Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pre build hulp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jasper1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 20:04
Hoi allemaal,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil enkel gamen. Software Windows, steam, battle.net

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb een maximaal budget van 2800€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik zou graag minimaal een gtx5080 willen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
1 videokaart, voeding die sterk genoeg is en 32 gb ram geheugen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik wil dat het games goed draait op een hoog aantal fps

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik zou het mooist vinden om op de maximum instellingen te zitten.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Zouden jullie mij willen helpen? Ik heb bijv deze pc gezien maar weet niet of die goed is. Zijn er alternatieven? Ik wil geen pc zelf bouwen maar een pre build.

https://www.dragoncompute...8X3D-7800X3D-RTX5080-16GB

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:05
Welke games wil je spelen en op welke resolutie?
Winkel zoals Azerty heeft ook een assemblage service. Dan bouwen zij de pc voor je incl garantie en dergelijke maar kun je zelf de onderdelen kiezen. Zo heb je vaak toch een betere kwaliteit pc dan een standaard pre-built.

• Jasper1
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet goed in het zoeken van pc-onderdelen en weet niet precies welke componenten goed bij elkaar passen, zoals welke CPU met welk moederbord en welk geheugen daarbij hoort. Ik wil graag games kunnen spelen zoals Battlefield 6, Elden Ring, Starfield, Doom en Arc Raiders.

Sta zeker open voor een PC assemblage maar heb er niet genoeg kennis over.

• Miyazono
Daarom heeft Tweakers Best Buy Guide: Desktop Best Buy Guide om mensen te kunnen helpen :)
En op welke resolutie ga je gamen? Want als dit 1080p is bijvoorbeeld dan is een RTX 5080 behoorlijk overkill

• Jasper1
Dankjewel. Nee toch wel richting 1440 als dat kan . Wil ook de 5080 zodat ik er wat jaren op vooruit kan.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:22
Qua prijs en kwaliteit van de onderdelen lijkt me de pre-built die je gevonden hebt ok, ik zie een aardige recensie van de mij onbekende voeding op Kitguru. Ook lijkt me de prijs redelijk voor deze componenten, als ik ze in een lijsje plaats kom ik ongeveer op de €2300 die zij ook vragen. De shop wordt op deze site goed gereviewed (zie hier, ik zie wel iemand melden dat hij de videokaart los geleverd kreeg en nog zelf moest plaatsen - maar met een zware kaart is dit waarschijnlijk wel aan te raden), als dit is wat je wilt en je niet zelf wilt knutselen kun je hier voor gaan.

Met zelfbouw kun je nog wat optimaliseren, zo is het geheugen niet erg hoog geklokt, een voeding van 850 Watt is al ruim voldoende, een waterkoeler niet nodig met deze CPU, en is een X3D CPU bij 4K gaming niet zinnig, bij 1440p ietsje meer - je kunt hoogstwaarschijnlijk met een goedkopere CPU toe, zie ook het advies ^^ om de BBG te raadplegen. Er zijn shops die een eigen lijst assembleren op bestelling (deze, of deze, er zijn er vast meer)

[ Voor 20% gewijzigd door martyw op 19-11-2025 21:13 ]

• Miyazono
@martyw voeding in die review is de LC1200P2. De LC1200P in de pre-built is een ander model met maar 3 jaar garantie

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:22
Miyazono schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:18:
@martyw voeding in die review is de LC1200P2. De LC1200P in de pre-built is een ander model met maar 3 jaar garantie
ah, ok dus een mindere kwaliteit dan ik dacht. dan wordt de deal iets minder aantrekkelijk @Jasper1
LC1200P V3.0 zit in de Dragon Computers build volgens hun eigen specs.
LC1200P2 V3.1 is de geteste, met aanzienlijk betere garantie.
Ik zou even cheken met de verkoper welk type ze leveren

[ Voor 30% gewijzigd door martyw op 19-11-2025 23:05 ]

• Jasper1
Bedankt voor de reacties! Ik kom er eind van de dag even op terug. Moet eerst aan het werk.

• subordinate
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-11 12:45
Prima build om de komende jaren 100+ fps te draaien in bovengenoemde games op 1440p. FYI met Arc Raiders haal ik alles op ultra ~170fps (5080 + 9800x3d + 32gb). Met BF6 haal je ook easy 140fps + op hoge settings

Andere optie is om voor 4K te gaan als je groter dan 27" gaat en vooral immersive single player games speelt, maar dat zal een flinke hap nemen uit je FPS/Performance. Afwegingen.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:36
https://www.paradigit.nl/...mate-amd/80069096/product is véél beter.

Betere CPU, betere garantie, inclusief Windows 11, grotere SSD, sneller RAM, degelijkere behuizing.

[ Voor 36% gewijzigd door Dekar op 20-11-2025 10:05 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Pagina: 1