
Heb je al naar Homey gekeken? Dat is echt een stuk uitgebreider en krachtiger.
Dank voor je antwoord.

Goede tip over Homey! Ik heb al een beetje zitten kijken naar Homey. Is wel prijzig. Maar allerlei verschillende systemen is ook wat. Ik snuffel even verder.

• DutchKel
  • Laatst online: 20:56
Als de waf factor ook van belang is dan zou je nog kunnen kijken naar Fibaro Home Center 3 in combinatie met Fibaro Walli schakelaars. Je hebt daar wel een blauwe draad nodig per schakelaar dus die moet je mogelijk nog extra erbij trekken.

Hier zijn die schakelaars volledig geaccepteerd.

Extra tip: je hoeft niet alles in 1 keer te kopen, hier is het systeem ook in de jaren steeds meer uitgebreid totdat inmiddels elke kamer een Walli schakelaar heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchKel op 22-11-2025 10:21 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• dre111
DutchKel schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:19:
Als de waf factor ook van belang is dan zou je nog kunnen kijken naar Fibaro Home Center 3 in combinatie met Fibaro Walli schakelaars. Je hebt daar wel een blauwe draad nodig per schakelaar dus die moet je mogelijk nog extra erbij trekken.

Hier zijn die schakelaars volledig geaccepteerd.

Extra tip: je hoeft niet alles in 1 keer te kopen, hier is het systeem ook in de jaren steeds meer uitgebreid totdat inmiddels elke kamer een Walli schakelaar heeft.
Dank voor je reactie.

Die waf factor valt wel mee :) ... Als het maar werkt... Liefst alles in 1 app, met geautomatiseerde scenes.

Ik ga kijken naar de Fibaro spullen.

• DutchKel
  • Laatst online: 20:56
dre111 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:31:
[...]

Dank voor je reactie.

Die waf factor valt wel mee :) ... Als het maar werkt... Liefst alles in 1 app, met geautomatiseerde scenes.

Ik ga kijken naar de Fibaro spullen.
Mijn vrouw (en ik zelf ook) is voornamelijk gecharmeerd van de rgb verlichting bij de schakelaar. In het donker is de schakelaar daardoor prima te vinden en als je het leuk vind kun je ook nog met events de kleuren laten instellen. Wij hebben bijvoorbeeld bij de wc geen bovenraam. De kleur in de hal van de schakelaar laat dus zien of er iemand op de wc zit of niet. Groen, wc is vrij, rood, wc is bezet. Hij bepaald de kleur aan de hand van of de lamp op de wc aan of uit is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1