Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:05
Ik heb voor ons fonteintje in de wc een design sifon gekocht,

echter met open maken van de doos geen gebruiksaanwijzing, nu lijkt het me niet echt heel moeilijk
maar ik moet de verticale pijp in gaan korten.

nu zit er om deze verticale pijp een plastic pijpje.

tot hoever kort je de verticale pijp in, en doe je dit ook met dit plastic pijpje.
ik neem aan dat je de verticale pijp langer houd dan het gat naar de horizontale pijp anders wordt de sifon niet afgesloten.

ik heb deze sifon:
https://www.maxaro.nl/was...ign-sifon-rvs-rond-79771/

probeer morgen even wat foto's toe te voegen van het plastic pijpje wat er omheen zit.

Alle reacties

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:26
Ik denk dat ik je niet begrijp, maar de bedoeling is dat je alleen de horizontale pijp inkort indien nodig? Als je je verticale pijp moet inkorten, dan is je afvoer te hoog of je fonteintje te laag?

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:00

Tuxie

En WeL nU!

Ik zou de fontein hoger hangen....

• Gotenx
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:36
Het verticale plastic pijpje is je stankafsluiter. Deze zit volledig in de beker van de sifon en dien je niet in te korten. Wel kan je de metalen buis uiteraard inkorten indien deze echt te lang is (te lang is helemaal in geschoven en dan nog wat inkort ruimte hebben t.o.v. de afvoer in de wand.)

• doorpletten
GioStyle schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:58:
Ik denk dat ik je niet begrijp, maar de bedoeling is dat je alleen de horizontale pijp inkort indien nodig? Als je je verticale pijp moet inkorten, dan is je afvoer te hoog of je fonteintje te laag?
Ik ben ook niet echt de beste in om zoiets uit te leggen, sorry :) :) :)

• doorpletten
Gotenx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:25:
Het verticale plastic pijpje is je stankafsluiter. Deze zit volledig in de beker van de sifon en dien je niet in te korten. Wel kan je de metalen buis uiteraard inkorten indien deze echt te lang is (te lang is helemaal in geschoven en dan nog wat inkort ruimte hebben t.o.v. de afvoer in de wand.)
als ik het wasbakje ophang moet ik de verticale buis iets uittrekken, maar als je dan door het gat van de horizontale buis kijkt dan zie je de verticale buis ervoor zitten, blokkeert deze dan niet de uitvoer?

ik denk dat ik de horizontale buis maar 2 cm uit moet trekken. daarom dacht ik aan korter maken.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
doorpletten schreef op donderdag 20 november 2025 @ 06:57:
[...]

als ik het wasbakje ophang moet ik de verticale buis iets uittrekken, maar als je dan door het gat van de horizontale buis kijkt dan zie je de verticale buis ervoor zitten, blokkeert deze dan niet de uitvoer?
Dat hoort zo, dat is de stankafsluiting.

Houd hem anders eens onder een kraan dan zie je vanzelf dat het wel werkt.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:14

Fanta

FordPerformance™️

doorpletten schreef op donderdag 20 november 2025 @ 06:57:
[...]

ik denk dat ik de horizontale buis maar 2 cm uit moet trekken. daarom dacht ik aan korter maken.
Vooral doen, en dan lekker genieten van de lucht van open riool.. }:O

Zoals hierboven al gezegd, dat is je stankafsluiter. Niet inkorten dus.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

• doorpletten
Top mannen bedankt voor jullie reactie's

ik heb hem door (duurde even).

• doorpletten
Wolly schreef op donderdag 20 november 2025 @ 07:48:
[...]

Dat hoort zo, dat is de stankafsluiting.

Houd hem anders eens onder een kraan dan zie je vanzelf dat het wel werkt.
Heb hem onder de kraan gehouden en begrijp de werking. bedankt voor de tip.
Pagina: 1