win98 naar win2000

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Hoi,

Ik heb een netwerk met één windows 98 en één windows 2000 computer. Bestanden op de 98 computer bekijken gaat zonder problemen, alleen andersom lukt het niet. Ik moet een wachtwoord in voeren, maar ik heb geen idee wat dit kan zijn.

Heeft iemand van jullie soms de oplossing?

Bedankt,

Gaafy

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33

Cyphax

Moderator LNX
Dan moet je geloof ik een account op die W2k machine maken met die naam, en er een password aan geven.
Dat was volgens mij de laatste keer dat iemand het vroeg de oplossing ;)
Je kan even zoeken, daar staan vast de goede antwoorden in wat topics :)

Saved by the buoyancy of citrus

Anoniem: 26512

stap 1 geef elke pc een eigen ip adres
stap 2 maak op de win2k (server) een gebruiksersaccount aan voor de win 98 pc
stap 3 stel je win 98 pc aanmelding in op win netwerk ipv windows aanmelding
stap 4 deel de mappen (op de win2k pc) die je open wilt stellen voor de win 98 pc

dat is alles

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Bij dat gebruikers wachtwoord gewoon de admin account gebruiken waar je mee inlogt onder win2k, altijd prijs.

Weet niet of windows 2000 NTFS partities kan uitlezen, dacht het niet, dus check dit ff of die win2k een NTFS partitie heeft of gewoon fat 32

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

=======
Weet niet of windows 2000 NTFS partities kan uitlezen, dacht het niet, dus check dit ff of die win2k een NTFS partitie heeft of gewoon fat 32
=====

je weet niet of windows 2000 NTFS partities kan lezen ??????
Wat leren ze je eigelijk bij een opleiding technische informatica....

mozeskriebel zeg...... |:(

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Maak op Win2000 een normal user aan (windows/windows of zo) en als je dan vanaf win98 naar de shared drive inlogt deze invullen (wel in win2000 de rechten geven aan user windows, maar meestal is dat al standaard zo).

Welke idioot denkt dat win2000 geen NTFS kan lezen??? Sjonge, sjonge, sjonge zeg!!!

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op woensdag 19 september 2001 11:50 schreef Darkvater het volgende:

Welke idioot denkt dat win2000 geen NTFS kan lezen??? Sjonge, sjonge, sjonge zeg!!!
een idioot die technische informatica studeert, om de ogen uit je kop te schamen ....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:28

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

zal die niet win98 bedoelen??

vind dat wel erg vage opmerking dat win2k geen ntfs kan lezen :?

win98 kan je niet standaard een ntfs partitie uitlezen maar dat moet op het netwerk geen zak uitmaken want dan heeft dat niets ermee te maken.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In dit stukje van de NT FAQ, daar vind je het volgende:
:? Hoe benader ik shares op een andere computer?
</a>

Dit is een vraag die je ook nog wel eens de kop op ziet steken. Mensen hebben meerdere PCs, eentje (of meerdere) op Windows 9X (95, 98, 98SE, ME) gebaseerd, en een andere PC voorzien van een NT (4.0 / 5.0 (Windows 2000)) versie. Dit kan een Workstation of een Server zijn. Men maakt dan Shares aan op beide machines, maar men kan met de op NT gebaseerde PC wel bij de shares van de op 9X gebaseerde PC komen, maar andersom niet.

Dit zit hem in het feit dat het stukje networking in NT anders aangepakt wordt.

Als jij met een 9X PC bij een NT machine wilt, moet de username en password die jij gebruikt op de 9X PC, bekend zijn op de op NT gebaseerde machine, anders krijg je namelijk geen toegang. Dan krijg je namelijk een venstertje wat aangeeft dat je een password moet ingeven, en wat je daar ook intiept, je zult geen toegang krijgen.

Er zijn twee manieren om dit te verhelpen :

Iedereen die naar jouw machine wil connecten toegang geven :

Die is heel simpel. Haal het "Guest" Account van disabled af. Klaar. ;) (Dan is er ook geen enkele belemmering meer om op jouw machine te komen vanaf het netwerk ! Denk hieraan bij eventuele LAN-parties !)

Specifieke users toegang geven naar jouw machine :

Zorg ervoor dat je op de op NT gebaseerde PC(s) de Useraccounts aanmaakt die je gebruikt om aan te melden op de 9x PCs. De useraccounts moeten qua naam en password exact overeenkomen met de gebruikte usernaam en password op de 9X PC.
Volgende keer even zelf zoeken :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.